Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، در طول یک سال اول پاندمی کرونا موجی از شهروندان آمریکایی به خرید مسکن رو آوردند اما خریداران بین‌المللی کاملاً معکوس این روند را دنبال کردند و از بازار مسکن آمریکا خارج شدند.

طبق داده‌های اتحادیه ملی مشاوران املاک آمریکا، میزان فروش مساکن آمریکا به خریداران خارجی در بازه آوریل ۲۰۲۰ تا مارس ۲۰۲۱ با سقوطی ۳۱ درصدی روبرو شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خریداران بین‌المللی در این بازه ۱۰۷ هزار مسکن در آمریکا خریده‌اند که این کمترین میزان از لحاظ تعداد مسکن و همچنین از لحاظ ارزش دلاری آن از سال ۲۰۱۱ تا کنون بوده است.

لاورنس یون، اقتصاددان ارشد اتحادیه ملی مشاوران املاک آمریکا می‌گوید: با توجه به قرنطینه‌های وضع شده برای مقابله با پاندمی کرونا و محدودیت‌های مسافرتی ناشی از آن کاهش شدید خرید مسکن از سوی خارجی‌ها تعجبی ندارد.

در این میان خریداران چینی بسیار جالب توجه هستند. از اوایل دهه گذشته چین به برترین خریدار خارجی مسکن آمریکا تبدیل شده است. میزان خرید مسکن آمریکایی توسط این گروه از خریداران در دوره ریاست‌جمهوری ترامپ کاهش یافت اما حالا به نظر می‌رسد که خریداران چینی دوباره به این بازار بازگشته‌اند.

قیمت مسکن در آمریکا حالا ۱۵ درصد از قبل از پاندمی بالاتر رفته است که همین افزایش قیمت به انگیزه‌ای برای خرید از سوی خریداران خارجی تبدیل شده است.

کد خبر 5266812

منبع: مهر

کلیدواژه: بازار مسکن چین اقتصاد آمریکا مصرف برق خوزستان قطعی برق قیمت دلار وزارت نیرو قیمت سیمان ویروس کرونا اقتصاد چین قیمت جهانی نفت قیمت جهانی طلا قیمت نفت رمز ارز خشکسالی وزارت صنعت معدن و تجارت مسکن آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۲۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ خرید در بازار مسکن تهران؛ مسکن در این منطقه۴۰ میلیون تومان!

به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به اهمیت بازار مسکن در کشور به دلیل ارتباط مستقیم با وضعیت معیشت و رفاه زندگی مردم، «خبرگزاری مهر» قصد دارد در سلسله گزارش‌هایی قیمت خرید، رهن و اجاره واحدهای مسکونی در مناطق مختلف تهران را به صورت مجزا بررسی کند.

در گزارش روزهای اخیر با توجه به افزایش قیمت مسکن در پایان سال (۱۴۰۲)، به بررسی وضعیت نرخ خرید و فروش «منطقه ۱۳» و «منطقه ۱۴» پرداختیم؛ حال قصد داریم در گزارش پیش رو قیمت خرید و فروش مسکن در منطقه ۱۵ تهران را بررسی کنیم.

ناگفته نماند، افزایش قیمت مسکن در حالی است که کف حقوق وزارت کار در سال (۱۴۰۲) حدود هشت میلیون تومان تعیین شده بود و حقوق کارگران (با تبدیل ریال به دلار) ،۱۳۱ دلار است، که همین مبلغ حقوق دریافتی را باید برای اجاره خانه پرداخت کند؛ مبلغ مازادی برای مخارج دیگر باقی نخواهد ماند، اما بر اساس استانداردها، تنها تا سقف ۳۰ درصد از درآمد هر فرد باید صرف مسکن شود.

به طور مثال، هر فرد برای خرید یک واحد نوساز با زیربنای ۶۵ متر یک‌خوابه در خیابان اتابک واقع در منطقه ۱۵ تهران، باید ۲ میلیارد و ۶۰۰ هزار تومان سرمایه داشته باشید.

قیمت خرید واحدهای دیگر در منطقه ۱۵ تهران را در جدول زیر بررسی کنید؛

محله و خیابان (منطقه ۱۵) عمر ساختمان قیمت هر متر (تومان)
مشیریه ۱۳۹۸ ۷۰٬۰۰۰٬۰۰۰
افسریه شمالی ۱۴۰۰ ۸۰٬۰۰۰٬۰۰۰
اتابک خاوران طیب ۱۳۹۰ ۴۰٬۰۰۰٬۰۰۰
دولت‌آباد ۱۳۸۴ ۶۴٬۸۱۴٬۰۰۰
مسلم شمالی ۱۳۹۸ ۸۵٬۶۰۶٬۰۰۰
جنت آباد مرکزی ۱۳۹۴ ۹۹٬۰۵۶٬۰۰۰
شوش. صراف‌ها ۱۳۸۴ ۱۳۱٬۷۶۴٬۰۰۰
افسریه. والفجر ۱۴۰۱ ۶۸٬۴۲۱٬۰۰۰
شوش. بهار شمالی ۱۳۹۳ ۸۹٬۲۸۵٬۰۰۰

به گزارش مهر، منطقه ۱۵ تهران یکی از مناطق معروف واقع در جنوب شرقی تهران است که نقطه اتصال آن با دیگر مناطق تهران است. این منطقه دارای آب و هوای متناسب با دیگر شهرها و استان‌های مرکزی تهران است اما گاهی آلودگی هوا متراکم می‌شود.

کد خبر 6076903 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • خرید این سدان چینی بیش از ۵میلیارد تومان آب می‌خورد!
  • خروج بازار برنج از رکود، با خرید توافقی
  • فوبیای وام مسکن
  • بازار خودرو بی‌تفاوت به اتفاقات بین‌المللی
  • هیجان و فروش حقیقی‌ها در بورس/ خرید حقوقی به۱۸۰۰ میلیاردتومان رسید
  • هیجان و فروش حقیقی‌ها در بورس/خرید حقوقی به۱۸۰۰ میلیاردتومان رسید
  • خرید توافقی برنج راه حلی مناسب برای ایجاد تعادل در بازار
  • بازگشت رونق به بازار برنج ایرانی | هر کیلو برنج ایرانی و خارجی چند؟
  • بازار برنج ایرانی رونق یافت | هر کیلو برنج ایرانی و خارجی چند؟
  • نرخ خرید در بازار مسکن تهران؛ مسکن در این منطقه۴۰ میلیون تومان!