Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-03-29@14:02:42 GMT

روحانی: ستاد اقتصادی دولت در نقش ستاد جنگ بود

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۴۲۴۴۴

روحانی: ستاد اقتصادی دولت در نقش ستاد جنگ بود

فرارو- آخرین جلسه ستاد اقتصادی دولت برگزار شد. حسن روحانی در این جلسه تاکید کرد که  این ستاد اهداف دشمن در فروپاشی جامعه را خنثی کرد. 

 دویست و چهل و سومین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت روز سه شنبه به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور برگزار شد و در این جلسه که آخرین جلسه این ستاد در دولت دوازدهم به شمار می‌رود، اعضا با برشمردن نقش این ستاد در سیاستگذاری و مقاومت در جنگ تحمیلی اقتصادی و پیشبرد برنامه‌های اقتصادی کشور از تلاش‌های رئیس جمهور در زمینه تشکیل منظم و پیگیر جلسات اقتصادی دولت و ایجاد انضباط و هماهنگی در تصمیم گیری های اقتصادی قدردانی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روحانی در این جلسه، اداره اقتصاد کشور در شرایط ویژه تحریم و جنگ اقتصادی را بسیار پیچیده و سخت خواند و گفت: "هدف نخست دشمنان در اعمال تحریم و جنگ اقتصادی، فروپاشی جامعه و ناکارآمد جلوه دادن نظام در مقابله با بحران‌ها و مشکلات بوده است و به نظر من ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، نقش ستاد جنگ را ایفا کرده است."

رئیس جمهور تامین زندگی و معیشت و جلوگیری از آسیب دیدن بنیان زندگی مردم را از محورهای اصلی و مورد توجه در تصمیم گیری های ستاد اقتصادی برشمرد و افزود: «امنیت غذایی و ثبات اقتصادی نقش مهمی در ایجاد امنیت اجتماعی و روانی جامعه دارد.»

او افزود: "مردم همواره خواستار امنیت روانی، اجتماعی و فرهنگی و رفاه و آسایش در زمینه‌های اقتصادی هستند و این موضوع مهم همواره در دولت تدبیر و امید مورد اهتمام بود و تا زمانی که جنگ اقتصادی بر کشور تحمیل نشده بود این دولت توانست با کاهش چشمگیر تورم در ۴ سال متمادی ۹۳ تا ۹۶ و ایجاد ثبات و رشد اقتصادی، امنیت روانی و اجتماعی را ارتقا بخشد."

رئیس جمهور تصریح کرد: «بعد از اعمال جنگ اقتصادی علیه ایران نیز تصمیمات موثر و کلان ستاد هماهنگی اقتصادی اهداف دشمن را در فروپاشی جامعه، خنثی کرد.»

روحانی خاطرنشان کرد: "اگر چه عوامل جنگ اقتصادی، سیاسی بود و در حوزه روابط خارجی و دیپلماسی قرار می‌گرفت، ولی ستاد هماهنگی اقتصادی با تصمیم گیری های به موقع و مناسب تلاش کرد آثار اقتصادی این تهاجمات سیاسی را کاهش دهد."

روحانی به استفاده از مجموعه نظرات اقتصاددانان و کارشناسان بخش اقتصادی با دیدگاه‌های مختلف در تصمیم‌گیری‌های کلان ستاد اقتصادی اشاره کرد و اظهار داشت:  «تشکیل جلسات منظم این ستاد نشان داد دولت به عهد خود برای تصمیم گیری بر اساس خرد جمعی و پرهیز از تصمیمات سلیقه‌ای در برنامه‌ریزی و سیاستگذاری‌های کلان اقتصادی پایبند بوده است و حضور مسئولان ارشد اقتصادی کشور در جلسات ستاد هماهنگی اقتصادی هر هفته در دو نوبت، نشان اهتمام جدی دولت در حل مسائل اقتصادی و تلاش ساختاری برای ایجاد هماهنگی در اقدامات اقتصادی دولت بوده است.»

او با قدردانی از حضور منظم، با انگیزه و پشتکار همه اعضای ستاد هماهنگی اقتصادی بویژه جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در جلسات برگزار شده، از نقش مهم ایشان در هماهنگی اجرای تصمیمات این ستاد در دولت و ستاد اقتصاد مقاومتی تشکر کرد.

در پایان این جلسه روحانی با اعضای ستاد اقتصادی دولت عکس یادگاری گرفت. 

منبع: فرارو

کلیدواژه: حسن روحانی ستاد اقتصادی ستاد جنگ ستاد هماهنگی اقتصادی تصمیم گیری اقتصادی دولت ستاد اقتصادی جنگ اقتصادی رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۲۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش رئیس اطلاع رسانی دولت به روحانی: با مردم صادق باشید

سپهر خلجی رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در واکنش به اظهارات تازه منتشر شده حسن روحانی درخصوص ماجرای گران شدن بنزین در سال ۹۸، از او خواست با مردم صادق باشد و تاریخ را درست روایت کند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، سپهر خلجی رئیس شورای اطلاع رسانی دولت به اظهارات تازه منتشر شده حسن روحانی رئیس جمهور سابق درخصوص ماجرای گران شدن بنزین در سال 98 واکنش نشان داد و از او خواست با مردم صادق باشد و تاریخ را درست روایت کند.

اظهارات حسن روحانی ظاهراً در جلسه‌ای در اواخر بهمن سال گذشته گفته شده و در سالنامه نوروزی روزنامه اعتماد منتشر شده است.

روحانی در این اظهارات به تشریح ماجرای گران شدن بنزین در سال 98 پرداخته و در خصوص ماجرای مطلع شدن خودش در روز شنبه (فردای گران شدن بنزین) گفته است:

"...یک روز به آقای رحمانی فضلی گفتم ما که افزایش قیمت بنزین را تصویب کرده‌ایم، سران سه قوه هم امضا کرده‌اند منتها زمانش دیگر با شما، چون ما هر زمانی می‌گوییم شما می‌گویید مناسب نیست، خودتان بروید هر شب جمعه‌ای که می‌توانید و مناسب است، در این هفته یا هفته‌های آینده اجرا کنید، منتها ظرف سه، چهار هفته آینده این کار انجام شود، دیگر هم لازم نیست زمان آن را با من چک کنید، خودتان بروید و اجرا کنید.

...24 آبان 98 اولین شب جمعه بعد از آن صحبت بود، فکر نمی‌کردم که آن هفته بخواهند اجرا کنند. گفتم اگر بخواهند اجرا کنند لااقل به من زنگ می‌زنند و اطلاع می‌دهند. کسی هم به من تلفنی خبر نداد.

... صبح که بیدار شدم نماز صبح بخوانم دیدم زیرنویس کرده که بنزین دیشب گران شده است. برای من عجیب نبود چون اختیار داده بودم به شورای امنیت کشور. برایم این عجیب بود که چرا شب به من نگفتند. پس اینکه من می‌گویم صبح متوجه شدم، راست و دقیق است.

... واقعیت این است که من صبح جمعه مطلع شدم. اصل تصمیم، مصوبه سران سه قوه بود و تصمیم را گرفته بودیم. منتها در اینکه آن شب جمعه شود یا شب جمعه بعد، در اختیار شورای امنیت کشور بود. آن‌ها می‌توانستند آن را بیندازند به هفته بعد، چون به آن‌ها اختیار داده بودم. صبح ساعت 5 من فهمیدم بنزین گران شده است."

روحانی در بخش دیگری از اظهاراتش که با واکنش رئیس شورای اطلاع رسانی دولت مواجه شده، گفته است:

"...در 98 وقتی بنزین گران شد اولین کسی که توئیت زد و مخالفت کرد، آقای رئیسی، رئیس قوه قضائیه بود که نامه سران قوا را با خط خودش امضا کرده بود! آقای تاجگردون، نماینده مجلس هم که عضو جلسه اقتصادی سه قوه بود جمعه شب مردم را به راهپیمایی دعوت کرد. عده‌ای از قم جمعه شب اطلاعیه دادند که مردم! شما چرا ساکت نشسته‌اید؟ برخی نمایندگان مجلس اعلام کردند که ما طرح سه‌فوریتی می‌دهیم و قیمت بنزین را برمی‌گردانیم! خب رئیس مجلس امضا کرده بود، رئیس قوه قضائیه هم امضا کرده بود."

سپهر خلجی در واکنش به این اظهارات در رشته ئوتیتی در شبکه ایکس نوشته است:

"لطفاً با مردم صادق باشید و تاریخ را درست روایت کنید! در 8 سال که با مردم صداقت نداشتید و نتیجه آن سقوط محبوبیت دولت به 7 درصد در پایان دوره ریاست‌جمهوری‌ شد اما حداقل امروز تمرین کنید که با مردم صادق باشید!

هم وزیر کشور وقت و هم معاون وی بارها گفتند که از زمان دقیق اجرای گرانی بنزین خبر داشتید و معلوم نیست چرا حتی سخنان منصوبان خود را رد می‌کنید! در جلسه مورد اشاره هم اولاً گرانی بنزین قبلاً در دولتتان تصویب شده بود و صرفا در یکی از جلسات هماهنگی سران قوا از جنبه اطلاع‌رسانی مطرح شد و نه از جنبه تصویب.

ثانیاً تنها نحوه هزینه کردِ درآمدهای ناشی از افزایش قیمت بنزین در جلسه سران تصویب می‌شود نه زمان و چگونگی اجرای آن! در همان جلسه و پس از آن به‌صورت مکتوب،آقای رییسی پیش‌شرط افزایش قیمت بنزین را صحبت با مردم و اقناع عمومی برای پذیرش ضرورت‌های این کار مطرح کردند نه اجرای یک شبه و غافلگیر کردن مردم! طوری مردم را غافلگیر کردید که خودتان هم صبح جمعه فهمیدید! همین دروغگویی‌هاست که باعث رد صلاحیت می‌شه!

البته آقای رییسی در هنگامه مسئولیت به توصیه خودش عمل کرد. در سال 1401 برای حذف رانتی 4200 با مردم صحبت کرد و افکار عمومی را جریان گذاشت و اقدامات جبرانی دولت را برای مردم تشریح کرد. بعد طرح بدون تنش اجرا شد."

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمله مقام دولت رئیسی به روحانی بخاطر افشاگری درباره حوادث سال ۹۸
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آقای روحانی، با مردم صادق باشید!
  • آیا روحانی از گران شدن بنزین خبر نداشت؟
  • واکنش دولت به اظهارات روحانی درباره گران‌شدن بنزین در سال ۹۸
  • واکنش رئیس اطلاع رسانی دولت به روحانی: با مردم صادق باشید
  • روایت جدید روحانی از گرانی بنزین، اعتراضات و جلسه سران قوا
  • حسن روحانی: تمام وزرای دولت را با رهبری چک کردم
  • برخی وزرا مانند وزیر کشور و اطلاعات و امور خارجه با هماهنگی رهبری معرفی می‌شوند؛ در دولت دوازدهم به دلایلی رئیس سازمان برنامه و بودجه هم با ایشان هماهنگ شد
  • روایت روحانی از جلسه با فرماندهان سپاه در سال ۹۶
  • حسن روحانی : جلسه با فرماندهان سپاه برای صلح و صفا بود