Web Analytics Made Easy - Statcounter

اولین جلسه شورای ورزش استان البرز در سال 1400 با بررسی مهمترین موضوعات ومسایل روز ورزش استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، این جلسه صبح امروز سه شنبه با حضور معاون استاندار البرز ،مدیرکل ورزش وجوانان و جمعی هیئت های ورزشی ونمایندگان ادارات مرتبط با ورزش بربه انجام رسید.

بررسی وضعیت باشگاههای آسیب دیده از کرونا و پیگیری تخصصی تسهیلات به آنان اولین دستور جلسه این نشست بود و سپس طرح توسعه ورزش های هوایی استان البرز مورد ارزیابی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه بحث و بررسی جامع و کاملی از وضعیت فوتبال استان به ویژه در رابطه با تیم فوتبال گل ریحان و تیم فوتسال مقاومت البرز انجام گرفت.

تعیین تکلیف معارضات حقوقی با شهرداری کرج در خصوص مالکیت عرصه و عیان املاک ورزشی از دیگر دستورات جلسه این نشست بود و طی آن مقرر شد استانداری به عنوان دستگاه بالادستی مشکلات پیش آمده در این خصوص را پیگیری نماید.

بررسی دلایل عدم حضور ورزشکاران البرز در المپیک و برنامه ریزی جهت تجلیل از ورزشکاران پارالمپیکی استان، دیگر موضوعات طرح شده در این نشست بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز در این جلسه اظهار کرد: متأسفانه شیوع این بیماری منحوس بسیاری از فعالیت های ورزشی را مختل کرد و ما نیز در زمان هایی علیرغم میل باطنی و به ناچار برای حفظ جان ورزشکاران و جوانان مجبور به تعطیل کردن باشگاه های ورزشی شدیم.

وی تأکید کرد: انتظار داریم همه مردم به ویژه ورزشکاران عزیز استان شرایط فعلی را به درستی درک کرده و در مسیر مقابله با شیوع ویروس کرونا مسئولان را همراهی کنند.

مدیرکل ورزش وجوانان البرز نیز در این نشست گفت: جای تأسف بسیار زیادی است که استان ورزش خیز و مستعدی همچون البرز که همواره سهم بسزایی در افتخار آفرینی ورزش کشور داشته و قهرمانان اسطوره ای و بنامی را معرفی کرده است، در المپیک 2020 توکیو هیچ نماینده ای ندارد.

وی افزود: استعدادیابی، پرورش و حضور یک ورزشکار در المپیک پروسه ای است که نیاز به برنامه ریزی جامع و کامل و چندین سال حمایت و پشتیبانی از یک ورزشکار را دارد.

جانعلی با بیان این که " طی 10 ماه نمی شود کاری برای حضور یک ورزشکار در المپیک کرد " ادامه داد: این که چرا امروز ورزش استان البرز در المپیک 2020 توکیو نماینده ای ندارد، سئوالی است که می بایست مدیران چند سال گذشته ورزش استان پاسخ داده و جوابگوی آن باشند.

وی به حضور 3 ورزشکار از البرز در پارالمپیک نیز اشاره کرد و گفت: علیرغم مشکلات اعتباری که داشته و داریم، نفری 10 میلیون تومان برای تجلیل از این ورزشکاران پیش از اعزام به پارالمپیک اختصاص داده ایم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز اضافه کرد: قطعا این مبلغ ناچیز نمی تواند جبرانی از زحمات و تلاش های این قهرمانان عزیزمان باشد و انتظار داریم که سایر دستگاه ها نیز در این خصوص کاری انجام دهند.

وی با تأکید بر لزوم حمایت از قهرمانان استان خاطرنشان کرد: از هم اکنون کار برای حضور پر رنگ ورزشکاران و قهرمانان البرزی در بازیهای آسیایی و المپیک آینده را شروع کرده ایم و یک لحظه از آن غافل نخواهیم شد.

جانعلی در ادامه با اشاره به مسائل مربوط به تیم فوتبال گل ریحان البرز گفت: آنچه در توان داشتیم در چهارچوب وظایف و اختیاراتمان برای حمایت و کمک به گل ریحان البرز انجام دادیم، اما متأسفانه مدیریت ضعیف این تیم و حواشی که از ابتدای فصل گریبانگیر آن شده بود، منجر به سقوط تیم به لیگ دو شد.

وی افزود: اگر ورود اداره کل به مسائل مربوط به گل ریحان و حمایت مان از این تیم نبود، احتمال این که تیم جای لیگ دو به لیگ سه سقوط کند، وجود داشت.

مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز با انتقاد از بعضی اظهار نظرها در خصوص عدم لزوم حضور بازیکن البرزی در گل ریحان، عنوان کرد: مگر می شود تیمی در استان البرز فعالیت کرده، از ظرفیت و پتانسیل این استان بهره مند شود، اما در عمل هیچ کدام از جوانان و بازیکنان البرزی در آن حضور نداشته و از منافع آن بهره مند نشوند؟.

