Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر محمد علی کیانی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: با کمال تاسف در شرایط کنونی آمارها حکایت از افزایش قابل‌ توجه مبتلایان به کرونا در بخش های سرپایی، بستری و فوتی در خراسان رضوی دارد که به لحاظ تعداد قابل مقایسه با چهار دوره اوج پشت سر گذاشته شده نیست.
وی بدون اشاره به آماری از تعداد بستری شدگان در این زمینه ادامه داد: ما اکنون در حال حرکت به سمت قله اوجگیری پنجم کرونا در خراسان رضوی هستیم و روزهای سختی را پیش روی داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در خراسان رضوی گفت: اوجگیری پنجم کرونا در خراسان رضوی تفاوت هایی با چهار اوجگیری قبلی دارد  که از آن جمله می توان به سرایت پذیری بالا، صفر نشدن فاصله بین ۲ اوجگیری چهارم و پنجم و همچنین پایین آمدن سن ابتلا اشاره کرد.
کیانی با اشاره به کاهش مرگ و میر کرونا در بین سالمندان افزود: پیش از این میزان مرگ‌ و میر ناشی از کرونا در  سنین بالای ۷۰ سال به میزان ۵۴ درصد بود که با انجام واکسیناسیون این تعداد اکنون به نصف رسیده‌ است.
وی واکسیناسیون را از راهکارهای مهم  مقابله با ویروس کرونا عنوان کرد و ادامه داد: از مردم انتظار داریم به محض دریافت پیامک دعوت به واکسن هر چه سریع‌تر واکسن خود را دریافت کنند.
عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در خراسان رضوی گفت: عوارض ناشی از واکسن کرونا بسیار اندک است و در عوض فواید بسیاری دارد و خطر بدحال شدن بیمار و مرگ و میر را حتی در صورت ابتلای مجدد از بین می برد.
کیانی افزود: طبق بررسی های انجام شده از ۵۰۲ هزار دوز واکسن تزریق شده در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد تنها ۳۰۰ نفر دچار عارضه شده اند.
وی اضافه کرد: در شرایط کنونی هر فرد نسبت‌ به رعایت پروتکل‌های بهداشتی مسوولیت اجتماعی برعهده دارد و این در حالی است که رعایت پروتکل‌های بهداشتی هم اکنون به زیر ۵۰ درصد رسیده است و تا وضعیت مطلوب که ۸۰ درصد است فاصله زیادی داریم.

بنا بر آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۳۲۲ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته بر اثر کرونا جان باختند.

در این مدت ۳۱ هزار و ۸۱۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و سه هزار و ۵۶۶ نفر از آنها بستری شدند.

برچسب‌ها کرونا مشهد کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی محدودیت های کرونا پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا مشهد کرونا کرونا مشهد کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی محدودیت های کرونا کرونا در خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۳۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، حسن پرکار در گفتگویی با بیان اینکه متقاضیان حج تمتع امسال این استان طبق نوبت اعلام شده از امروز (پنجم) تا شانزدهم اردیبهشت ماه برای انجام واکسیناسیون اجباری فرصت مراجعه دارند، اظهارکرد: هر فرد متقاضی سفر به حج تمتع باید ۱۵ روز قبل از اعزام، واکسن مننژیت را به منظور ایمن سازی در مقابل این بیماری دریافت کرده باشد.

وی اظهار کرد: تزریق واکسن مننژیت برای متقاضیانی که در ۲ سال گذشته این واکسن را تزریق نکرده‌اند، اجباری است.

معاون درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی با بیان اینکه در مشهد حدود ۱۰ هزار نفر شامل متقاضیان اعزام، عوامل کاروانها و عوامل آشپزخانه واکسینه می‌شوند، ادامه داد: با توجه به مدت مشخص جهت تزریق واکسن برای حجاج تمتع، ظرفیت پذیرش و انجام واکسیناسیون زائران غیرخراسانی را هم در مشهد با توجه به زیارتی بودن این شهر داریم.

وی ادامه داد: شمار متقاضیان حج تمتع امسال استان خراسان رضوی ۹ هزار و ۵۶۷ نفر هستند که در قالب ۶۷ کاروان به این سفر زیارتی اعزام می‌شوند، ۳۹ کاروان از این شمار متعلق به مشهدی‌ها است.

پرکار گفت: تامین عوامل یکی از آشپزخانه‌های مرکزی در مکه نیز با خراسان رضوی و به تعداد ۱۰۰ نفر است که معاینات پزشکی این تعداد از روز گذشته در مشهد آغاز شده است.

شایان ذکر است، نخستین کاروان اعزام متقاضیان حج تمتع امسال خراسان رضوی از روز ۲۹ اردیبهشت ماه جاری آغاز می شود و تا ۱۲ خرداد ادامه دارد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899103

دیگر خبرها

  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • آغاز واکسیناسیون زائران حج تمتع ۱۴۰۳ در خراسان رضوی 
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • شایع‌ترین بیماریهای متقاضیان حج تمتع خراسان رضوی فشارخون و دیابت است
  • فشارخون و دیابت، بیماری شایع متقاضیان حج تمتع
  • تزریق ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی