Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، احمد قنبری روز سه‌شنبه در جلسه ستاد قرارگاه فرماندهی مقابله با ویروس کرونا خلخال اظهارکرد: اعمال و تشدید اقدامات مربوط به اجرای طرح سراسری ممنوعیت تردد به شهرهای قرمز در هفته گذشته و هفته جاری از ورود گردشگران بی‌شمار از مناطق مختلف کشور به این منطقه بازدارنده نبوده و این امر موجب افزایش شمار مبتلایان به کرونا و سیر صعوی آمار بستری‌های بیماری کووید ۱۶ در تنها بیمارستان این شهرستان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: برغم تشدید برخورد پلیس راه با رانندگان خودروهای در حال سفر از سایر مناطق کشور به این منطقه از جمله اعمال جریمه‌های سنگین همچنان گردشگران به این امر بی‌توجه بوده و پس از دریافت برگ جریمه از ماموران پلیس راه و یا از طریق پیامک ارسالی از دوربین‌های هوشمند جاده‌ای به راحتی وارد این شهرستان شده و شیوع کرونا را در این منطقه دامن می‌زنند.

قنبری گفت: برغم اعمال سراسری ممنوعیت ورود و خروج به شهرهای قرمز کشور و بر اساس گزارش دریافتی از اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خلخال در ۱۰ روز گذشته ۶۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو سواری به این شهرستان وارد و در عین حال در همین مدت ۷۳ هزار و ۵۶۳ دستگاه خودرو نیز این شهرستان را از طریق سه راه ارتباطی خلخال به اسالم ، پونل و فیروزآباد ترک کرده‌اند.

وی افزود: در صورت احتساب خودروهای وارد و خارج شده از خلخال از طریق سایر مسیرهای ارتباطی این شهرستان از جمله جاده‌های خلخال به ماسوله ، ماسال و راه در حال ساخت خلخال - منجیل آمار خوروهای سفر کرده و یا خارج شده از  این منطقه بمراتب بیشتر از آمار دریافتی از دوربین‌های تردد شمار جاده‌ای خلخال خواهد بود.

قنبری بیان کرد: با ورود انبوده گردشگران از اقصی نقاط کشور به خلخال سیر صعودی ابتلا به کرونا در این منطقه شدت گرفته و در کنار افزایش قابل توجه بستری‌ها در بیمارستان امام خمینی شمار مبتلاان سرپایی کرونا و بستری‌های در منزل ناشی از ابتلا به بیماری کووید ۱۹  نیز در طول هفته جاری رکورد جدیدی را برجای گذاشته است.

وی گفت: چنانچه وضعیت فعلی ورود غیرقابل کنترل گردشگران همچنان در این شهرستان ادامه پیدا کند ، بروز بحران کرونا و ایجاد مشکل جدید برای ارائه خدمات درمانی به مبتلایان به کرونا در بیمارستان خلخال دور از انتظار نخواهد بود.

قنبری با انتقاد از بی‌توجهی برخی از دستگاه‌های اجرای و بانک‌ها به رعایت پروتکل‌های اجتماعی مقابله با کرونا اظهارکرد: در حالی که انتظار مردم از کارکنان دولت به عنوان الگو رعایت حداکثری مسائل بهداشتی مرتبط با کرونا است این امر در سطح برخی ادارات دولتی و بانک‌ها با حداقل توجه رعایت

می‌شود.

وی گفت: کاهش میزان رعایت شیوه‌نامه‌ها ، پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا به ۲۸ درصد در ادارت دولتی و بانک‌ها حاکی از ضعف نظارت دستگاه‌های نظارتی بوده و انتظار از متولیان امر شدت برخورد با مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های متخلف و معرفی این افراد به دایره تخلفات اداری استان است.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد. 

برچسب‌ها ویروس کرونا خلخال مسافرت استان اردبیل فاصله گذاری اجتماعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا خلخال مسافرت ویروس کرونا خلخال مسافرت استان اردبیل فاصله گذاری اجتماعی بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۲۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار نماینده منتخب مردم شهرستان های ابر با وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛ در این دیدار که حسین آقاملایی، فرماندار رابر و معاون وی نماینده منتخب را همراهی می کردند، یاسر سلیمانی با اشاره به مشکلات سه شهرستان حوزه انتخابیه اش خواستار رسیدگی به حل مشکلات این مناطق شد.

سلیمانی، در این دیدار گفت: کمبود امکانات بهداشتی در حوزه تامین اجتماعی شهرستان های بافت، رابر و ارزوئیه رنجی برای مردم است که ما برای حل این مشکلات تمام توانمان را خواهیم گذاشت و خواستار پیگیری و حصول نتیجه مطلوب از طرف وزیر محترم می باشیم.

وی افزود: از وزیر درخواست تجهیز درمانگاه بافت و ارتقاء آن به بیمارستان، اتمام پروژه و تجهیز بیمارستان رابر و تجهیز بیمارستان و ساخت درمانگاه در ارزوییه را داریم.

یاسرسلیمانی، با اشاره به پتانسیل های بالقوه و بالفعل موجود در منطقه گفت: هلدینگ های صنعتی و سرمایه گذاری وابسته به شستا و صندوق های بازنشستگی باید نسبت به سرمایه گذاری و اجرای طرح های صنعتی اقدام کنند تا زمینه توسعه و ایجاد اشتغال جوانان را در منطقه فراهم آوریم.

فرماندارشهرستان رابر نیز با اشاره به مشکلات این شهرستان گفت: با توجه به فعالیت شرکت مس درآلو در منطقه کمبود امکانات رفاهی، اجتماعی و درمانی وجود دارد.

در این جلسه صولت فروتن، با بیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معین سه شهرستان بافت، رابر و ارزوئیه می باشد افزود: با توجه به پیگیری های نماینده منتخب این سه شهرستان دستورات لازم برای پیگیری مشکلات منطقه داده شده است.

وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی افزود: پیگیری اتمام ساختمان و تجهیز بیمارستان رابر، تجهیزدرمانگاه بافت و ارتقاء آن به بیمارستان و تجهیز و ساخت درمانگاه در ارزوییه را در دستور کار سریع وزارتخانه قرار می دهیم.

صولت مرتضوی، همچنین با مطالعه پتانسیل های منطقه و حضور هلدینگ های وابسته نیز موافقت کرد.

در پایان این جلسه مقرر شد وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی جهت رفع مشکلات مردم به شهرستان رابر که زادگاه سردار سپهبد شهیدحاج قاسم سلیمانی می باشد سفر کند.

دیگر خبرها

  • توقیف کامیون‌های مسیر خلخال - پونل
  • ضرورت ورود جدی مسئولان برای رفع اختلاف مالکیت ساکنان تالاب انزلی
  • دیدار نماینده منتخب مردم شهرستان های ابر با وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در سراوان
  • بازگشایی پاسگاه محیط بانی دریاچه تار/ ورود گردشگران و طبیعت‌گردان به منطقه ممنوع است
  • ممنوعیت ورود گردشگران به منطقه دریاچه تار دماوند
  • تامین امنیت جامعه و مقابله با ناهنجاری های اجتماعی و برخورد با مخلین امنیت از خدمات دستگاه قضایی است
  • دستگیری ۲ شکارچی متخلف در شهرستان خلخال
  • سرشاخه‌کاری درختان گردو در خلخال