Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایر نا، محسن حاجی میرزایی روز سه‌شنبه در سی و پنجمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش در اردوگاه شهید باهنر افزود: با شیوع ویروس کرونا وارد زیست بوم جدیدی  شدیم که پیش از آن آمادگی لازم را نداشتیم، بنابراین آمادگی باید در برنامه درسی ایجاد شود.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: تفاوت‌های فردی مانند محل و شیوه زندگی آنجایی که باید مورد فهم باشد، برنامه درسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه اظهار داشت: هیچ  تحولی بدون تحول در برنامه درسی میسر نمی‌شود، تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز نیازمند برنامه درسی مناسب است.

حاجی میرزایی با بیان اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از حاکمیت رویکرد تربیت محور یاد شده است، ادامه داد: باید از رویکرد آموزش حافظه محور به سمت آموزش تربیت محور پیش رفت تا انسانی مطابق با اهداف سند تحول بنیادین در جامعه پرورش یابد.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: نسل ما برای بالندگی، خلاقیت، پرسشگری و پژوهشگری باید از برنامه درسی بیرون آید که به همین دلیل روش های آموزشی مختلف مورد بررسی قرار گرفته است و باید از روش های اثربخش و مبتنی بر نتیجه و خلق موقعیت یادگیری بهره‌مند شد.

حاجی میرزایی عنوان کرد: آنجایی که باید قابلیت کافی برای ورود فعالیت نوین به عرصه آموزشی وارد کند، برنامه درسی است.

وی تصریح کرد: برای اینکه بدانیم در تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در کجای کار قرار داریم و چقدر توانستیم به اهداف سند نزدیک شویم، نیازمند برنامه ریزی در برنامه درسی جدی هستیم.

سی و پنجمین اجلاس دو روزه روسا و مدیران آموزش‌وپرورش سراسر کشور صبح امروز با حضور محسن حاجی میرزایی و اعضای شورای معاونان وزارت آموزش‌وپرورش، در اردوگاه فرهنگی تربیتی شهید باهنر تهران گشایش یافت.

برچسب‌ها برنامه درسی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش محسن حاجی‌ میرزایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برنامه درسی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش محسن حاجی میرزایی برنامه درسی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش محسن حاجی میرزایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش حاجی میرزایی برنامه درسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۴۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم آمادگی بسیج فرهنگیان برای حل مسائل آموزش و پرورش

 مسئول سازمان بسیج فرهنگیان کشور در نشست تبیینی مسئولان کانون‌های بسیج فرهنگیان استان کردستان با اشاره به موضوع جذب در آموزش و پرورش و تحولات رقم خورده در این زمینه، آن را محصول تلاش انقلابی فرهنگیان جوان بسیجی عنوان کرد و گفت: ریل جذب آموزش و پرورش بعد از ۸۰ سال توسط فرهنگیان جوان انقلابی تغییر کرد.

سجاد صدیقی با اشاره به فرمایش رهبری در خصوص جنگ در عرصه تعلیم و تربیت، جذب در بسیج فرهنگیان را از مهم‌ترین فعالیت در این سازمان عنوان کرد و اظهار داشت: عمق نفوذ انقلاب اسلامی از این طریق باید در مسأله‌ها صورت گیرد.

وی، مکانیزم تربیت نسل توسط دشمن را قاعده‌ای باطل دانست که باید به دست انقلابی‌ها از بین برود.

صدیقی افزود: بسیج فرهنگیان باید آمادگی لازم را برای پیاده‌کردن موضوع تقابل با نقشه دشمن در تعلیم و تربیت را به دست آورد.

وی پایه اساسی هویت بسیج را مردم و حضور آنان دانست و بیان کرد: باید مکانیزم‌ها را برای حضور گسترده و عملی مردم فراهم نماییم.

 مسئول سازمان بسیج فرهنگیان، مأموریت بسیج فرهنگیان را پاسخ به دغدغه رهبری دانست و با بیان اینکه بسیج باید قاعده بد مانع در برابر تحول را بر هم بزند، عنوان کرد: موضع‌گیری بسیج فرهنگیان در برابر کج‌روی‌های دولت در آموزش و پرورش باید بدون اغماض باشد.

وی با بیان اینکه بسیج فرهنگیان باید شانه‌های خود را زیر بار مسئولیت آموزش و پرورش ببرد، تلاش این توده را در راستای تحول در آموزش و پرورش ضروری خواند و گفت: این قشر باید مأموریت‌های خود در آموزش و پرورش را مسأله‌محور نماید.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • لزوم آمادگی بسیج فرهنگیان برای حل مسائل آموزش و پرورش
  • ریل جذب در آموزش و پرورش توسط فرهنگیان جوان انقلابی تغییر کرد
  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی
  • آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان
  • نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصویب شد
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد
  • افتتاح خانه محیط زیست دماوند همزمان با هفته زمین پاک 
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی
  • نتایج آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش