Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، «حمیدرضا جانباز» روز سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: بعد از کم آبی ناشی از مخازن آب سدها که موجب کاهش میزان دبی (خروجی) رودخانه ها شد و بر وضعیت تامین آب احشام و کشاورزی تاثیر گذاشت، در حال حاضر دبی خروجی آب سدها به گونه ای تنظیم شده که نه تنها آب تامین شده، بلکه نگرانی بابت کمبود در پاییز نخواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی همه دستگاه ها برای تامین آب، افزود: از ۷۰۲ روستا که مشکل آبرسانی داشتند حدود ۵۰۰ روستا تا پایان سال مشکلاتشان حل می شود و به زودی آب تمام این مناطق به صورت پایدار تامین می شود.

به گفته جانباز، آب شرب ۷۵ درصد جمعیت استان خوزستان از آب های سطحی تامین می شود که این رقم برای کل کشور ۵۰ درصد است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور همچنین با اشاره به گرمای هوا در اکثر نقاط کشور طی روزهای گذشته، تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌ها به گونه ای بود که در اکثر نقاط کشور در زمینه تامین آب شرب با مشکلی مواجه نشدیم.

وی افزود: هشت هزار روستا با تانکر آبرسانی می‌شود که تاکنون با مشکلی مواجه نشده اند.

جانباز تاکید کرد: امسال گرمترین سال را داشتیم اما تمام تلاش سازمان برای تامین آب روستاها و تقویت ناوگان انجام شد که دریافت اعتبارات از خزانه، به افزایش سرعت خدمات رسانی در سطح کشور کمک می کند.

وی درخصوص وضعیت تامین آب شرب اصفهان نیز اظهار داشت: در این شهر سامانه ای پنج میلیون نفری داریم که اکثر شهرها و روستاها را آب رسانی می کند، طی سال‌های گذشته میزان تامین آب به دلیل کمبود منابع و کمی بارش ها، افزایش نداشته است که نیاز به رسیدگی دارد.

وی افزود: طی سه روز آینده با کاهش دمای هوا پایداری در تامین آب شرب کشور را شاهد خواهیم بود و از شرایط سخت فعلی عبور می کنیم.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به افزایش ۲.۵ درصدی مشترکان در تهران، تصریح کرد: در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد رشد یک درصدی در مصرف آب هستیم که نشان می دهد تهرانی‌ها ۱.۵ درصد کمتر آب مصرف کرده اند.

وی با بیان اینکه با مدیریت منابع موجود حتی در پاییز دغدغه کمبود آب نخواهیم داشت، تاکید کرد: در ورودی آب به سدها شاهد کاهش بودیم اما با برنامه ریزی های انجام شده تا زمان شروع بارش، قطعی آب نخواهیم داشت.

جانباز در خصوص قطع آب پرمصرف‌ها نیز گفت: هشدارها به این مشترکان داده شده است اما به دلیل شرایط موجود و وجود ویروس کرونا اقدامی صورت نگرفته است

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد مشترکان الگوی مصرف آب را رعایت می کنند، خاطرنشان کرد: انشعابات مشترکان ساختمانی یکی از مشکلاتی است که طی سال های گذشته درصدد رفع آن بودیم تا مصرف هر مشترک به طور جداگانه ارزیابی شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در خصوص مشکلات قطعی برق هفته های گذشته نیز گفت: با هماهنگی انجام شده با شرکت توانیر کمترین آسیب در این زمینه را داشتیم.

برچسب‌ها روستائیان آب و فاضلاب اصفهان خوزستان مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور حمیدرضا جانباز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روستائیان آب و فاضلاب اصفهان روستائیان آب و فاضلاب اصفهان خوزستان مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور حمیدرضا جانباز مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تامین آب آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۲۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دردسرساز شدن شکستگی لوله فاضلاب در خیابان ۱۲ متری ملاثانی + تصاویر

به گفته شهروند خبرنگار ما خیابان ۱۲ متری شهرستان ملاثانی استان خوزستان به دلیل شکسته شدن لوله فاضلاب شهری و فرورفتگی آسفالت مسدود شده است. این موضوع موجب بروز مشکلاتی برای تردد شهروندان با وسیله نقلیه شده است و همچنین هنگام حفر جهت ترمیم و بهسازی چندین خانه با قطعی آب مواجه شده اند. با توجه پیگیری های شهروندان تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

شهروند خبرنگار ما با ارسال تصاویر از مسئولان شهری درخواست رسیدگی کرد.

منبع: شهروند خبرنگار - خوزستان

بیشتر بخوانید:

رنجش خرم آبادی‌ها از هدررفت آب به دلیل شکستگی لوله + فیلم

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • شهید هدایت الله طیب شهید شاخص دانشجویی کشور در سال ۱۴۰۳
  • جزئیات روند پیشرفت پروژه‌های آب و فاضلاب خوزستان
  • استقرار اورژانس هوایی در بام نفت ایران
  • دردسرساز شدن شکستگی لوله فاضلاب در خیابان ۱۲ متری ملاثانی + تصاویر
  • آبرسانی به روستای جنجال آباد خراسان شمالی با همکاری گروه جهادی رویش‌های انقلابی و اهالی روستا
  • پرمخاطب‌ترین مجموعه‌های پاییز ۱۴۰۲
  • تامین آب مورد نیاز کشاورزی و آبیاری فضایی سبز با پکیج‌های تصفیه فاضلاب
  • اهواز غرق آب شد؛ وعده‌ای که محقق نشد
  • هزینه واردات بنزین از جیب مردم تامین می‌شود
  • مشکلی در تردد خودروها در استان خوزستان وجود ندارد