Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات دوچرخه سواری استقامت جاده سی و دومین دوره بازی‌های المپیک توکیو یکشنبه سوم مردادماه در مسری ۲۳۴ کیلومتر با ۵ هزارمتر ارتفاع وشیب زیاد و در زمان ۶ ساعت برگزار شد. در این مسابقه ۱۳۰ رکابزن مرد حاضر بودند که تنها ۸۰ نفر ازخط پایان گذر کردند.

سعید صفرزاده رکابزن جوان کشورمان در شرایطی که هیچ مسابقه یا تورنمنت خارجی را ندیده بود تنها با حضور در یک تور سطح پایین ترکیه و خرید دوچرخه در لحظات آخر راهی این بازی‌ها شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صفرزاده تا کیلومتر ۱۳۰ رکاب زد اما در نهایت به دلیل فاصله زیاد از دسته اصلی بر طبق قانون داوری از ادامه مسابقه بازماند.

سعید صفرزاده رکابزن جوان ایران در المپیک با تبریک کسب مدال طلای رشته تیراندازی به خانواده این رشته و فروغی در گفتگو با خبرنگار مهر در تشریح مسابقه بخش استقامت جاده بازی‌های المپیک توکیو گفت: مسابقه فوق العاده سنگین بود. می‌توان گفت هیچ المپیکی از لحاظ مسافت و ارتقاع این قدر سنگین و سخت نبود. مسابقه تقریباً از کیلومترهای ۳۰ به بعد خیلی خیلی سنگین شد و من اولین تجربه حضورم در المپیک بود. این اولین بار بود که در این سطح با حرفه‌ای ها و بهترین‌های دنیا مسابقه دادم که تا الان فقط نام آنها را می‌شنیدم و اسم‌های آنها را در صفحات شأن یا مسابقات دنبال می‌کردم.

وی با بیان اینکه اینجا برای من یک جنگ نابرابر بود گفت: دوچرخه سواری خیلی خیلی رشته سختی است در دنیا توجه روی این رشته زیاد است و کشورها هم با سرمایه گذاری زیاد روی این رشته کار می‌کنند به طوری که اسپانسرها از طریق پرداختن و سرمایه گذاری در این رشته به منافع شون می رسند و متأسفانه در ایران درها برای ما بسته است!

رکابزن المپیکی ایران خاطرنشان کرد: سعید صفرزاده در حالی به مصاف این رقبای قدرتمند رفت که با ۱۲۰۰ کیلومتر در سال با کسانی مسابقه داد که حداقل ۹ هزار کیلومتر مسابقه داده بودند واین انصاف نبوده و جنگ نابرابری بود.

وی بیان کرد: در بهترین حالت شاید اگر ۳۰ درصد وضعیت بهترین داشتم در شرایط موجود و مسیر سخت مسابقه باز هم نمی‌توانستم مسابقه راتمام کنم. این طور نیست که نخواهم یا نتوانم یا امکانات و شرایط فراهم نباشد. طبق قوانین داوری نفراتی که از یک زمان به بعد جا می‌مانند و فاصله زمانی آنها با گروه اصلی زیاد می‌شود داور اجازه ادامه مسابقه به آنها نمی‌دهد و به خط پایان نمی رسند و این اتفاق برای من هم افتاد و این طور نیست که نخواهیم به خط پایان برسیم داور اجازه ادامه مسابقه نمی‌دهد. از بین ۱۳۰ رکابزن حاضر در مسابقه استقامت جاده ۴۵ نفر حذف شدند. نفراتی که بسیار حرفه‌ای بوده و از قهرمانان مطرح اروپا و قهرمانان تورهای توردوفرانس و جیرو بودند. حتی قهرمان المپیک ریو و لندن هم حذف شد.

صفرزاده با بیان اینکه سطح دوچرخه سواری آسیا پایین است، گفت: سطح دوچرخه سواری قاره ما با دنیا فاصله دارد. تیم آستانا قزاقستان که مهد دوچرخه سواری در آسیاست و نفرات آن دائماً در تورهای اروپایی مطرح رکاب می‌زنند سه ورزشکار در توکیو داشت که دونفر آنها به خط پایان نرسیدند و بهترین نفرشان بیست و یکم شد. از قاره آسیا تنها دو ورزشکار به خط پایان رسیدند.

وی تصریح کرد: من نمی گویم که رسیدن به موفقیت در دوچرخه سواری غیر ممکن است اما برای دست یابی به آن نیاز به برنامه ریزی بلند مدت و تهیه زیرساخت‌ها هستم. در دوچرخه سواری باید ازجزئیات به کلیات برسیم و مو به مو برنامه‌ها را اجراکنیم تا منجر به نتیجه شود.

