Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@12:05:35 GMT

دو کتابخانه روستایی در بخش لیردف جاسک احداث شد

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۴۲۵۵۶

دو کتابخانه روستایی در بخش لیردف جاسک احداث شد

محمد جمال الدینی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: دو کتابخانه روستای گوهرت و چنالی بخش لیردف با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی ایران شعبه هرمزگان تجهیز و به بهره برداری رسید.

وی افزود: هدف از انجام این کار جهت ترویج و گسترش کتاب و کتابخوانی در سطح لیردف می باشد و اینکه این مکان به نوعی مرکز فرهنگی در قلب هر روستا به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس انجمن مطالعات برنامه درسی ایران شعبه هرمزگان تصریح کرد: هدف اصلی انجمن مطالعات برنامه درسی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته که از نظر فرهنگی و آموزشی رشد نموده و نیازهای آموزشی و پرورشی های مناطق محروم روستایی منطقه لیردف را رفع می‌کند.

جمال الدینی اظهار داشت: برنامه کلان انجمن مطالعات برنامه درسی شعبه هرمزگان این است که هر روستا دارای یک کتابخانه باشد و برای تحقق آن نیاز به همکاری و تعایل ویژه و اعلام نیاز از طرف مسئولین محلی و دهیار و شورا های اسلامی در هر روستا است و باید از ظرفیت خیرین در این امر کمک گرفته شود.

وی در پایان نیز ضمن قدردانی از همکاری های بخشدار بخش لیردف عنوان کرد: برنامه های انجمن مطالعات برنامه درسی شعبه هرمزگان در طول بلندمدت پشتیبانی و حمایت بیش از پیش این کتابخانه ها است.

کد خبر 5266933

منبع: مهر

کلیدواژه: کتابخانه فرمانداری جاسک ویروس کرونا واکسن کرونا آمار کرونا بوشهر کرمانشاه عید غدیر خم گرگان اردبیل خطبه های نماز جمعه ایلام شیوع کرونا خشکسالی واکسیناسیون عکس استانها انجمن مطالعات برنامه درسی شعبه هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۲۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توسعه خدمات کتابخانه‌ای در حاشیه شهرها و مناطق روستایی سنندج

به گزارش خبرنگار مهر، حسن عسکری پیش از ظهر سه شنبه در نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سنندج که با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان و اعضای حقیقی و حقوقی انجمن در فرمانداری سنندج برگزار شد، اظهار کرد: ارتقای شاخص دسترسی مردم به کتاب و کتابخانه در تمامی مناطق شهری و روستایی امری مهم و ضروری در راستای توسعه فرهنگی است.

وی عنوان کرد: کتابخانه‌های عمومی به عنوان یکی از متولیان حوزه کتاب به منظور توسعه سطح خدمات خود، نیازمند حمایت سایر دستگاه‌ها و نهادها به ویژه در مناطق روستایی و حاشیه شهرها است.

عسکری بیان کرد: بر این اساس برخی دستگاه‌ها که دارای ساختمان‌های بلااستفاده در مناطق روستایی و حاشیه شهرها هستند می‌توانند حق انتفاع این مکان‌ها را به منظور راه‌اندازی کتابخانه در اختیار نهاد کتابخانه‌های عمومی قرار دهند.

فرماندار سنندج با بیان اینکه ارتقای سرانه مطالعه یکی از مهم‌ترین راهکارهای کاهش آسیب‌های اجتماعی است، افزود: راه‌اندازی کتابخانه امری عام‌المنفعه است و باید از ظرفیت خیرین نیز در این زمینه استفاده شود.

وی اضافه کرد: سنندج یکی از شهرهای فعال کشور در زمینه فعالیت خیرین است و باید از این ظرفیت به منظور توسعه کتابخانه‌های عمومی استفاده کرد.

کد خبر 6086344

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از اولین تصفیه‌خانه مدرن فاضلاب روستایی در قزوین
  • توسعه ۱۷ کیلومتری شبکه و خط انتقال فاضلاب در استان قزوین
  • ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان قزوین شست‌وشو شد
  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • آغاز ثبت سفارش ‌کتاب‌های درسی از امروز پنجم اردیبهشت
  • احداث کتابخانه در10 شهر استان در آینده ای نزدیک
  • کتابخانه هدفمند، موفق و خلاق در دل کویر استان یزد
  • انتشار پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران
  • لزوم توسعه خدمات کتابخانه‌ای در حاشیه شهرها و مناطق روستایی سنندج
  • آیین یادبود موسسین انجمن ایرانی مطالعات زنان برگزار می شود