Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-23@20:51:33 GMT

تکانی که آمازون به بازار ارزهای دیجیتال داد

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۴۲۳۷۵

تکانی که آمازون به بازار ارزهای دیجیتال داد

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، بیت‌کوین تا ساعت ۱۲ ظهر امروز بیش از ۳۷ هزار دلار قیمت داشت و این درحالی بود که شب گذشته این رقم تا مرز ۴۰ هزار دلار نیز پیشروی کرده بود. این بالاترین میزان از اواسط ‌ماه ژوئن محسوب می‌شود که ارزهای دیجیتال به دنبال فشارهای جهانی با کاهش شدید ارزش مواجه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از مهم‌ترین دلایل افت قیمت در بازار رمزارزها، مقابله سرسختانه چین با استخراج رمزارزها و البته طرح‌های بانک‌های مرکزی انگلستان، ژاپن، ایتالیا و ...  بود. حدود ۳ هفته فشار زیادی بر بازار ارزهای دیجیتال جهان وارد می‌آمد که این مهم با کاهش ارزش آنها توام شد.

بسیاری از سرمایه‌گذاران خرد نیز با فروش ارزهای دیجیتال خود به روند کاهشی قیمت دامن زدند. با این حال پس از صحبت‌های چند روز پیش ایلان ماسک، رئیس شرکت تسلا که گفته بود به محض مساعد شدن اوضاع در مصرف انرژی، شرکت او بار دیگر سراغ پذیرش بیت‌کوین خواهد رفت، شرکت آمازون نیز که حالا مدیرعامل جدیدی را به‌جای جف بزوس دارد، اعلام کرده است که قصد دارد، بیت‌کوین را وارد معاملات خود کند. این بدان معنی است کهه به‌زودی مشتریان آمازون می‌توانند با بیت‌کوین پول خریدشان را پرداخت کنند. به گفته برخی منابع، این کار تا پیش از پایان سال جاری میلادی انجام‌پذیر خواهد بود.

در کنار این شایعات، شرکت تجارت الکترونیک آمازون با انتشار یک آگهی به دنبال استخدام چند کارشناس رمز ارز و بلاک‌چین است. این اقدام اما ضمن کمک به رشد صعودی بازار ارزهای دیجیتال، موضوع مطرح شده در خصوص این شرکت برای پذیرش بیت‌کوین را تقویت کرد.

بیشتر بخوانید:

چین همچنان گلوی ماینرها را می‌فشارد

با این حال سخنگوی آمازون خبر مربوط به پذیرش بیت‌کوین را تکذیب کرد و استخدام کارشناس رمزارز را مربوط به تحقیق در خصوص راه‌اندازی و ابداع رمزارز اختصاصی این شرکت دانست.

کد خبر 617073 برچسب‌ها ایلان ماسک شرکت آمازون ارز دیجیتال ژاپن چین بیت‌کوین

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ایلان ماسک شرکت آمازون ارز دیجیتال ژاپن چین بیت کوین ارزهای دیجیتال بیت کوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۲۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صندوق بین المللی پول به آمریکا هشدار داد | قیمت بیت کوین به کدام سو می رود؟

به گزارش همشهری آنلاین، صندوق بین‌المللی پول، افزایش عظیم بدهی ملی ایالات‌متحده را برای اقتصاد جهانی خطرناک توصیف کرده که تهدیدی برای ادامه افزایش تورم نیز به شمار می‌رود. این موسسه مستقر در واشنگتن انتظار دارد که ایالات‌متحده در سال ۲۰۲۵ کسری مالی ۷.۱ درصدی را ثبت کند که بیش از سه برابر سطح سایر اقتصادهای پیشرفته است.

به عقیده مدیر بخش امور مالی صندوق بین‌المللی پول، سیاست مالی سست در ایالات‌متحده فشار صعودی بر نرخ‌های بهره جهانی و دلار وارد می‌کند و هزینه‌های تأمین مالی در بقیه جهان را افزایش می‌دهد که در نتیجه آن، شکنندگی‌ها و خطرات موجود تشدید خواهد شد.

فعالان و تحلیلگران بازارهای جهانی طلا و رمزارز می‌گویند: نگرانی در مورد افزایش سریع بدهی دولت آمریکا تا حدودی عامل اصلی افزایش اخیر قیمت طلا و بیت کوین بوده است.

کاهش رتبه اعتباری اسرائیل

در کنار وخامت اوضاع مالی آمریکا، رژیم اسرائیل هم با بدبیاری‌های متوالی اقتصادی روبرو شده و آژانس بین‌المللی رتبه‌بندی اس اند پی گلوبال که دومین آژانس رتبه‌بندی اعتباری ایالات‌متحده محسوب می‌شود، رتبه اعتباری بلندمدت این رژیم را به دلیل تنش با ایران کاهش داده است.

