Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارکردان فیلم سینمایی «دینامیت» گفت: بسیار مهم است که ساخت فیلم با موضوع «عملیات مرصاد» توسط چه کسانی و با چه سابقه‌ای ساخته شود و قطعا نباید شعاری باشد، چراکه ما افرادی را در چرخه سینما و دیگر عرصه ها داریم که ظاهرا انقلابی هستند، اما تنها دغدغه آن‌ها گرفتن پروژه به هر عنوانی است

مسعود اطیابی در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان پیرامون اهمیت پرداخت به آثارای با موضوع «عملیات مرصاد» گفت: درباره بحث گروهک منافقین کار‌های زیادی شده مثلا در جشنواره فیلم فجر دو سال پیش دو سه فیلم سینمایی در این مورد دیدیم و در تلویزیون هم چندین سریال راجع به این موضوع پخش شده است، اما این فیلم و مجموعه‌های صرفا راجع به عملیات مرصاد نبوده و در آن‌ها اشاراتی به این عملیات شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تنها در فیلم سینمایی «ماجرای نیمرزو: رد خون» ساخته محمد حسین مهدویان به عملیات مرصاد اشارت نسبتا مستقیمی شده است.

وی در همین راستا افزود: من معتقدم نباید با پرداخت بیش از حد به موضوعاتی چون عملیات مرصاد مخاطب را از اینگونه سوژه ها گریزان کنیم بللکه فکر میکنم باید فیلم‌های خوب اما محدودی در این باره ساخته شود و ماندگار شود یعنی هر کسی در مورد چنین سوژه‌هایی فیلم نسازد  بلکه باید آهسته و با دقت در این زمینه گام برداشت.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

کارگردان فیلم سینمایی «دینامیت» پیرامون معیار‌های اساسی برای ساخت فیلم‌هایی از این دست عنوان کرد: اگر فیلم‌ها در زمینه عملیات مرصاد و اصولا حوزه دفاع مقدس شعاری باشد نتیجه آن منفی است اینگونه فیلم‌ها نباید بر اساس الگو‌های غربی ساخته شود و به جای بیان واقعیت‌های خودمان نباید تن به کپی برداری از فیلم‌های دیگران بدهیم. پرداخت به موضوع منافقین نیاز به بحث و مطالعه زیادی دارد اینکه ریشه آن‌ها چه بود و چگونه برخی جوانان ما را به انحراف کشاندند و تفکر آن‌ها را مریض و از جوانان سوءاستفاده کردند موضوعات مهمی است که باید بیشتر به این سمت حرکت کرد و به آگاه‌سازی نسل جدید پرداخت. وقتی از منافقین حرف می‌زنیم بخشی از آن راجع به پشت پرده آن‌ها و بخشی هم افرادی هستند که فریب آنها را خوردند و این فریب خورده‌ها را نمی‌توان با جریان اصلی و رهبران گروه منافقین یکی در نظر گرفت.

این تهیه‌کننده و کارگردان تصریح کرد: شاید اگر من بخواهم فیلمی در این مورد بسازم جذاب‌ترین سکانس فیلم را به مرگ کسانی اختصاص می‌دهم که با فریب و نیرنگ گروهک منافقین فریب خورده و به هلاکت رسیدند. در قضیه داعش هم وضع به همین صورت است و خط و مشی اصلی رهبران و اتفاقات پشت پرده و نیرنگ آن‌ها باعث گرویدن افراد به داعش شده است. به همین خاطر باید در این زمینه آگاهی رسانی کرد تا افراد به ویژه جوانان فریب تروریست‌ها را نخورند.

اطیابی با تاکید بر مشی اصلی گروهک منافقین مبنی بر فریب افراد پیرامون ویژگی‌های تصویری این رویداد بیان کرد: گروهک منافقین چهره اصلی خودشان را در عملیات مرصاد و جنایت‌های رخ داده در اسلام‌آباد غرب به وضوح نشان دادند و وقتی این تصویر از آن‌ها عریان شد مردم متوجه شدند با چه کسانی طرفند و چگونه باید با آن‌ها مقابله کنند و به همین دلیل هم به موقع اقداماتی صورت گرفت به خصوص اقدام تحسین برانگیز و منحصر به فرد هوانیروز که با فرمان «امام خمینی (ره)» صورت گرفت. این‌ها از ویژگی‌های عملیات مرصاد است که می‌تواند به تصویر کشیده شود.

این تهیه کننده سینما با اشاره به لزوم دوسویه نگری در اینگونه فیلم‌ها بیان کرد: بسیار مهم است که اینگونه فیلم‌ها درباره عملیات مرصاد توسط چه کسانی و با چه سابقه‌ای ساخته شود و قطعا نباید شعاری باشد، چراکه ما افرادی را در چرخه سینما و دیگر عرصه ها داریم که ظاهرا انقلابی هستند، اما تنها دغدغه آن‌ها گرفتن پروژه به هر عنوانی است. این‌ها مخاطب، صنعت و هنر را نمی‌شناسند. شخصی که می‌خواهد در این زمینه فیلم بسازد باید مخاطب را بشناسد و دغدغه‌مند باشد و خوشبختانه تعداد این دسته زیاد است و کارگردان‌های خیلی خوبی هم داریم.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سینما سینمای ایران

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار سینما سینمای ایران گروهک منافقین فیلم سینمایی عملیات مرصاد ساخته شود فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۲۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۱ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن واجد شرایط سه‌گانه شدند

ارسلان مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: عملیات آماده‌سازی ۵۴۴ هکتار زمین با ظرفیت ساخت ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد در شهرهای مختلف کشور از جمله بوشهر  آغاز شده است و بیش از ۲ هزار هکتار معادل بیش از ۵۰ هزار واحد مسکونی تا به امروز عملیات اجرایی کلید خورده است.

معاون وزیر راه وشهر سازی گفت: بر اساس اطلاعات سامانه طرح نهضت ملی مسکن بیش از ۷۱ هزار متقاضی واجد ۳ شرط و همچنین ۱۷ هزار متقاضی دارای ۴ شرط برای دریافت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند.

مالکی با بیان اینکه دسترسی به مسکن مسئله‌ای مهم و اساسی برای مردم است، تاکید کرد: آمارها حاکی از آن است که بین ۵۰ تا ۷۰ درصد درآمد خانوارها صرف هزینه مسکن می‌شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • ۷۱ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن واجد شرایط سه‌گانه شدند
  • اثر جدید حسن روح‌الامین منتشر شد/ تصویرسازی دیجیتال از شعر رهبری
  • آغاز عملیات همسطح سازی پیاده روی خیابان شهید رجایی شوش
  • نساجی هیچ‌وقت انقدر شمالی نبود (عکس)
  • اجرای عملیات وعده صادق نشانه اعتماد به نصرت الهی
  • بیماری ترانه علیدوستی چیست؟ / آخرین وضعیت درمان
  • آغاز ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال در البرز
  • احیای‌آب انبار تاریخی مریم آباد
  • هشدار یک کارشناس امور نظامی: اتفاق اصفهان شاید عملیات فریب باشد/ «وعده صادق» نشان داد اسراییل آسیب پذیر است
  • سرشاخه کاری راهی برای جوان سازی درختان گردو