Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@12:56:05 GMT

راه حل تسلا برای نجات از کمبود تراشه جهانی

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۴۳۰۱۶

راه حل تسلا برای نجات از کمبود تراشه جهانی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورج، به گفته ایلان ماسک تسلا سعی دارد با بازنویسی نرم افزار خودروهایش جهت پشتیبانی از تراشه‌های جایگزین، با کمبود جهانی تراشه مقابله کند.

در حالی که تقاضا برای خودروهای جدید به شدت افزایش یافته، چالش کمبود تراشه صنعت خودروسازی را مختل کرده و به تعطیلی کارخانه، طولانی شدن بازه انتظار برای تحویل و افزایش قیمت اتومبیل‌ها منجر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنیانگذار شرکت تسلا در جلسه سهامداران شرکت با اعلام این خبر گفت: ما توانستیم تراشه‌ها را جایگزین کنیم و سپس سفت افزار (ترکیبی از سخت افزار و نرم افزار) را طی چند هفته نوشتیم. این فرایند فقط یک تغییر تراشه ساده نیست و باید کل نرم افزار بازنویسی شود.

تسلا با کمک این روش توانست سطح تولید خود را بالا نگه دارد و طی سه ماهه گذشته بیش از ۲۰۰ هزار وسیله نقلیه به مشتریانش تحویل دهد. تسلا در سه ماهه قبل ۱۱.۹ میلیارد دلار درآمد داشته است.

این در حالی است که به گفته ماسک چشم انداز رشد تسلا به حل سریع کمبود نیمه رسانا در جهان بستگی دارد.

فعال سازی بخش‌های مختلف خودروهای تسلا از ایربگ گرفته تا ماژول کنترل کمربند ایمنی به تراشه متکی است.

البته تسلا تنها خودروساز جهان نیست که با عواقب کمبود تراشه دست و پنجه نرم می‌کند. در حال حاضر تقاضا برای خودرو به سطح بی سابقه‌ای رسیده و خودروسازان سراسر جهان تحت فشار هستند.

هفته جاری دایملر و بی ام دبلیو اعلام کردند به دلیل کمبود تراشه مجبور به تعطیل کردن خط‌های تولید شده‌اند. این امر روی بازده شرکت‌ها تأثیر منفی دارد.

کد خبر 5266723 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: صنعت خودروسازی ايلان ماسك تولید نرم افزار تراشه حاکمیت سایبری فناوری فضایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری موبایل نوآوری همراه اول ناسا فضای مجازی آمازون تحقیقات علمی شرکت دانش بنیان ویروس کرونا شارژ جف بزوس کمبود تراشه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۳۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ کشور‌ امن جهان در صورت شروع جنگ جهانی سوم

پس از اولین حمله نظامی مستقیم جمهوری اسلامی ایران به اسرائیل از سال ۱۹۷۹، نگرانی‌ها از درگیری گسترده‌تر در خاورمیانه و حتی در سطح جهانی افزایش یافته است.

به گزارش روزیاتو، بسیاری از مردم نگران شروع جنگ جهانی سوم هستند و مایلند بدانند در صورت وقوع جنگ، امن‌ترین کشور‌های جهان کدام خواهند بود.

در ادامه فهرستی از امن‌ترین کشور‌ها در صورت وقوع یک جنگ دیگر آمده است.

قطب جنوب

این فهرست با مکانی آغاز می‌شود که نه یک کشور، بلکه یک قاره بزرگ است.

بسیار بعید به نظر می‌رسد که قطب جنوب یا جنوبگان که به مناظر زیبا و زمین‌های یخی خود معروف است تحت تاثیر جنگ جهانی سوم قرار بگیرد.

آرژانتین

با آنکه این کشور آمریکای جنوبی سابقه درگیری در جنگ را داشته، می‌توان گفت محتمل‌ترین مکان برای زنده ماندن از قحطی پس از جنگ هسته‌ای است.

مطالعات نشان داده‌اند که انتشار ۱۰۰ بمب هسته‌ای می‌تواند آنقدر دود ایجاد کند که نور خورشید مسدود شود که درنهایت منجر به قحطی خواهد شد. درنتیجه آرژانتین به دلیل فراوانی محصولات کشاورزی مقاوم مانند گندم، مکان امنی خواهد بود.

بوتان

بوتان پس از پیوستن به سازمان ملل متحد در ۲۱ سپتامبر ۱۹۷۱، خود را در قبال هرگونه درگیری بی‌طرف اعلام کرد. این موضع به این معنی است که این کشور اغلب در شاخص صلح جهانی رتبه بالایی دارد.

ترکیب این واقعیت که این کشور محصور در خشکی است و مناطق کوهستانی فراوان دارد به این معنی است که اگر جنگ جهانی سوم آغاز شود، بوتان از امنیت ویژه‌ای برخوردار خواهد بود.

شیلی

مورد بعدی در این فهرست کشوری با طولانی‌ترین خط ساحلی جهان است که در مجموع ۶۴۳۵ کیلومتر امتداد دارد، به این معنی که فاصله بین مسکو تا مادرید را در بر می‌گیرد.

شیلی نیز مانند همسایه خود، آرژانتین، دارای تنوع محصولات مختلف و منابع طبیعی است.

از نظر سطح توسعه، شیلی پیشرفته‌ترین کشور در آمریکای جنوبی است. بنابراین، اگرچه ممکن است در آن احساس انزوا کنید، اما سطح زیرساخت و دسترسی آن به فناوری مدرن به این معنی است که در صورت وقوع جنگ جهانی سوم می‌تواند نقطه ایده‌آلی باشد.

فیجی

اگر می‌خواهید در زمان وقوع جنگ در کشوری دورافتاده باشید، احتمالاً فیجی برایتان مناسب است. این کشورِ جزیره‌ای واقع در جنوب‌غربی اقیانوس آرام حدود ۴۳۵۰ کیلومتر از نزدیکترین کشور خود که استرالیاست فاصله دارد.

این موضوع، همراه با فقدان استراتژی نظامی، (ارتش آن تنها ۶ هزار سرباز دارد) به این معنی است که فیجی در شاخص صلح جهانی نیز رتبه بالایی دارد.

با توجه به اینکه بخش عمده این کشور از جنگل‌های انبوه تشکیل شده و همچنین منابع فراوانی از مواد معدنی و ماهی دارد، می‌تواند یکی از بهترین مکان‌ها برای حضور در جنگ جهانی سوم باشد.

گرینلند

گرینلند که متعلق به دانمارک است، بزرگترین جزیره جهان است.

این جزیره بسیار دورافتاده، کوهستانی و از نظر سیاسی بی‌طرف است که آن را به پناهگاهی ایده‌آل در مواقع اضطراری تبدیل می‌کند.

همچنین جمعیت ۵۶ هزار نفری آن به این معنی است که بعید به نظر می‌رسد مورد هدف ابرقدرت‌های جهان قرار گیرد.

ایسلند

ایسلند به طور مداوم در صدر شاخص صلح جهانی قرار دارد و به عنوان یکی از صلح‌آمیزترین کشور‌های جهان شناخته می‌شود.

این کشور علاوه بر دورافتاده بودن، به دلیل وجود ذخایر آب شیرین، منابع دریایی و منابع انرژی تجدیدپذیر، نیازی به نگرانی از وابستگی به سایر کشور‌ها برای تامین منابع در صورت وقوع جنگ ندارد.

اندونزی

مانند بسیاری از موارد این فهرست، اندونزی نیز در مورد مسائل سیاسی در سراسر جهان موضع بی‌طرفی دارد.

در سال ۱۹۴۸، اولین رئیس جمهور این کشور، احمد سوکارنو، اصطلاح «آزاد و فعال» را برای اشاره به سیاست خارجی‌شان ابداع کرد. این موضوع به این واقعیت اشاره دارد که آن‌ها در امور بین‌المللی مستقل عمل می‌کنند و بیشترین دغدغه را برای ایجاد صلح جهانی دارند.

نیوزیلند

نیوزیلند در رتبه دوم شاخص صلح جهانی قرار دارد و مدت‌هاست که به دلیل موضع غیر‌حزبی خود در مورد درگیری‌ها موجب شگفتی بوده است.

اگر قرار باشد به آن حمله شود، مناطق کوهستانی این کشور حفاظت کاملی را برای شهروندانش فراهم می‌کند.

آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی به دلیل برخورداری از منابع متعدد غذا، همراه با مقادیر فراوان زمین حاصلخیز و آب شیرین، به این فهرست راه یافته است.

در صورت وقوع جنگ جهانی سوم، زیرساخت‌های مدرن این کشور نیز می‌توانند شانس بقای شما را افزایش دهند.

سوئیس

در بین تمام کشور‌های جهان، سوئیس احتمالاً طولانی‌ترین سابقه بی‌طرفی در مناسبات جهانی را دارد به‌طوری که از سال ۱۸۱۵ تاکنون وارد هیچ جنگی نشده است.

این کشور نزدیک به ۲۰۰ سال است که به دلیل موقعیت قاطع خود در مورد مسائل مربوط به سیاست بین‌الملل مشهور بوده است و به وسیله مناطق کوهستانی، جغرافیای محصور در خشکی و پناهگاه‌های هسته‌ای متعدد از آن محافظت می‌شود.

تووالو

تووالو که قبلا جزایر الیس نامیده می‌شد، در اقیانوس آرام، تقریباً در نیمه راه بین هاوایی و استرالیا واقع شده است.

جمعیت بسیار کم و ۱۱ هزاری نفر آن به این معنی است که زیرساخت‌هایش در مقایسه با کشور‌های پیشرو غربی در سطح پایینی قرار دارند.

با توجه به اینکه منابع طبیعی در تووالو نیز کم است، به نظر می‌رسد که در صورت وقوع جنگ جهانی سوم هدف نامطلوبی باشد.

دیگر خبرها

  • تسلا بیش از ۱۰ درصد نیروی کار خود را اخراج می‌کند
  • فناوری چگونه با کمبود غذا در جهان مقابله می‌کند/ معرفی ۱۰ فناوری برتر در صنعت کشاورزی
  • فناوری چگونه با کمبود غذا در جهان مقابله می‌کند/ معرفی ۱۰ روند و فناوری صنعت کشاورزی
  • ۱۲ کشور‌ امن جهان در صورت شروع جنگ جهانی سوم
  • بومی سازی تراشه تشخیص کیفیت گوشت
  • جریان جهانی بی‌اعتبار شدن مدارک دانشگاهی/ استخدام در تسلا هم مدرک نیاز ندارد
  • در خرید مک‌بوک عجله نکنید؛ تراشه M ۴ اپل در راه است!
  • کمبود مربی و زمین نقطه ضعف بزرگ رشته نوپا است/ در آسیا می‌درخشیم
  • عملیات نجات آقایی مقابل تراکتور (عکس)
  • تیم امداد و نجات کوهستان خراسان شمالی چهار مفقودی را نجات داد