پیش از این نیز موسسه خدمات سرمایه‌گذاری مودیز، امتیاز اعتباری رژیم صهیونیستی را در ماه فوریه به دلیل «درگیری نظامی مداوم با حماس» کاهش داده بود.

در شرق آسیای، نسیان به‌عنوان سومین خودروساز بزرگ ژاپن، سود عملیاتی خود را به دلیل افت فروش محصولات، ۱۴.۵ درصد کاهش داده که کمتر از حد انتظار است و از بحران موقتی این خودروساز حکایت دارد.

این در حالی است، شرکت چینی شیائومی از رکوردشکنی فروش اولین خودروی برقی خود خبر داده است. میزان فروش این شرکت چینی که به‌عنوان سازنده گوشی‌های هوشمند معروف است، سه تا پنج برابر بیشتر از حد انتظار بوده؛ تحویل نسخه‌های استاندارد SU۷ را زودتر از موعد مقرر به خریداران آغاز کرده است.

در این میان، هوندا دیگر خودروساز ژاپنی از سرمایه‌گذاری بیش از ۸۰۷ میلیون دلاری خود در کارخانه ایتیراپینا در ایالت سائوپائولو برزیل خبر داده که قرار است تا ۲۰۳۰ انجام شود و هدف از آن توسعه تولید یک خودروی هیبریدی منعطف با توانایی مصرف صد درصدی اتانول به‌عنوان سوخت است.

تخلیه هیجان در بازار نفت

در بازارهای جهانی، خبرها از تخلیه هیجان در بازار نفت حکایت دارد؛ قیمت نفت که بعد از انتشار خبرهای اولیه از حمله رژیم صهیونیستی به اصفهان حدود ۳ دلار برای هر بشکه افزایش پیدا کرده بود، بعد از اعلام مواضع ایران و مشخص شدن ابعاد این حمله، به‌جای خود برگشت.

در بازار طلا اما، وضعیت به‌گونه‌ای دیگر است. قیمت طلا هفته گذشته را با ثبت پنجمین افزایش هفتگی به پایان رساند چراکه سرمایه‌گذاران به سمت دارایی‌های امن گرایش پیدا کرده‌اند و جدای از عدم اطمینان سیاسی در خاورمیانه، از دورنمای افزایش نرخ بهره آمریکا و رشد بدهی ملی ایالات‌متحده نیز به‌شدت نگران هستند.

در آن‌سوی ماجرا، هاوینگ بیت کوین رخ داد؛ اتفاقی که یکی از انتظارات فعالان بازار رمز ارز برای تعیین بازدهی این بازار در آینده بود. هاوینگ بیت کوین رویدادی است که بعد از استخراج هر ۲۱۰ هزار بلاک (تقریباً هر چهار سال یک‌بار) اتفاق می‌افتد و در آن، پاداشی که ماینرها برای استخراج هر بلاک دریافت می‌کنند نصف می‌شود. با نصف شدن پاداش بلاک‌ها، بیت کوین‌های کمتری تولید می‌شود و تورم BTC کاهش می‌یابد. در این شرایط با نصف شدن پاداش استخراج، دو اتفاق محتمل است؛ با ماینرها باید دستگاه‌های خود را به دلیل نبود صرفه اقتصادی خاموش کنند یا قیمت بیت کوین باید رشد کند تا استخراج باوجود نصف شدن پاداش، صرفه داشته باشد. طبق آمار، هاوینگ‌های قبلی در سال‌های ۲۰۱۲، ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ صورت گرفته و هر بار قیمت بیت کوین بعدازاین رویداد رشد کرده است.

کد خبر 845836 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها صندوق‌ بین‌المللی پول ایالات متحده آمریکا

دیگر خبرها

  • سایت های معتبر تحلیل ارز دیجیتال
  • بیت‌کوین در آستانه رکوردی جدید / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • بیت کوین به قیمت جدید رسید/ ۶۶ هزار و ۴۶۹.۳۲ دلار
  • هاوینگ بیت کوین چیست، چه زمانی رخ می‌دهد و چرا می‌تواند باعث افزایش سرسام آور قیمت شود؟
  • هاوینگ بیت کوین چیست، چه زمانی رخ می‌دهد و چرا می‌تواند باعث افزایش سرسام آور قیمت آن رمز ارز شود؟
  • بیت‌کوین بعد از هاوینگ صعودی است؟ / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • چهارمین هاوینگ بیت کوین انجام شد
  • بازار رمزارز‌ها / قیمت بیت‌کوین بعد از هاوینگ صعودی است؟
  • رمزدارایی در پساهاوینگ
  • صندوق بین المللی پول به آمریکا هشدار داد | قیمت بیت کوین به کدام سو می رود؟