Web Analytics Made Easy - Statcounter

جی پلاس؛ رییس کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه قانون آزادسازی بلیت هواپیما لغو شده و نباید در نرخ‌گذاری به آن استناد کرد، گفت: قانون آزادسازی در برنامه ششم نیامده و ایرلاین‌ها شروط ازادسازی را رعایت نکردند. لغو قانون فردا در جلسه وزیر به مدیران ایرلاین‌ها اعلام می‌شود.

محمدرضا رضایی کوچی درباره افزایش قیمت بلیت هواپیما و ادعای شرکت‌های هواپیمایی مبنی بر تنظیم قیمت‌ها براساس قانون آزادسازی بلیت هواپیما اظهار داشت: به موضوع افزایش قیمت بلیت هواپیما به طور جدی انتقاد داریم و روز گذشته هم با وزیر راه و شهرسازی در این باره جلسه‌ای برگزار شد نمایندگان مجلس مراتب اعتراض و گلایه خود را نسبت به افزایش قیمت بلیت هواپیما اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه متاسفانه در چند روز گذشته شاهد افزایش قابل توجه قیمت بلیت هواپیما بودیم، ادامه داد: با این وضعیت و قیمت‌ها، دیگر بسیاری از مردم امکان استفاده از هواپیما را نخواهند داشت و در حال حاضر سفر هوایی فقط به بخش و قشر خاصی از جامعه تعلق گرفته است. درست است که شرکت‌های هواپیمایی هم شرایط سختی را می‌گذرانند اما باید مراقبت باشیم چراکه اگر تقاضا کاهش یابد و پذیرش مسافر هم کمتر شود، این موضوع هم به نفع ایرلاین‌ها نخواهد بود.  

 

فردا جلسه‌ای بین وزیر راه و شهرسازی و مدیران شرکت‌های هواپیمایی برگزار می شود

 

رییس کمیسیون عمران مجلس از جلسه بررسی تعیین نرخ بلیت هواپیما بین وزیر راه و مدیران شرکت‌های هواپیمایی خبر داد و گفت:  قرار بر این است که فردا جلسه‌ای بین وزیر راه و شهرسازی و مدیران شرکت‌های هواپیمایی برگزار شود و بر روی یک قیمت مشخص توافق حاصل شود و تمام ایرلاین ها مکلف هستند که در همان چارچوب بلیت بفروشند.

رضایی کوچی با اشاره به وضعیت نامطلوب سازمان هواپیمایی کشوری افزود: فردی که به عنوان سرپرست سازمان هواپیمایی انتخاب شده،‌ متاسفانه مبتلا به ویروس کرونا است و در حال حاضر سازمان رییس ندارد، البته سرپرست هم محدودیت‌هایی دارد و اگر همین سرپرست هم نباشد شرایط برای سازمان سخت‌تر می‌شود.

 

قانون آزادسازی بلیت هواپیما منتفی است

 

وی تاکید کرد: قانون آزادسازی بلیت هواپیما منتفی است و تاکید و مطالبه جدی ما از وزیر این است که قیمت‌ها به صورت عادلانه تعیین شود و سازمان هواپیمایی هم به طور سختگیرانه و جدی بر رعایت این قیمت‌ها نظارت کند.

رییس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: قانون آزادسازی بلیت هواپیما در برنامه پنجم ذکر شده و در برنامه ششم از آن نامی برده نشده و در برنامه ششم نظارت دولت باید ادامه داشته باشد و نرخ گذاری خارج از قانون آزادسازی بلیت هواپیما باشد.

وی گفت: باید توجه داشته باشیم که در بحث آزادسازی نرخ بلیت هم قرار بود رقابتی بین ایرلاین‌ها شکل بگیرد و براساس آن کیفیت خدماتی افزایش یابد که این موضوعات محقق نشد. از سوی دیگر زمانی آزادسازی نرخ بلیت هواپیما باید به اجرا برسد که تعادلی بین عرضه و تقاضا وجود داشته باشد اما در شرایط تحریم تعداد صندلی‌ها بسیار محدود است و تقاضا بیشتر از عرضه است. قطعا  در این شرایط نمی‌توان نرخ را آزاد کرد و شرایط کاملا به نفع ایرلاین‌ها است.

رضایی کوچی با ابراز گله‌مندی از اینکه تا کنون نرخ تمام شده بلیت به طور کارشناسی محاسبه نشده است، ادامه داد: بارها اعلام کرده‌ایم که یک بار قیمت تمام شده را به طور کارشناسانه محاسبه و بررسی کنید. این اقدام کار سختی نیست اما تا کنون یک بار هم قیمت تمام شده را به طور کارشناسی محاسبه نکرده‌اند. باید دید یک صندلی برای یک ساعت پرواز چه هزینه‌ای دارد و همان هزینه به عنوان قیمت بلیت اعمال شود.   

