Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@13:57:52 GMT

اقدامات صنعت نفت برای احیای هورالعظیم

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۴۲۹۴۸

اقدامات صنعت نفت برای احیای هورالعظیم

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از وزارت نفت، اداره کل روابط عمومی وزارت نفت ضمن رد برخی ادعاها در یک برنامه تلویزیونی درباره مجوز خشک شدن بخشی از تالاب هورالعظیم به‌دلیل فعالیت‌های نفتی و جلوگیری وزارت نفت از ورود آب به حوضچه‌ها، توضیحاتی به‌منظور تنویر افکار عمومی ارائه داد.

در این توضیحات آمده که خشکاندن بخشی از هور مربوط به سال‌های ۱۳۸۸ بوده است و اتفاقاً وزارت نفت پس از استقرار دولت یازدهم و با توجه به خلع‌ید شرکت چینی از توسعه میدان نفتی آزادگان در سال ۱۳۹۳، فعالیت‌های گسترده‌ای برای احیای هورالعظیم انجام داد و فراتر از تعهدات خود در این زمینه تلاش کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوب است مدعیان دست‌کم با سند و ارائه ادله و به‌طور واضح سخن بگویند، نه اینکه در فضای ملتهب خوزستان، با اظهاراتی ناقص و مبهم به حواشی این التهاب دامن بزنند.

این افراد در حالی مدعی‌اند وزارت نفت در ماجرای سیل فروردین ۹۸ مانع ورود آب به هور شده است که این موضوع هرگز صحت ندارد و همه دستگاه‌های مسوول در آن ماجرا به نهایت همکاری صنعت نفت برای کنترل سیلاب حتی به قیمت زیرآب رفتن تاسیسات خود اذعان دارند.  

وزارت نفت با دوراندیشی نسبت به حفظ محیط‌زیست به‌ویژه در تالاب بین‌المللی هورالعظیم پس از سال ۱۳۹۲ با اختصاص صدها میلیارد ریال بودجه مازاد، هرگونه فعالیت نفتی در این منطقه را منطبق با استانداردهای محیط‌زیستی و براساس سیاست توسعه پایدار مدنظر داشته و اساساً توسعه نفت در هور در ردیف توسعه در مناطق دریایی قرار گرفته است. با این اوصاف عجیب است عده‌ای بدون کمترین اطلاع از این موضوع، مدعی‌اند وزارت نفت برای ارزان تمام شدن پروژه‌های نفتی مجوز خشکاندن هور را صادر کرده است.

به‌طور کامل روشن است که این ادعاها براساس اطلاعات ناقص و برخی شنیده‌ها از یک تصمیم نادرست در سال ۱۳۸۸ مطرح شده و مدعیان از ابطال این طرح در سال ۱۳۹۳ و تلاش‌ها برای احیای هور توسط وزارت نفت بی‌اطلاع بوده‌اند. ای کاش مجری برنامه تلویزیونی یاد شده در همان برنامه، مستندات این ادعا را طلب می‌کرد و اجازه بیان سخن بدون سند و ایجاد انحراف در افکار مخاطبان را نمی‌داد.

وزارت نفت ضمن رد ادعاهای مذکور تاکید دارد که کل فعالیت‌های این صنعت منطبق بر اسناد توسعه پایدار و با دریافت مجوز از نهادهای ذی‌ربط انجام می‌شود و فراتر از آن برای حفظ محیط‌زیست و جلوگیری از خسارت به آن، بالاترین همکاری ممکن را در همه سطوح انجام داده است و خواهد داد.

برچسب‌ها تالاب هورالعظیم وزارت نفت دولت یازدهم خوزستان میدان نفتی آزادگان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تالاب هورالعظیم وزارت نفت دولت یازدهم تالاب هورالعظیم وزارت نفت دولت یازدهم خوزستان میدان نفتی آزادگان وزارت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۲۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش باکو به تهدید و فشارهای فرانسه

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان اعلام کرد که تهدیدها و فشارهای فرانسه بر باکو هیچ اثری نخواهد داشت.

به گزارش مشرق، «آیخان حاجی زاده» سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در واکنش به اقدام دولت فرانسه به احضار سفیرش در باکو اعلام کرد که «طرف آذربایجانی بارها اعلام کرده که گفتگو با باکو به زبان تهدید و فشار نتیجه ای نخواهد داشت.»

دولت فرانسه دیروز سه‌شنبه در اعتراض به آنچه اقدامات باکو در آسیب‌زدن روباط دوجانبه توصیف کرد، «آنه بویلون» سفیر خود در باکو را برای مشورت به پاریس فراخواند.

در بیانیه وزارت خارجه فرانسه آمده که سفیر فرانسه در باکو به علت تداوم اقدامات یک‌جانبه جمهوری آذربایجان که به روابط دوجانبه آسیب زده، برای انجام مشورت‌هایی فراخوانده است.

آن‌گونه که در این بیانیه آمده «امانوئل ماکرون» رییس‌جمهور فرانسه با آنه بویلون دیدار و گفت‌وگو کرده است. ماکرون در دیدار با بویلون گفت که از اقدامات باکو متاسف است و ابراز تمایل کرده که جمهوری آذربایجان در مورد نیات خود شفاف‌سازی کند.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • هنرستان‌های جوار صنعت در کردستان راه‌اندازی شود
  • انجام همه اقدامات اداری برای تامین مسکن خبرنگاران استان اصفهان
  • توسعه مشارکت‌های مردمی در صنعت اولویت وزارت صمت است
  • واکنش باکو به تهدید و فشارهای فرانسه
  • پرسپولیس و استقلال واگذار شدند اما خصوصی نشدند! / پرسپولیس به ۴بانک و استقلال به پتروشیمی فروخته شد؛ از این جیب به آن جیب
  • بوشهر پیشرو در تشکیل شهر مولد کشاورزی/ احیای قنات با کمک مردم
  • آغاز سرمایه‌گذاری صندوق توسعه ملی در میدان‌های نفت و گاز
  • آغاز سرمایه‌گذاری صندوق توسعه ملی در میادین نفت و گاز با سهم ۴۵درصدی در توسعه یک میدان
  • اولین سرمایه‌گذاری مستقیم صندوق توسعه ملی در صنعت نفت
  • لایروبی و احیای ۴۶ کیلومتر از قنات‌های اصفهان