Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@08:11:08 GMT

نژاد بهرام: تهران مدیریت شهری واحد ندارد

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۴۳۰۷۴

نژاد بهرام: تهران مدیریت شهری واحد ندارد

زهرا نژاد بهرام روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: از شهریور ۹۶ پنجمین دوره شورای شهر آغاز شد و مردم بیش از ۲ میلیون رای اعتماد دادند و هر کدام از اعضای شورا، بیش از یک میلیون رای را از آن خود کردند.

نژاد بهرام اظهار داشت: یکی از جدی ترین مسائلی که در دوره عضویت شورا به آن علاقه مند بودم، بافت فرسوده, نا مناسب بودن شهر برای پیاده روی و زنان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عضو شورای شهر تهران گفت: تاکنون هفت گزارش ۱۵۰ روزه را منتشر کرده ام و سعی داشتم ارتباط مستقیم با شهروندان داشته باشم از همین رو صفحاتم در فضای مجازی همواره فعال بود.

وی خاطر نشان کرد: بیشترین متضرر نا امنی شهر زنان هستند، برای همین با کمک مدیران شهر و به صورت آزمایشی در منطقه ۱۰, ۲۰۰ نقطه انتخاب و در نهایت چهار قطعه برای بررسی انتخاب شد و در نهایت گزارش ایمن شدن گذر نواب را از شورا یار دریافت کردیم.

نژاد بهرام ادامه داد: در نهایت با همین رویکرد ۲ هزار نقطه شناسایی و برای یک هزار و ۸۰۰ فضای بی دفاع ایمن سازی شد.

وی اضافه کرد: به این جمع بندی رسیدیم که طرح های توسعه شهری در کنار برخورداری از پیوست اجتماعی و محیط زیستی, پیوست فضای ایمن هم داشته باشد.

نژاد بهرام بیان کرد: در این مدت دوره شهری، نرخ مدیریت زنان ۱۰ درصد رشد داشت و در شهرداری به ۱۵ درصد رسیده است و تلاش داریم تا پایان شهریور این نرخ به ۲۰ درصد برسد.

رئیس کمیته شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران گفت: فضای کنونی که در مدیریت شهری ایجاد شده از ۲ منظر قابل تامل است که یکی تهیه و ابلاغ دستورالعمل ها و دیگری ایجاد شاخص های امنیتی برای زنان در سطح شهر است.

وی افزود:پست هایی که در سطح شهرداری برای مشاور امور زنان بود حذف شد و انتقاداتی به آن وارد بود که باید گفت این پست ها غیر قانونی بود و هیچ جای نگرانی نیست در حالی که ۷۵۰ پست مدیریتی در دست زنانمان است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران اظهارداشت: سه هزار و ۲۸۰ هکتار بافت شهری تهران فرسوده است که یک هزار و ۲۰۰ هکتار هفته گذشته با تطقیق و تصویب شورای عالی شهرسازی به این مساحت افزوده شد.

وی خاطر نشان کرد: در نرخ تجمیعی، میزان نوسازی در دوره پنجم مدیریت شهری ۱۰ درصد رشد یافت و در کنار آن موضوع درجا سازی را تبدیل به نوسازی بافت کردیم.

نژاد بهرام ادامه داد: حدود ۳۰ باغ و پارک را توانستیم با بهره گیری از جرایمی که از شهروندان بابت قطع درختان دریافت شد راه اندازی کنیم.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری تهران مصوبه ای را از شورای عالی شهرسازی بر اساس پهنه و طرح تفصیلی دریافت کرد و دانشگاه تهران هم می تواند زمین های تملک و فریز شده را ساماندهی کند.

ادامه دارد.

برچسب‌ها شورای شهر شهر تهران شهرداری تهران زهرا نژاد بهرام

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر شهر تهران شهرداری تهران شورای شهر شهر تهران شهرداری تهران زهرا نژاد بهرام نژاد بهرام شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۳۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی شورای شهر: باید به نمای خانه ها دقت بیشتری شود | معماری خیلی از ساختمان ها در شان شهر ایرانی اسلامی نیست

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا نادعلی در نطق پیش از دستور خود در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه سوم اردیبهشت ماه به مناسبت زاد روز مرحوم شیخ بهایی بزرگ (ره)، فقیه، اندیشمند، حکیم، شاعر و معمار فرزانه ایرانی، روز معمار نام گرفته است، گفت: ایران عزیز ما، زادگاه معمارانی بزرگ بوده است که شاهکارهای کم و گاه بی نظیری را هم در دوره پیش از اسلام و به ویژه در دوره پس از اسلام از خود به ارمغان گذاشته‌ و به واسطه آن در تاریخ ماندگار گشته و شهرتی جهانی یافته‌اند. حقیقتا به ندرت می‌توان هنر فنی یافت که به اندازه معماری با زندگی مردم پیوند داشته باشد. معماری و فرهنگ، دو واژه آشنا با ارتباط تنگاتنگ با یکدیگر هستند. معماری از مهمترین مقولات فرهنگ است و بر آن تاثیر می‌گذارد و آینه ایست روشن از شرایط فرهنگی و اجتماعی جامعه در ادوار مختلف و نحوه زیست وسبک زنگی مردم در آن.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه متأسفانه نبود الگوهای متناسب با میراث و سنت فرهنگی اجتماعی پیشین ما و تکیه بر الگوهای وارداتی، غرب‌گرا، گاه مغشوش و به دور از انگاره های اسلامی، ایرانی و حتی شرقی، معماری و شهرسازی، امروز شهرهای ما به ویژه تهران را از مسیر صحیح خود دور کرده است، گفت: این خود جای خالی الگوهایی کارآمد و الهام بخش با طعم فرهنگ ایرانی – اسلامی را در معماری امروز ما نشان می‌دهد؛ الگوهایی که تنها در کتابها و کلاس‌های دانشگاه‌های ما آموزش داده نشود؛ بلکه در عمل، ظاهر و باطن خانه‌ها و ابنیه ما را شکل دهد.

