Web Analytics Made Easy - Statcounter

داریوش غفاری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: شاخص کیفیت هوای شهر کرمان در ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه بامداد امروز به ۱۹۵ رسید.

وی بیان کرد: در حال حاضر با تابش آفتاب، پایداری هوا کم شده و شاخص کیفیت هوا در کرمان روند کاهشی دارد اما همچنان در وضعیت ناسالم است.

غفاری اظهار کرد: وقتی شاخص کیفیت هوا بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ باشد، وضعیت برای گروه‌های پرریسک مانند سالمندان و کودکان و… ناسالم است و زمانی که بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ باشد وضعیت برای تمامی گروه‌ها ناسالم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: صبح امروز به دنبال افزایش آلودگی هوای کرمان، طبق هماهنگی با کارگروه استانی شرایط اضطرار آلودگی هوا تصمیم بر آغاز به کار ادارات با دو ساعت تأخیر شد. با استمرار این شرایط مجدداً تصمیم بر تمدید تأخیر دو ساعته آغاز فعالیت ادارات در شهرستان کرمان گرفته شد.

غفاری گفت: شرایط امروز به دلیل بادهای ۱۲۰ روزه سیستان و گرد و غباری است که از جنوب شرق به سمت شمال کشور در حال حرکت است.

وی بیان کرد: شهرستان‌های کرمان، بردسیر و مناطق شرقی استان کرمان درگیر این وضعیت هستند.

مشکل ساختاری آئین نامه دلیل اعلام دقیقه ۹۰ تعطیلی ادارات

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان در پاسخ به این پرسش که آیا امکان پیش بینی زودتر این شرایط و اعلام تعطیلی ادارات از چندین ساعت قبل وجود ندارد؟ گفت: در این زمینه با مشکل ساختاری در آئین نامه کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای کشور مواجه هستیم.

وی ادامه داد: در این آئین نامه پیش بینی شده است که سازمان هواشناسی ۹۶ ساعت زودتر شرایط پایداری را اعلام کند و سپس دانشگاه علوم پزشکی حسب شرایط آن شهر، درخواست اعمال محدودیت را به کارگروه شرایط اضطرار ارائه کند.

غفاری افزود: نکته مهم این است که این دستورالعمل برای شرایط پایداری هوا نوشته شده است اما در شرایط جغرافیایی استان‌های کرمان، یزد و سیستان و بلوچستان آن چیزی که باعث آلودگی هوا می‌شود شرایط ناپایداری است به این معنا که وزش طوفان باعث این شرایط می‌شود.

غفاری بیان کرد: همچنین شاید تجهیزات پیش بینی این وضعیت در کشور ما محدود باشد و ابزار لازم برای پیش بینی دقیق را نداشته باشد که البته در این زمینه هواشناسی اطلاعات دقیق‌تری می‌تواند ارائه دهد.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان گفت: با توجه به قرارگیری کرمان در حاشیه کویر مرکزی و وجود کانون‌های گرد و غبار محلی در استان، پیش بینی این وضعیت بسیار سخت و غافلگیرکننده است.

وی گفت: پیش بینی این شرایط حتی در زمان ۲۴ ساعته هم امکان پذیر نیست و معمولاً این وضعیت در بازه زمانی کوتاه مدت (کمتر از ۱۲ ساعت) رخ می‌دهند و بلافاصله باید تصمیم گیری شود.

کد خبر 5266984

منبع: مهر

کلیدواژه: محیط زیست کرمان آلودگی هوا گرد و غبار ویروس کرونا واکسن کرونا آمار کرونا بوشهر کرمانشاه عید غدیر خم گرگان اردبیل خطبه های نماز جمعه ایلام شیوع کرونا خشکسالی واکسیناسیون عکس استانها شاخص کیفیت هوا آلودگی هوا پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۳۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای مشهد ناسالم شد

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس داده‌های مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی مشهد شاخص لحظه‌ای هوای مشهد امروز جمعه سی و یکم فروردین ماه با ثبت عدد ۱۴۷ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

همچنین کیفیت هوای شهر مشهد در ۲۴ ساعت گذشته نیز با عدد شاخص کلی ۸۱ در شرایط قابل قبول قرار داشت.

دما در حال حاضر ۱۶ درجه سانتی‌گراد و آسمان آفتابی است.

کد خبر 6082358

دیگر خبرها

  • کیفیت هوای مشهد ناسالم شد
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • آخرین وضعیت شاخص آلودگی هوای اصفهان
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • کیفیت هوای کلانشهر اصفهان ناسالم برای گروه‌های حساس
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • وضعیت هوای تهران در ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • وضعیت کیفیت هوای تهران صبح روز ۲۹ فروردین
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق