Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس جدیدترین تلاش بروکسل برای برطرف کردن مشکلات در ارتباط با ترتیبات پسابرگزیت برای ایرلند شمالی را رد و تاکید کرد توافق برگزیت که سال گذشته امضا شد باید دوباره مورد مذاکره قرار بگیرد. 

به گزارش روزنامه انگلیسی «گاردین»، روز دوشنبه کمیسیون اروپا یک سری پیشنهادات را با هدف تسهیل اجرای پروتکل ایرلند شمالی منتشر کرد که لندن آن‌ها را با توجه به میزان مشکلات ناکافی خوانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک سخنگوی دولت انگلیس گفت دو طرف در عوض، به راه‌حل‌های جامع و پایدار نیاز دارند. 

«دیوید فراست» معاون وزیر کشور انگلیس در امور برگزیت گفته که بدون تغییر عمده در متن قانونی پروتکل، لندن فعال کردن بند ۱۶ توافق اتحادیه اروپا-انگلیس را برای تعلیق بخش‌هایی از توافق در نظر خواهد گرفت. 

به نوشته گاردین، چنین اقدامی در مواردی مجاز است که بتوان نشان داد مشکلات اقتصادی، اجتماعی یا محیط زیستی جدی بوجود آمده و احتمالاً کمیسیون اروپا این تصمیم لندن را به چالش خواهد کشید که در آن صورت احتمالاً موضوع به داوری خواهد کشید و خطر تحریم‌های تجاری وجود دارد. 

هفته گذشته دولت انگلیس دستورالعملی را منتشر کرد که در آن تغییرات اساسی که مایل است در پروتکل ایرلند شمالی ایجاد شود را با جزئیات بیان کرد. 

سخنگوی دولت انگلیس اعلام کرد تنها از طریق پرداختن به خواسته‌های لندن، مسائل مربوط به طیف وسیعی از مشکلات که باعث بی‌ثباتی سیاسی و خشونت در ایرلند شمالی در ماه‌های اخیر شده، قابل حل است. 

وی افزود آنچه اتحادیه اروپا پیشنهاد کرده تنها یک زیرمجموعه کوچک از بسیاری از مشکلات ناشی از عملکرد پروتکل است. او در ادامه گفت: ما برای جلوگیری از ایجاد اختلال در زندگی روزمره در ایرلند شمالی به راه‌حل‌های جامع و بادوام نیاز داریم. 

اقدام انگلیس در رد پیشنهادات کمیسیون اروپا در خصوص برخی مسائل از جمله جریان دارو از بریتانیا به ایرلند شمالی، لندن و بروکسل را در مسیر تقابل بیشتر قرار می‌دهد. در حالی مهلت‌های اضافی در اکتبر و ژانویه سال بعد به پایان می‌رسد که کمیسیون اروپا اصرار دارد متن قانونی توافق شده با جانسون در سال ۲۰۱۹ را بازنویسی نخواهد کرد. 

پیش از این نیز بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس در تماس تلفنی با «اورسولا فون در لین» رئیس کمیسیون اروپا گفت بخش  پروتکل ایرلند شمالی در توافق برگزیت وضعیتی «ناپایدار» دارد.

رئیس کمیسیون اروپا پس از این تماس تلفنی در پیامی توئیتری نوشت: «اتحادیه اروپا به خلاق و انعطاف‌پذیر بودن در چارچوب این پروتکل ادامه خواهد داد. اما این مسئله دوباره مورد مذاکره قرار نخواهد گرفت. باید مشترکاً ثبات و قابل پیش‌بینی بودن اوضاع ایرلند شمالی را تضمین کنیم».

در مقابل سخنگوی دولت انگلیس بیان داشت، اگر اتحادیه اروپا در قبال مسائل ایرلند شمالی به انگلیس امتیازاتی ندهد، بعید نیست که لندن این پروتکل توافق برگزیت را پاره کند.

طبق پروتکل ایرلند شمالی در توافق برگزیت، این بخش از بریتانیا، جزو بازار واحد اتحادیه اروپا باقی می‌ماند و ورود کالاهای ممنوع شده از سوی بروکسل، نمی‌توانند از انگلیس وارد ایرلند شمالی شوند.

این بخش از توافق برگزیت به این دلیل تنظیم شده است که از ایجاد «مرز سخت» میان ایرلند شمالی که بخشی از بریتانیا محسوب می‌شود و جمهوری ایرلند که بخشی از اتحادیه اروپا است، جلوگیری شود.

انگلیس با سپری کردن دوره انتقالی ۱۱ ماهه، سرانجام از روز یکم ژانویه ۲۰۲۱ از اتحادیه گمرکی و بازار واحد اروپایی خارج شد. اما اتحادیه اروپا ۲۵ اسفند ماه سال گذشته اعلام کرد که اقدام حقوقی علیه انگلیس به دلیل عدم رعایت مفاد توافق برگزیت را آغاز کرده است.

اختلافات بر سر جبل الطارق، اجرای پروتکل ایرلند شمالی و همچنین اختلافات گمرکی از جمله مسائل بغرنج میان انگلیس و اتحادیه اروپا در دوران پسابرگزیت است که باعث تشدید تنش‌ها میان دو طرف شده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بروکسل برگزیت پروتکل ایرلند شمالی کمیسیون اروپا پروتکل ایرلند شمالی کمیسیون اروپا اتحادیه اروپا توافق برگزیت دولت انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۲۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه برگزاری بازی های جام حذفی انگلیس تغییر کرد

اتحادیه فوتبال انگلیس اعلام کرد بازی‌های تکراری جام حذفی (FA CUP) از دور اول فصل آینده به عنوان بخشی از یک توافق شش ساله با لیگ برتر برای تقویت رقابت‌های داخلی حذف خواهد شد.

 تمام دور‌های جام حذفی از فصل آینده در تعطیلات آخر هفته برگزار می‌شود و دور‌های چهارم و پنجم به علاوه مرحله یک چهارم نهایی به استثنای مسابقات لیگ برتر برگزار می‌شود.

در حال حاضر بازی‌های این رقابت‌ها هم به‌صورت تک حذفی برگزار می‌شود، مگر آنکه بازی دو تیم با تساوی همراه شود که در آن صورت یک بازی دیگر با تغییر جای میزبان و میهمان انجام خواهد شد (به استثنای بازی‌های دور پنجم به بعد) این قانون به موجب توافقی که شش سال پیش میان اتحادیه فوتبال و سازمان لیگ برتر فوتبال انگلیس صورت گرفته بود اجرا می‌شد و هدف آن کمک به جذاب‌تر شدن جام حذفی بود. اکنون، اما با پایان مدت این قرارداد، برگزاری بازی‌های جام حذفی کاملاً به‌صورت تک حذفی برگزار خواهد شد و به این ترتیب اگر بازی دو تیم با تساوی همراه شود، وقت‌های اضافه و در صورت لزوم ضربات پنالتی تعیین‌کننده برنده بازی خواهند بود.

همچنین تعطیلات نیم فصل نیز از تقویم حذف شد تا لیگ برتر از اواسط آگوست آغاز شود و تعطیلات نزدیک بیشتری را فراهم کند.

مارک بولینگهام، مدیرعامل اتحادیه فوتبال انگلیس در بیانیه‌ای گفت: این توافق جدید بین اتحادیه فوتبال انگلیس و لیگ برتر جام حذفی را تقویت می‌کند و به این تورنمنت بسیار خاص، آخر هفته‌ها را در تقویم شلوغ‌تر اختصاص می‌دهد.

به عنوان بخشی از این توافق، لیگ برتر بودجه‌ای را که برای هرم فوتبال انگلیس فراهم می‌کند افزایش می‌دهد و ۳۳ میلیون پوند اضافی برای توسعه بازی‌های پایه می‌دهد.

لیگ برتر هم اکنون ۱۰۰ میلیون پوند به تیم‌های لیگ‌های پایین‌تر کمک مالی می‌کند.

ریچارد مسترز، مدیر اجرایی لیگ برتر گفت: این (سرمایه گذاری) تسهیلات را برای باشگاه‌های لیگ های پایین‌تر در سراسر کشور از طریق بنیاد فوتبال و صندوق ورزشگاه‌های لیگ برتر بهبود می‌بخشد.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • تغییر شیوه برگزاری بازی های جام حذفی انگلیس از فصل آینده
  • نحوه برگزاری بازی های جام حذفی انگلیس تغییر کرد
  • رسمی؛ قرارداد دنیله ده روسی با آاس رم تمدید شد
  • شور و تعصب کافی نیست؛ این تیم باید به فوتبال فکر کند!
  • پیولی: از اعتماد به نفس و پتانسیل کافی برای غلبه بر رم در المپیکو برخوردار هستیم
  • همکاری راهبردی اتحادیه اروپا و ژاپن در بخش مواد پیشرفته آغاز شد
  • ساز مخالف اسلواکی در اتحادیه اروپا؛ باز هم پای روسیه در میان است
  • انتقاد شدید گاردین از دخالت‌های لندن در مناقشات بین‌المللی
  • روسیه تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس را غیرقانونی خواند
  • ماجرای یحیی گل محمدی و تراکتور پایان یافت