نادعلی ادامه داد: الگوی طرح‌های جامع موجود که هنوز توسعه شهری ما پیرو آن است، گرچه به جهت معماری داخلی هم از موازین و آموزه های فرهنگی و سبک زندگی ایرانی اسلامی دور است، در عین حال به شکل ویژه تر مفهوم منظرین و فرهنگی محیط شهری را نادیده میگیرد. این امر منجر به پیشامد تناقضی شده است که چرا کلانشهر تهران به عنوان مرکز سیاسی و اداری و پایتخت جمهوری اسلامی ایران شاهد چنین نابهنجاری و اغتشاشی در سیما و منظر خود شده است!؟ بسیاری از نماهای شهری، چه در حوزه ساختمان های مسکونی شخصی و چه در ساختمان هایی با کاربری اجتماعی و حتی ابنیه حاکمیتی همچون وزارتخانه ها و ادارات و بانک ها و غیره در شأن و جایگاه یک شهر ایرانی اسلامی نیست، چه برسد در شأن ام القرای جهان اسلام که ما بدان نظر ویژه داریم.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: نباید فراموش کرد که سیما و منظر شهری بخشی از مشاعات شهر است و جزء املاک شخصی مردم به شمار نمی‌آید، با توجه به اینکه شکل و قالب نماهای شهری بر روی افکار، روح و روان، سبک زندگی و در یک کلام فرهنگ مردم اثرگذار است، باید نسبت به آن دقت حداکثری شود. تدوین سیاست‌های ارتقاء کیفیت معماری ساختمان‌های شهر تهران و بهبود سیما و منظر شهری یکی از اصلی‌ترین اهداف و مأموریت‌هایی است که مجموع مدیریت شهری باید در برنامه های خود قرار دهد؛ امر مهمی که البته در سال‌های گذشته چندان در برنامه‌ریزی‌های شهری دیده نشده است.

او در ادامه نطق پیش از دستور خود که متن آن را در اختیار رسانه ها قرار داد با بیان اینکه متأسفانه بسیاری از بناهایی که شهرداری تهران در ادوار پیشین، خود متولی ساخت آنها بوده است نیز سنخیت چندانی با معماری ایرانی اسلامی ندارد، گفت: این در حالی است که مصوبه «ساماندهی وضعیت سیما و منظر شهری و کیفیت محیطی شهر تهران» بر تدوین سندی جامع به‌منظور تحقق اهداف سیما و منظر در چشم‌انداز طرح راهبردی شهر تهران تأکید دارد و شهرداری تهران می‌بایست ظرف مدت ۶ ماه از تاریخ تصویب این مصوبه، این سند را ارائه می‌کرد که متأسفانه تاکنون اقدامی در این خصوص صورت نگرفته و کماکان جای آن خالی است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: با نظر به لزوم توجه و تمرکز بر الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و جایگاه ویژه امر مهمی چون معماری در فرهنگ زیست و سبک زندگی مردم در شهر، باید موضوع سیما و منظر شهری را جدی بگیریم و از هویت بر جای مانده از گذشته و میراث فرهنگیمان در معماری شهری حفاظت کنیم و بدین منظور اگر به دنبال توفیقاتی در اجرا و عمل هستیم، نیازمند مشارکت جدی شورای اسلامی شهر و شهرداری تهران باشیم و مجموعه مدیریت شهری نسبت به اجرایی شدن این مصوبه و مصوباتی از این دست و موضوع پاسداشت سیما و منظر شهر خود باید اهتمام ویژه ای داشته باشد.

کد خبر 846606 برچسب‌ها شوراى شهر تهران شهردارى تهران تهران معماری

دیگر خبرها

  • سخنگوی شورای شهر: باید به نمای خانه ها دقت بیشتری شود | معماری خیلی از ساختمان ها در شان شهر ایرانی اسلامی نیست
  • تذکر رئیس شورا به برخی بانک‌ها
  • مسیرگشایی‌های مدیریت شهری در خوی طی ۳۰ سال گذشته بی‌سابقه است
  • هشدار نماینده ولی فقیه به اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه/ برای جبران عقب افتادگی‌ها از حواشی بپرهیزید
  • طرح رصد باید تبدیل به گفتمان نیرو‌های انقلاب در مدیریت شهری شود/ انجام یک پروژه کوچک به خواست مردم به اندازه یک کلان پروژه تاثیر گذار است
  • عملیات مسخره اسرائیل در اصفهان با اسباب بازی/ مدیریت شهری در حوزه مسکن حکم کمک کننده دارد
  • نشست هماهنگی نمایشگاه بین المللی کتاب با همکاری مدیریت شهری تهران برگزار شد
  • نشست هماهنگی نمایشگاه کتاب با همکاری مدیریت شهری تهران برگزار شد
  • از بین رفتن جان شهروندان در سایه نبود HSE
  • مدیریت واحد شهری در برنامه هفتم توسعه مغفول ماند