وی افزود: در جلسه فردا به مدیران ایرلاین‌ها اعلام می‌شود که قیمت‌های واقعی مبنای نرخ‌گذاری خواهد بود و لاین قیمت‌گذاری باید خارج از قانون آزادسازی بلیت هواپیما باشد. ایرلاین‌ها موظف به رعایت این قیمت‌ها و سازمان هواپیمایی موظف به کنترل عملکرد ایرلاین ها هستند.  

 

منبع: ایلنا

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 قیمت بلیت هواپیما بلیت هواپیما نرخ بلیت هواپیما سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 قانون آزادسازی بلیت هواپیما شرکت های هواپیمایی قیمت بلیت هواپیما سازمان هواپیمایی ایرلاین ها وزیر راه قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۲۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۳۰ پارکینگ جدید در تهران و اخطار سازمان هواپیمایی به دفاتر متخلف

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بر اساس آخرین خبر‌ها قرار است ۴۰ درصد از سهام پرسپولیس به بانک شهر و سه سهم پانزده درصدی (در مجموع ۴۵ درصد) میان بانک‌های ملت صادرات و تجارت تقسیم شود. استقلال نیز به هلدینگ خلیج فارس واگذار خواهد شد که این هلدینگ باید ۲ هزار میلیارد تومان به دولت بپردازد.

در ادامه دستگیری زنی که با موتور تریاک‌فروشی می‌کرد. 
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت گفت: زنی موادفروش به نام سارا که با یک موتورسیکلت برقی اقدام به جابجایی و توزیع مواد مخدر می‌کرد در منزلش دستگیر شد. متهم بسیار ماهرانه ۶ کیلوگرم تریاک را در بدنۀ موتور جاساز کرده بود.

آتش سوزی منزلی در مجیدیه با یک فوتی.

به گفته سخنگوی آتش نشانی تهران، ساعتی پیش براثر حریق منزلی در مجیدیه یک مرد ۶۰ ساله با تایید عوامل اورژانش جان خود را از دست داد. حریق هم اکنون اطفا و محدوده ایمن سازی شده است.

و خبر دیگر اینکه ۳۰ پارکینگ جدید در تهران ساخته می‌شود.

بگفته مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران موقعیت بیش از ۵۰ قطعه زمین، موردمطالعه عارضه‌سنجی ترافیکی قرار گرفته که ۳۰ قطعه آن برای احداث پارکینگ عمومی در پایتخت تایید شده است.
این مطالعات با برداشت اطلاعات محدوده مورد مطالعه، شامل حجم تردد خودرو، میزان عرضه و تقاضای پارکینگ و برآورد ظرفیت مورد نیاز در محدوده مشخص می‌شود.

اخطار سازمان هواپیمایی کشوری به شرکت‌های هواپیمایی آخرین خبر ویژه‌های امشب بود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی گفت: سازمان هواپیمایی کشوری به هر یک از شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی و عوامل فروش بلیت آنها اخطار می‌دهد، هرگونه اقدام سودجویانه مانند افزایش ناگهانی بهای بلیت، تخصیص نیافتن جا به مسافران دارای بلیت پرواز ابطال شده و فروش ظرفیت موجود در پرواز‌ها به مسافران جدید، به دقت رصد و به هنگام دریافت شکایت از مسافر ضمن تشکیل پرونده، مستندات مربوطه با تعیین وصف مجرمانه آن به دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۳۰ (ویژه فرودگاه‌های تهران) ارجاع خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • تغییرات در مدیریت هواپیمایی ایران ایر؟!
  • تغییرات در مدیریت هواپیمایی ایران ایر
  • ساخت ۳۰ پارکینگ جدید در تهران و اخطار سازمان هواپیمایی به دفاتر متخلف
  • با این ترفندها بلیط هواپیما استانبول را ارزان بخرید
  • مبلغ استرداد بلیت هواپیما باید ظرف ۷۲ ساعت بازگردانده شود
  • سازمان هواپیمایی: شرکت‌ها باید به امور مسافران خود رسیدگی کنند
  • ممنوعیت فروش چارتری بلیت هواپیما در اربعین ۱۴۰۳
  • آغاز زمان بلیت فروشی شهرآورد اصفهان
  • اعلام زمان بلیت فروشی شهرآورد اصفهان
  • پول بلیط مسافران پروازهای باطل شده استرداد می‌شود