Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@05:20:06 GMT

سازمان برنامه هنوز بودجه استان‌ها را تخصیص نداده است

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۴۲۸۰۶

سازمان برنامه هنوز بودجه استان‌ها را تخصیص نداده است

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی( ۵ مردادماه) یعقوب رضا زاده در تذکر شفاهی خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: هر چه سریعتر نسبت به اجرای لایحه رتبه‌بندی معلمین و تعیین تکلیف استخدام نهضتی‌ها و مربیان قبل از سال ۱۳۹۲ و پس از آن اقدام کنید. همچنین وزیر دفاع باید نسبت به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اقدام فوری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر نیرو نیز گفت: خاموشی ها و قطعی برق موجب تعطیلی کارخانجات و افزایش جرائم شده است که نسبت به این موضوع باید ورود کنیم. همچنین وزیر صمت باید در خصوص افزایش قیمت و کمبود سیمان، آهن و نان و مواد غذایی تدبیری بیاندیشد زیرا این کشور متعلق به همه مردم است و به عده‌ای خاص و مفت‌خور تعلق ندارد.

وی در ادامه خطاب به وزیر بهداشت و درمان گفت: با تعطیلی مغازه‌ها و پاساژها و جرائم صوری راهور در جاده‌ها نمی‌توان با کرونا مقابله کرد؛ پول و اعتبار باید از صندوق توسعه ملی و سایر منابع بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام در خصوص پوشش واکسن سراسری مردم اختصاص یابد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خطاب به رئیس جمهور تصریح کرد: سازمان برنامه و بودجه پس از گذشت ۵ ماه از تصویب بودجه سال ۱۴۰۰ هنوز منابعی را به استان‌ها اختصاص نداده است در حالی که از نظر منابع نفتی و گازی بالاترین رتبه دنیا را داریم اما متأسفانه قیر برای آسفالت راه‌های روستایی واگذار نشده است.

کد خبر 5266963

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان برنامه و بودجه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس آموزش و پرورش نیرو مجلس شورای اسلامی سیدابراهیم رئیسی خوزستان صحن مجلس شورای نگهبان حسن روحانی برجام اسحاق جهانگیری آیت الله خامنه ای محمد باقر قالیباف جمهوری اسلامی ایران هیئت دولت اهواز کمبود آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۲۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب‌های کردستان، به کام دیگران

به گفته آریا نژاد، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان، ۱۸ سد در کردستان وجود دارد که از این تعداد مدیریت ۱۲ سد در اختیار استان و بهره‌برداری مابقی سد‌ها در اختیار استان‌های همجوار همچون کرمانشاه، آذربایجان غربی و زنجان قرار دارد.

وی درباره یکی از این سد‌ها با نام سد تالوار در شهرستان بیجار گفته بود: آب ذخیره شده این سد ۱۲۰ میلیون متر مکعب است که آخرین تخصیص تا افق ۱۴۲۵ برای استان همدان، ۱۶ میلیون متر مکعب بود که متاسفانه در آخرین بازنگری‌ها به ۵۶ میلیون متر مکعب افزایش یافته است.

حال با این وضعیت که مدیریت آب‌های کردستان در دست این استان نیست و به زبان ساده به استان‌های دیگر همچون کرمانشاه، زنجان و آذربایجان غربی می‌رود، مسئولان کردستان چقدر پیگیر حق مردم این استان در تخصیص آب شده اند؟

این در حالی است که کشاورزان کردستانی برای تامین آب، ناگزیر به چاه زدن و استفاده از ذخایر آب زیر زمینی شده اند و در پی آن پدیده‌ای به اسم فرونشست زمین رخ داده که نمونه‌های وحشتناک آن در شهرستان‌های قروه و دهگلان دیده می‌شود.

مهمترین محصول تولیدی استان کردستان، گندم است که زندگی بخش بزرگی از کشاورزان این استان با آن گره خورده است، اما شاهدیم به دلیل نبود آب، بخش اعظم اراضی زیر کشت این محصول به صورت دیم است.

فریدون حامدی، مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: از ۶۲۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان در سال زراعی جاری (مهر ۱۴۰۲ تا شهریور ۱۴۰۳) که به کشت گندم اختصاص پیدا کرده است، ۵۸۵ هزار هکتار آن کشت گندم دیم و تا ۴۱ هزار هکتار آبی است که اختصاص آب و آبی شدن مزارع می‌تواند تحولی در تولید این محصول در کردستان و کشور به وجود آورد.

حمیدی مدیرکل محیط زیست کردستان نیز از نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی خواست، برای افزایش تخصیص حق آبه کردستانی از سد‌های خود استان، بیش از این‌ها تلاش کنند چرا که مشکل کم آبی می‌تواند منجر به بحران‌های زیست محیطی در استان شود.

در سالی که از سوی مقام معظم رهبری با نام جهش تولید با مشارکت مردم، نامگذاری شده است، می‌طلبد مسئولان کشوری و استانی و نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی، برای اختصاص حق آبه بیشتر از آب‌های استان به خود استان، همتی از خود نشان دهند و برای رونق اقتصادی این استان محروم گامی مهم و عملی بردارند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • اختصاص ۷ همت به طرح دارویار
  • قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است
  • آب‌های کردستان، به کام دیگران
  • قالیباف: بانک مرکزی در پایان سال ۱۴۰۲ به تعهداتش درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرد
  • بانک مرکزی به تعهدات خود درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرده است
  • قالیباف: بانک مرکزی به تعهداتش درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرده است
  • بانک مرکزی به تعهداتش درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرده است
  • قالیباف: پیش از تصویب جداول تخصیص‌های بودجه‌ای علی‌الحساب است
  • تخصیص‌های بودجه‌ پیش از تصویب جداول به صورت علی‌الحساب است
  • پیش از تصویب جداول، تخصیص‌های بودجه‌ای علی‌الحساب است