Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-19@01:45:43 GMT

آخرین وضعیت کرونا در نوشهر

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۴۴۷۹۹

آخرین وضعیت کرونا در نوشهر

مدیر شبکه بهداشت و درمان نوشهر از بستری شدن ۵۸ بیمار کرونایی در تنها بیمارستان نوشهر خبرداد.

سید رحیم سیدپور در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: طی روزهای گذشته متاسفانه آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در نوشهر افزایش داشته است به طوری که هم اکنون ۸۰ بیمار مثبت تحت درمان بیمارستان شهید بهشتی قرار دارند که از این تعداد ۵۸  بیمار بستری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از مجموع ۸۰ بیمار تحت درمان در این بیمارستان ۳۵  نفر برای تزریق داروی ضد کرونا  "رمدسیویر" به صورت موقت روزانه یک تا ۲ ساعت در بخش های اورژانس و دیگر بخش ها بستری می شوند تا علاوه بر دریافت دارو بتوان با استفاده از اکسیژن مشکلات تنفسی یا ریه آنها را برطرف کرد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان نوشهر تصریح کرد:  این بیماران پس از مداوا از بیمارستان ترخیص می شوند و تا بهبودی کامل باید در قرنطینه خانگی باشند.
سیدپور، علت اصلی ابتلای افراد به ویروس کرونا جهش یافته دلتا را شرکت در آئین های عروسی، ترحیم، کافی شاپ ها سالن های ورزشی و دورهمی های خانوادگی بدون رعایت شیوه نامه های بهداشتی عنوان کرد و گفت: با وجود تاکیدات زیادی که در زمینه عدم گردهمایی ها و شرکت در آیین های مختلف شده بود اما متاسفانه مردم ما توجه نکردند و بدون در نظر گرفتن شیوه نامه های بهداشتی این ویروس را به سرعت گسترش دادند.
وی باز بودن جاده های منتهی به مازندران بخصوص چالوس و نوشهر را از دیگر علل افزایش و گسترش ویروس دلتا دانست و ادامه داد: با وجود اینکه بارها تاکید شد از سفر به مازندران و سایر استان ها جلوگیری شود، اما دیدیم هیچ جاده ای بسته نشد و سیل مسافران به منطقه صورت گرفت و همین موضوع موجب سرعت در آمار مبتلایان شد.
این مسئول با قدردانی از برخی از صاحبان مشاغل پرخطر در رعایت کامل پروتکل های بهداشتی مقابله با کرونا از جمله مراکز پذیرایی و اقامتی در عین حال یادآور شد میزان رعایت پروتکل های بهداشتی این دسته از مشاغل از ۴۰ درصد هفته پیش اکنون به ۶۰ درصد و آمار زدن ماسک افراد نیز از ۳۵ درصد به بیش از ۵۰ درصد رسید و به نظر می رسد نقش رسانه ها و  اجرای مصوبات جلسه هفته پیش ستاد شهرستانی مقابله با کرونا در این زمینه بی تاثیر نبوده است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان نوشهر ، دوری از تجمعات ، توقف آئین های جشن و عروسی ، شرکت نکردن در آئین  های ترحیم ، ماندگاری در منزل و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی را جز عواملی اثر گذار در کاهش آمار آلودگی افراد به این ویروس مهلک در این شهرستان برشمرد .               
سیدپور در خصوص وضعیت دارو و امکانات در بیمارستان نوشهر گفت: به علت افزایش مبتلایان به این ویروس در کل کشور، مصرف دارو بشدت بالا رفته است و این موضوع سبب شده تا تامین دارو با دشواری صورت گیرد و بیمارستان نوشهر از این امر مستثنی نیست.
وی در ادامه افزود: از زمان اجرای طرح ملی واکسیناسیون مقابله با کرونا تاکنون دستکم  ۱۸ هزار نفر از گروه های هدف این شهرستان دز نخست واکسن کرونا دریافت کرده اند که از این تعداد حدود ۶ هزار نفر  دز دوم را هم دریافت کرده اند.

به گفته او، در زمان حاضر افراد بالای ۵۰ سال در نقاط روستایی و بالای ۵۸ سال در نقاط شهری در نوبت تزریق واکسن کرونا هستند که به زودی این واکس را دریافت خواهند کرد.

/ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۴۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۰ هزارعمل جراحی در بیمارستان‌های دولتی استان کرمانشاه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: سال گذشته بیش از ۱۱۰ هزار عمل جراحی، یک‌هزار عمل IVF برای زوج‌های نابارور و ۱۰۰ عمل فوق تخصصی انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، قباد محمدی امروز _ سه شنبه بیست و هشتم فروردین _ در جمع خبرنگاران از گام‌های امیدبخش حوزه بهداشت و درمان استان در سالی که گذشت، سخن گفت.

وی اظهار کرد: دسترسی آسان و مناسب اقشار مختلف جامعه به ویژه بیماران خاص به خدمات باکیفیت بهداشت و درمان یکی از دغدغه‌های جدی و دارای اولویت استان بوده که در راستای پیگیری مداوم این دغدغه از سوی استاندار، مجموعه مدیریتی استان و دانشگاه علوم پزشکی، خدمات امیدبخشی در زمینه توسعه زیرساخت‌ها و ارتقای خدمات در حوزه بهداشت و درمان استان کرمانشاه رقم خورد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: این اتفاقات مثبت البته، با همراهی و تلاش ویژه اساتید علمی و کادر بهداشت و درمان استان رقم خورده و سبب افزایش رضایتمندی در بیماران و مراجعین شده است.

وی افتتاح مرکز پت اسکن با اعتبار ۱۸۰ میلیارد تومان را به عنوان کارهای مهم صورت گرفته در سال گذشته بیان کرد و افزود: دستگاه پت اسکن در بیمارستان امام رضا شهر کرمانشاه یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های تصویربرداری تشخیص سرطان در غرب کشور است که با راه‌اندازی آن نیاز نیست بیماران به تهران یا استان‌های دیگر مراجعه کنند و مهمترین قابلیت این دستگاه تشخیص سرطان است.

محمدی بهره‌برداری از اورژانس بیمارستان اسلام آباد غرب با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان، بهره‌برداری از اولین مگا ICU غرب کشور در بیمارستان فارابی با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان و افتتاح بیمارستان ۳۲ تخت‌خوابی روانسر با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان را از جمله اقدامات صورت گرفته در سال گذشته دانست و گفت: متأسفانه علی‌رغم جمعیت ۳۰ هزار نفری روانسر، این شهرستان فاقد بیمارستان بود، بنابراین طی سال‌های گذشته توانستیم ظرف ۹ ماه بیمارستان ۳۲ تخت‌خوابی آن را که به‌عنوان مطالبه جدی مردم شهرستان مطرح بود، به بهره‌برداری برسانیم.

وی گفت: سال گذشته بیش از ۱۱۰ هزار عمل جراحی، یک‌هزار عمل IVF برای زوج‌های نابارور و ۱۰۰ عمل فوق تخصصی شامل کاشت حلزون، پیوند مغز استخوان، پیوند قرنیه و پیوند کلیه انجام شده است.

بهره‌برداری از اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) کرمانشاه با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان؛ احداث ۲۱ خانه بهداشت، پایگاه سلامت، پانسیون پزشک و مرکز جامع سلامت؛ کسب رتبه یک کشوری در بیشترین ارجاعات به مقالات هیأت علمی استان؛ افتتاح مرکز نوآوری سلول‌های بنیادی و پزشکی باز ساخت؛ احداث و بهسازی ۱۱ هزار مترمربع مراکز بهداشتی، درمانی و آموزشی؛ موفق‌ترین برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع در کشور و تکمیل بیمارستان بهارستان (مرکز جامع درمان سرطان) و رساندن پروژه به مراحل پایانی از دیگر گام‌های امیدبخش حوزه بهداشت و درمان استان در سال ۱۴۰۲ بود که محمدی یادآور آن‌ها شد.

کد خبر 745205

دیگر خبرها

  • سیستم بهداشتی و پزشکی آماده ورود هوش مصنوعی مولد نیست!
  • افتتاح ۱۲ پروژه بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم در کردستان
  • مصدومیت ۱۳ نفر در پی واژگونی اتوبوس در یزد
  • واژگونی اتوبوس با ۱۳ مصدوم در یزد
  • ضرورت دسترسی عادلانه بیماران هموفیلی به دارو و درمان
  • ۱۱ مصدوم حادثه واژگونی اتوبوس در یزد به بیمارستان منتقل شدند
  • ۱۱۰ هزارعمل جراحی در بیمارستان‌های دولتی استان کرمانشاه
  • آماده‌باش شبکه بهداشت و درمان هرمزگان در پی هشدار هواشناسی
  • برخورد قانونی با فروشندگان متخلف گوشت قرمز
  • آماده‌باش شبکه بهداشت هرمزگان در پی هشدار هواشناسی