وی ادامه داد: من فردا باید در مسابقه تایم تریل شرکت کنم. در مسابقه اول ام که استقامت جاده بود بار روانی زیادی روی من بود. شاید اگر قبلاً در چنین شرایطی بودم وضعیت ام هم از لحاظ بدنی و هم لحاظ روانی نرمال بود. دراین شرایط هیجان و استرس بالایی برای مسابقات سطح بالای المپیک داشتم. من همیشه ورزشکاران حاضر در اینجا را با اخبارشان رصد می‌کردم اما به یکباره با آنها وارد میدان مسابقه سخت و سنگین المپیک شدم. در حال حاضر برای مسابقه فردا از نظر روانی بهتر هستم و امیدوارم راحت تر بتوانم در مسابقه شرکت کنم.

صفرزاده به شرایط سخت مسابقه و غیر پیش بینی بودن آن حتی برای کمیته برگزاری هم اشاره کرد و گفت: سرداوران مسابقه با توجه به وضعیت مسیر پیش بینی می‌کردند این رقابت ۷ ساعت طول بکشد اما در ۶ ساعت تمام شد. این نشان می‌دهد که رکابزنان برای مسافت ۲۳۴ کیلومتر با ۵ هزار متر ارتفاع چه میانگین سرعت بالایی داشتند و مسابقه در سطحی فراتر از تصور داوران و کمیته برگزاری به پایان رسیده است. این سطح مسابقه نه تنها برای کشور ما بلکه برای قاره آسیا هم فراتر از یک تور اروپایی مطرح بود به طوری که تنها سه ورزشکار قزاق و ژاپن مسابقه را تمام کردند و از بین آنها دو نفر در تیم‌های حرفه‌ای اروپا شرکت کرده بودند.

وی اظهار داشت: این شرایط نشان داد که این مسابقات نه تنها برای ایران بلکه برای دوچرخه سواری آسیا هم سطح بالایی داشت. این رویداد برای ما تجربه خوبی بود. اینجا المپیک است و باید از این المپیکی بودن تجربه کسب کنیم و از حضورمان در بین ورزشکارانی که تا الان تنها اخبار آنها را در میادین بزرگ دنبال می‌کردیم در یک میدان مسابقه قرار بگیریم استفاده کنیم. من تلاش می‌کنم از المپیکی بودن منفعت و سود برده و تجربه کسب کنم.

صفرزاده در پایان گفت: من فردا چهارشنبه باید در مسابقه تایم تریل شرکت کنم و امیدوارم نتیجه خوبی بگیرم.

سی و دومین دوره بازی‌های المپیک از اول تا هفدهم مردادماه در توکیو برگزار می‌شود و کاروان ایران تاکنون تنها صاحب یک مدال طلا از این بازی‌ها شده است.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: دوچرخه سواری سعید صفرزاده المپیک 2020 توکیو دوچرخه سواری سعید صفرزاده دوچرخه سواری استقامت جاده خط پایان بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۲۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدال طلای مسابقات دوچرخه سواری کشوری از آن ورزشکار کازرونی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،فاطمه عباسی عضو باشگاه دوچرخه سواری بیشاپور کازرون، عنوان قهرمانی مسابقات دوچرخه سواری کشوری را از آن خود کرد.
عباسی در رده سنی امید در این دوره از مسابقات توانست با کسب مدال طلا، عضو اصلی تیم ملی بزرگسالان بانوان کشور شود و در مسابقات قهرمانی آسیا که اواخر اردیبهشت در مالزی برگزار می‌شود، شرکت کند.
مسابقات دوچرخه سواری کوهستانی قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی، دوم اردیبهشت در پارک جنگلی چیتگر تهران برگزار شد.

دیگر خبرها

  • برگزاری تور بین المللی دوچرخه‌سواری خزر؛ اواخر اردیبهشت
  • محمودآباد میزبان تور بین‌المللی دوچرخه سواری خزر شد
  • دوچرخه سواران قزوینی در اردوی آسیایی
  • تور بین المللی دوچرخه سواری خزر به میزبانی محمودآباد
  • همایش دوچرخه سواری و کوهپیمایی به یاد ورزشکار فقید
  • بانوی دوچرخه‌سوار کازرونی قهرمان مسابقات دوچرخه‌سواری کشور شد
  • برگزاری پنجمین دوره مسابقات ملی دوچرخه‌سواری جام چشمه سبز گلمکان
  • معرفی رکابزنان اعزامی به مسابقات کوهستان قهرمانی آسیا
  • مدال طلای مسابقات دوچرخه سواری کشوری از آن ورزشکار کازرونی
  • حضور سه دوچرخه سوار استان در اردوی تیم ملی