Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@08:30:01 GMT

تشکر رئیس سازمان انرژی اتمی از دولت و ملت اتریش

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۴۲۳۵۱

تشکر رئیس سازمان انرژی اتمی از دولت و ملت اتریش

ایسنا/البرز رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به همکاری اتریش در دایر کردن بیمارستان یون درمانی سرطان در ایران، گفت: از دولت و ملت اتریش به خاطر اینکه ما را در ساخت این بیمارستان یاری کردند تشکر می‌کنم.

علی اکبر صالحی روز سه شنبه پنجم مرداد در مراسم آزمایش تجهیزات مرکز ملی یون درمانی در کرج، گفت: فرآیندی که امروز انجام شد فرآیند تولید پروتون بود که یون مورد نظر برای معالجه بیماران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، صالحی با بیان اینکه تجهیزات آزمایش شده به خوبی کار کرد، افزود: قدم اول و مهم راه اندازی مرکز ملی یون درمانی را امروز برداشتیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تاکنون تقریباً ۸۵ درصد پروژه را پیش برده‌ایم. خیلی از تجهیزات آمده و بخشی از تجهیزات هم مانده، ۸۰ درصد ساختمان هم تکمیل شده در ماه‌های آینده نصب تجهیزات شروع و امیداوریم سال آینده پذیرش بیمار آغاز شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: این پروژه با همکاری یک شرکت که اولین نوع این بیمارستان را در اتریش ساخته ایجاد شده است و عزیزانی که این فرآیند را امروز آغاز کردند تعدادی ایرانی و تعدادی اتریشی هستند.

وی گفت: از دولت و ملت اتریش تشکر می‌کنم که ما را در دایر کردن این بیمارستان که می‌شود گفت در مرزهای دانش حرکت می‌کند کمک کردند. این بیمارستان در غرب آسیا نظیر ندارد و در دنیا هم هفتمین بیمارستان است و امکان ارتقاء آن برای استفاده از یون‌هان سنگین‌تر در فرآیند درمان وجود دارد.

صالحی در پایان با بیان اینکه عده قلیلی شبانه روز مدیریت این پروژه را در سازمان انرژی اتمی بر عهده دارند که به صورت سرباز گمنام کار می‌کنند و پیمانکار هم به صورت مداوم مشغول است، گفت: امیدواریم ملت عزیز ما راضی باشد و توانسته باشیم بخشی از ماموریت‌های سازمان انرژی اتمی که مربوط به بخش سلامت است را انجام داده باشیم. این بیمارستان آخرین و مدرنترین روش درمان سرطان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی علی اکبر صالحی سازمان انرژی اتمی اتریش سازمان انرژی اتمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۲۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تابع قانون اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران، درباره ادعای رافائل گروسی رییس سازمان بین المللی انرژی اتمی مبنی بر اینکه برنامه هسته‌ای ایران ابهام دارد، گفت: گزارش‌هایی که آقای گروسی یا مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به شورای حکام یا شورای امنیت سازمان ملل ارائه می‌دهد، دارای دو بخش است. بخش نخست درباره برجام و بخش دیگر آن به پادمان و ان پی تی مربوط است.

وی افزود: در بخش پادمان و ان پی تی، روابط خوبی بین ایران و آژانس برقرار است. در این بخش نصب دوربین‌های آژانس بین المللی انرژی اتمی و نظارت و دائم آنها در حال انجام است و دانش اطلاعاتی آنها نسبت به عملکرد ما همیشه به روز است.

رییس سازمان انرژی اتمی اظهار کرد: ۱۲۰ بازرس تأیید شده برای مسائل هسته‌ای کشور وجود دارد که برخی در ایران مستقر بوده و برخی در رفت و آمد هستند و بر حسب موضوع و برنامه توافقی به صورت منظم یا سرزده از تأسیسات هسته‌ای کشور بازدید می‌کنند.

وی با اشاره به بیانیه توافقی اسفندماه سال گذشته میان گروسی و سازمان انرژی اتمی، مبنی بر توجه ایران به ان پی تی و پادمان خاطر نشان کرد: ایران هر گونه فعالیت هسته‌ای که تعامل بین ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی را خدشه دار کند، نمی‌پذیرد.

وی در خصوص برجام گفت: در بخش برجام تابع قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها هستیم و فعالیت هسته‌ای ایران در قانون اقدام راهبردی در چهارچوب پادمان است.

کد خبر 6080305

دیگر خبرها

  • اسلامی: آژانس به طور منظم از تاسیسات هسته‌ای بازدید می‌کند
  • سفر قریب الوقوع رافائل گروسی به ایران
  • تابع قانون اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها هستیم
  • سفر قریب‌الوقوع رافائل گروسی به ایران
  • بازدید منظم آژانس از تاسیسات هسته‌ای ادامه دارد
  • گروسی به ایران می آید!
  • اسلامی: اگر آژانس به تعهدات برجامی خود عمل کند ما هم متعهدیم
  • رئیس سازمان انرژی اتمی: مدیرکل آژانس اتمی به‌زودی به ایران سفر می‌کند
  • گروسی به ایران سفر خواهد کرد
  • از سرگیری بازرسی‌های آژانس از تاسیسات هسته‌ای ایران