Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بورس اوراق بهادار تهران امروز در ساعات اولیه معاملات گرچه روند رو به رشد به خود گرفت، اما از میانه راه ریزش شاخص شروع شده به گونه‌ای که در پایان معاملات با کاهش 8 هزار و 401 واحد به رقم بک میلیون و 314 هزار و 953 واحد رسید. 

ارزش روز معاملات امروز از 14 هزار و 8 میلیارد تومان گذشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین ارزش روز شرکت‌های بورسی به بیش از 5.3 میلیون میلیارد تومان و ارزش شرکت‌های فرابورسی به بیش از یک‌میلیون میلیارد تومان و مجموع ارزش شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه به بیش از 6.3 میلیون میلیارد تومان رسید که براساس دلار 25 هزار تومانی، ارزش شرکت‌های بورسیو فرابورسی به بیش از 251 میلیارد دلار رسیده است. 

امروز هر دلار در بازار آزاد 25 هزار و 139 تومان و یورو 28 هزار و 799 تومان معامله شد. 

امروز همه شاخص‌های بورس قرمز بودند و شاخص کل و شاخص قیمت 63 صدم درصد کاهش یافتند، اما این دو شاخص با معیار هم‌وزن 1.5 درصد افت کرده است. 

شاخص آزاد شناور 95 صدم درصد کاهش یافت. شاخص بازار اول بورس 26 صدم درصد و شاخص بازار دوم بورس یک‌درصد کاهش یافت. 

امروز نمادهای گلگهر، چادرملو و سرمایه‌گذاری امید بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نمادهای فولاد مبارکه، شستا، پالایش نفت اصفهان و پالایشگاه تهران بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌اند.

خریداران پالایش‌یکم بعد از گذشت 10 ماه هنوز با 31 درصد زیان از اصل سرمایه خود مواجه هستند. هر واحد پالایش یکم در شهریور سال گذشته از سوی دولت به 10 هزار تومان فروخته شد که امروز هر واحد آن 6 هزار و 961 تومان معامله می‌شود در حالی که وزیر اقتصاد و سایر مقامات بارها اعلام کردند خریداران پالایش یکم زیان نخواهند دید اما امروز نه تنها سود نکردند، بلکه با 31 درصد زیان در اصل سرمایه مواجه هستند و خبری از وعده جبران زیان از محل سهام جایزه و یا سهام جدید برای خریداران پالایشی نیست.

در فرابورس ایران شاخص کل امروز 48 واحد کاهش یافته و به رقم 19 هزار و 219 واحد رسید. 

امروز معامله‌گران بیش از 2.2 میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 334 هزار فقره معامله و به ارزش 9 هزار و 151 میلیارد تومان داد و ستد کردند. 

امروز نمادهای گوهرزمین، بیمه پاسارگاد و ذوب‌آهن بیشترین اثر تقویتی در شاخص فرابورس راداشته و نمادهای فولاد هرمزگان، صنعتی مینو، سرمایه‌گذاری تدبیرگران و صنعتی دوده فام بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشتند.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: بورس اوراق بهادار تهران بازار شاخص بورس بورس میلیارد تومان بیشترین اثر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۲۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار

شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز با رشد ۱۷۰۴ واحدی به ۲,۳۰۵,۰۸۲ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ با رشد ۱۷۰۴ واحدی به ۲,۳۰۵,۰۸۲ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۲۳۵۳.۶۸ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات تاکنون ۱.۱۴۳ میلیارد سهم بود که طی ۵۳,۷۷۳ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۷,۳۶۳.۶۳۲ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۶۳۷,۳۶۶.۳۳۷ میلیارد ریال شد.

کد خبر 746294

دیگر خبرها

  • رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل بورس
  • گزارش روزانه بورس ۵ اردیبهشت؛ رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل
  • رشد ۱۰۶۹ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • بورس امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • شاخص بورس امروز ۴ اردیبهشت/ رشد ۱۳۴۲۱ واحدی
  • کاهش بیش از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ فاز اصلاحی شاخص شروع شد؟
  • گزارش روزانه بورس ۴ اردیبهشت؛اصلاح بیش‌از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • بورس امروز ۴ اردیبهشت۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • رشد ۴ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه