Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجری طرح احداث راه آهن یزد_ اقلید گفت: با افتتاح این پروژه به طور متوسط اگر سرعت قطار حدود ۸۰ تا ۹۰ کیلومتر در ساعت باشد حدود ۴ ساعت طول مسیر کاهش می‌یابد. محمد منجمی در گفت‌وگو با میزان در توضیح طرح پروژه راه آهن یزد_اقلید گفت: راه آهن یزد_اقلید به طول ۲۷۰ کیلومتر فاصله بین استان‌های بوشهر، فارس، کهکیلویه و بویر احمد را با استان‌های یزد، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان به میزان ۱۲۰ کیلومتر کوتاه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی بیان کرد: این راه آهن به دلیل مجاورت با مناطق صنعتی و معدنی استان یزد قابلیت عبور بیش از ۷ میلیون تُن بار را دارد.   مجری طرح احداث راه آهن یزد_اقلید در خصوص مراکز موجود در مجاورت این مسیر گفت: در کیلومتر ۱۵ این مسیر بندر خشک یزد، کیلومتر ۱۲۰ مسیر معدن سنگ آهن کنسانتره اسمالون، کیلومتر ۱۹۵ مسیر مجاور شهر صنعتی ابرکوه و کارخانه فولاد سرمد و در کیلومتر ۲۴۵ مسیر مجاور معدن خاک نسوز استقلال آباده است.   منجمی با اشاره به فراهم شدن مثلث گردشگری بین استان‌های فارس، اصفهان و یزد گفت: با افتتاح این پروژه سفر ریلی زائران بارگاه حضرت ثامن‌الحجج (ع) از استان فارس به استان خراسان رضوی تسهیل می شود.   وی در توضیح میزان جا به جایی کالا و مسافر از این خط راه آهن گفت: در سال اول بهره برداری از این طرح ظرفیت عبور بیش از ۴ میلیون تن بار و یک میلیون مسافر از این خط فراهم است و در افق ۲۰ ساله این ظرفیت بار به ۷ میلیون تن و ۳ میلیون مسافر افزایش می‌یابد.   کاهش ۴ ساعته طول مسیر با افتتاح راه آهن یزد_اقلید وی در خصوص کاهش مدت زمان سفر به واسطه این خط راه آهن گفت: این خطوط به طور متوسط اگر سرعت قطار حدود ۸۰ تا ۹۰ کیلومتر در ساعت باشد حدود ۴ ساعت طول مسیر را کاهش می‌دهد.   منجمی در توضیح مدت زمان ساخت این پروژه گفت: قرارداد پروژه در تاریخ ۱۳۹۰/۱۲/۱۵  با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا منعقد شده است و استارت پروژه در سال ۱۳۹۱ شروع شده و حدود ۷۰ درصد پروژه در ۳ سال منتهی به ۱۴۰۰ انجام شده است.   مجری طرح احداث راه آهن یزد – اقلید درباره هزینه ساخت پروژه گفت: ارزش هزینه ساخت این پروژه به قیمت امروز ۴ هزار میلیارد تومان است.   وی گفت: در مجموع راه آهن‌هایی که در کشور ساخته شده است ناحیه راه آهن یزد بیشترین بازدهی اقتصادی در مقایسه با کل شبکه ریلی در کشور دارد و در این بین مقام اول را دارد و با توسعه شبکه ریلی در استان یزد به سمت غرب استان شکوفایی اساسی در میزان جا به جایی مسافر و بار در این ناحیه راه آهن اتفاق خواهد افتاد.   بیشتر بخوانید: ثبت جهانی راه آهن سراسری ایران   انتهای پیام/ برچسب ها: اخبار اقتصادی راه آهن

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی راه آهن راه آهن یزد اقلید طول مسیر ۴ ساعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۲۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابه جایی بیش از ۳ میلیون مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی در کشور

حمید رضا شهرکی گفت: در یازده روز گذشته با رشد ۲ و یک دهم درصدی خدمات رسانی به مردم، با پوشش کامل همه نیاز‌های بخش حمل ونقل جاده‌ای، برای تمام مقاصد، بلیط‌ها به صورت پیش فروش و روز فروش به مردم فروخته شده است.

وی افزود: تاکنون ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر از ناوگان حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس، مینی بوس و سواری‌های پلاک عمومی استفاده کرده اند و ۹۵ هزار راننده حرفه‌ای هم در قالب ۲ هزار و ۵۰۰ شرکت مسافربری جابه جایی مسافران را در ایام نوروز برعهده داشته اند.


معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای در بازدید از این پویش گفت: پس از پایان دور دوم سفر‌های نوروزی، برنامه ریزی سفر‌های عید فطر را در پیش داریم که دور سوم سفر‌های فروردین ماه و آغاز بهار است. 

حمیدرضا شهرکی با بیان اینکه ناوگان عمومی کشور برای ارتقای کمیت و کیفیت حمل و نقل عمومی به تجهیزات و امکانات نیاز دارند، افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده و تفاهم با تولید کنندگان داخلی، قرار است ۵ هزار دستگاه اتوبوس به حمل و نقل عمومی کشور اضافه شود که ۲ هزار دستگاه در سال ۱۴۰۳ در مسیر‌های اتوبوس رانی استان‌ها فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • ۴۶ هزار و ۵۰۰ مسافر نوروزی توسط ناوگان عمومی قم جابه‌جا شدند
  • ◄ فقط چند قدم تا افتتاح فاز نخست محور قزوین الموت تنکابن
  • جابه‌جایی بیش از ۲ میلیون مسافر و گردشگر در بنادر هرمزگان
  • جابه جایی بیش از ۳ میلیون مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی در کشور
  • چه پروژه‌ هایی در سال ۱۴۰۲ برای تهرانی ها افتتاح شد؟
  • جابه جایی ۳۵ هزار و ۷۵۲ مسافر در خراسان جنوبی
  • جابه جایی بیش از ۳۵۷۵۰ مسافر در خراسان جنوبی با حمل و نقل عمومی
  • جابه جایی ۱۶۷ هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی استان بوشهر
  • شبکه‌های موجود قابلیت جایگزینی و انتقال مسیر ترافیکی میدان مدرس را ندارد
  • جابه جایی ۵۲ هزار مسافر از مبادی استان کردستان