Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، یک فوریت لایحه مکان‌یابی، تملک و احداث آرامستان‌های جدید در پایتخت امروز در صحن شورای شهر تهران مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت و اعضای شورا نظرات‌شان را در این زمینه مطرح کردند.

سعید خال مدیرعامل سازمان بهشت‌زهرا (س) در صحن شورا اظهار داشت: این سازمان تا کنون دو بار توسعه یافته و با این روند مرگ و میر و مساحت کنونی بهشت‌زهرا (س) حداکثر تا سه سال دیگر پاسخگوی نیاز شهر خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: تفکر مدیریت شهری کنونی این بود که تیمی را مکلف کنند تا بر اساس اقدامات علمی و کارشناسی مکان‌یابی آرامستان‌های جدید تهران در دستور کار قرار گیرد و به نظرم توجه به این موضوع حائز اهمیت است.

حسن خلیل‌آبادی عضو شورای شهر تهران ضمن گلایه از این موضوع که چرا لایحه مربوطه دیر به صحن شورا آمده است‌،گفت: باید این قضیه سریع‌تر به تصویب برسد و انجام آن با قید فوریت حائز اهمیت است.

زهرا صدراعظم نوری نیز در این زمینه گفت: شرایط بهشت‌زهرا (س) از دو سال گذشته بسیار مورد توجه بوده و برخی از طرح‌ها و لوایحی که در روزهای آخر عمر شورا به صحن می‌رسد در قالب یک فوریت و دو فوریت نتیجه کار 6 ماهه و یکساله است که حالا به سرانجام رسیده است و نباید این چنین در نظر بگیریم که روزهای آخر به این نتیجه رسیده‌‌ایم.

اما مرتضی الویری عضو دیگر شورای شهر در مخالفت با فوریت‌دار بودن این طرح گفت: اگر یک مورد پیدا کنید که فوریت نداشته باشد همین مسأله است به نظرم مکان‌یابی آرامستان‌ها مشمول فوریت نمی‌شود و تعجب می‌کنم چرا در آخرین جلسات شورای شهر که باید به موضوعات مهمتر بپردازیم به این قضیه پرداخته شده است.

سرانجام یک فوریت لایحه مکان‌یابی، تملک و احداث آرامستان‌های جدید در پایتخت با رأی اکثر شورا به تصویب رسید.

پربیننده ترین فعالیت ادارات تهران به چه صورت است؟ شهردار جدید تهران کی انتخاب می شود؟ درخواست تشکیل جلسه ویژه ستاد کرونا در تهران هوای تهران خنک می شود هوای تهران سالم است

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آرامستان آرامستان های جدید مکان یابی شورای شهر یک فوریت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۲۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تذکر رئیس شورا به برخی بانک‌ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: قرار بود از نمای شیشه‌ای استفاده نشود، اما برخی بانک‌ها از نمای شیشه‌ای استفاده کرده‌اند و این اقدام آنها دهن کجی به اصول معماری است.

مهدی چمران از کمیته نما خواست این روند را اصلاح کند.


ضرورت توجه و تمرکز بر الگوی اسلامی-ایرانی در منظر شهری

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران هم در جلسه امروز شورا بر لزوم توجه و تمرکز بر الگوی اسلامی-ایرانی در منظر شهری تاکید کرد وگفت:
بسیاری از نما‌های شهری، چه در حوزه ساختمان‌های مسکونی شخصی و چه در ساختمان‌هایی با کاربری اجتماعی و حتی ابنیه حاکمیتی در شأن و جایگاه یک شهر ایرانی-اسلامی نیست، چه برسد در شأن ام القرای جهان اسلام که ما بدان نظر ویژه داریم.

علیرضا نادعلی افزود:مدیریت شهری با وجود مصوبه شورا تاکنون برای تدوین سندی جامع به منظور تحقق اهداف سیما و منظر در چشم‌انداز طرح راهبردی شهر تهران اقدامی نکرده است.
­

شهر آفتاب برای برگزاری نمایشگاه کتاب آماده نیست

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران درحاشیه جلسه شورا هم گفت: موضع شورا برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب است، اما، چون مساحت مدنظر وزارت ارشاد تامین نشده، تصمیم گرفته شد نمایشگاه در مصلی برگزار شود.

علیرضا نادعلی افزود: اگر شرایط فراهم شود، سال آینده آخرین سالی خواهد بود که نمایشگاه کتاب در مصلی برگزار می‌شود.

برگزاری جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای شهر

سخنگوی شورا همچنین از برگزاری جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای شهر با هدف افزایش انسجام و همدلی در مدت زمان باقی‌مانده از دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران خبر داد.

علیرضا نادعلی گفت: در این جلسه موضوعات مربوط به افزایش همدلی و انسجام در میان اعضای شورا و مدیریت شهری بررسی و مواردی که از ابتدای این دوره آغاز شده است و باید پیگیری شود تا به انتها برسد نیز مطرح شد.

دیگر خبرها

  • امروزه به الگوی شادی متناسب با مبانی خود رسیده‌ایم/ با تصویب شورا، سازمان گردشگری شهرداری تهران تشکیل خواهد شد
  • احداث قطعه اصحاب شهدا در بجنورد
  • احداث آرامستان مطالبه مردم شهریار
  • «شهر آفتاب» فضای مناسب برای برگزاری نمایشگاه کتاب را ندارد + فیلم
  • تذکر رئیس شورا به برخی بانک‌ها
  • نمایشگاه کتاب در سال آینده در شهر آفتاب برگزار خواهد شد
  • امور شهری کرمانشاه در انتظار تصویب لایحه بودجه!
  • تصویب فوریت طرح برخی معافیت‌های مالیاتی برای شرکت‌های دولتی
  • کفن و دفن جدیدی در آرامستان‌های قدیمی شهر تهران انجام نمی‌شود
  • بررسی طرح رصد در مناطق مختلف پایتخت در شورا