وی با بیان این که " استان البرز خوابگاه صِرف و یا فقط زمین تمرین برای هیچ تیمی نیست " تأکید کرد: با اعتقاد راسخ گفته و تا آخر پای آن می ایستم که " اگر گل ریحان می خواهد در البرز بماند باید حداقل 40 الی 50 درصد بازیکنانش البرزی باشند ".

جانعلی با تأکید بر این که " در دفاع از جایگاه و منافع ورزشکاران و جوانان استان با کسی تعارف نداریم " اضافه کرد: اگر قرار بود تیمی فقط نام البرزی بودن را یدک بِکشد، می توانستیم تیم های لیگ برتری و به مراتب بزرگ تر و پر آوازه تر از گل ریحان را به البرز بیاوریم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: البرز سهمیه المپیک شورای عالی ورزش مقاومت البرز گل ریحان مدیرکل ورزش استان البرز ورزش استان گل ریحان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۵۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزشکاران بیماران خاص اردبیل ۱۵ مدال کشوری کسب کردند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، تقی پیرموذن با اشاره به اهم فعالیت‌های هیات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا استان اردبیل، افزود: این ورزشکاران در رشته‌های مختلف ورزشی موفق به کسب ۱۵ مدال رنگارنگ در مسابقات کشوری شدند.
وی گفت: کسب ۲ مدال نقره توسط تیم دیابت استان در مسابقات کشوری گرگان، کسب یک مدال نقره و سه مدال برنز توسط تیم ام اس در مسابقات کشوری رامسر و کسب یک مدال نقره و پنج مدال برنز توسط تیم تالاسمی در مسابقات قهرمانی کشور بوشهر از جمله مدال‌های کسب شده توسط ورزشکاران بیماران خاص و پیوند اعضا استان اردبیل است.
سرپرست هیات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا استان اردبیل گفت: اعزام ۲ داور خانم به کلاس داوری دو و میدانی فدراسیون، اعزام یک مربی خانم به کلاس مربیگری دارت در استان‌های قم و آذربایجان غربی، حضور مربی آقا در کلاس مربیگری تنیس روی میز و حضور ورزشکار پیوند اعضای استان اردبیل در تیم ملی فوتبال را از دیگر اقدامات هیات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا استان ذکر کرد.
پیرموذن اظهار کرد: بیماران در ۶ گروه ورزشی شامل بیماران دیابتی، هموفیلی، تالاسمی، ام اس، هموفیلی و همودیالیزی و پیوندی‌ها شامل پیوند کلیه، کبد، قلب، پانکراس و مغز استخوان عضو این هیات ورزشی هستند و در ۱۶ رشته ورزشی که با تشخیص پزشک معالج به آنها تجویز می‌شود، تحت نظر پزشک مربوطه فعالیت می‌کنند و برخی از بیماران نیز در چند گروه ورزشی فعال هستند.
وی گفت: ورزشکاران فعال در این هیات ورزشی بر اساس جدول سالانه مشخص شده از سوی فدراسیون در ۶ گروه و در رشته‌های مختلف تمرینات ورزشی را برای کسب آمادگی کامل انجام و به مسابقات استانی و کشوری اعزام می‌شوند.
سرپرست هیات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا استان اردبیل با بیان اینکه ورزش، لازمه سلامتی و نشاط بیماران خاص و پیوند اعضا است، اضافه کرد: حفظ سلامتی و بازیابی توانمندی‌های بیماران خاص و پیوند اعضا با کمک فعالیت‌های ورزشی و ایجاد شور و نشاط و ارتقای سطح امید و زندگی از جمله اهداف فدراسیون و هیات استان است.

دیگر خبرها

  • بلیت‌هایی که هنوز OK نشده است/ چالش ورزش ایران برای کسب سهمیه المپیک پاریس
  • رشد ۲۸ درصدی ورزشکاران سازمان یافته حوزه بانوان در آذربایجان‌غربی
  • ورزشکاران مازندرانی ۸ سهیمه المپیک پاریس را کسب کردند
  • ۱۳ بلیت روی میز ورزشکاران ایران / امیدواری به رشته‌های غیرتوپی برای افزایش سهمیه
  • ۸ ورزشکار مازندران سهمیه المپیک پاریس را کسب کردند
  • ورزشکاران بیماران خاص اردبیل ۱۵ مدال کشوری کسب کردند
  • فراخوان تعیین تکلیف وضعیت خدمت سربازی متولدین ۱۳۵۵ تا ۱۳۸۵
  • اسامی کشتی‌گیران برای کسب سهمیه المپیک؛ حضور تانک روسی و غیبت ارسلان
  • بازگشت ملی پوشان المپیکی اسلحه سابر با استقبال نماینده وزارت ورزش
  • بازگشت ملی‌پوشان المپیکی اسلحه سابر با استقبال نماینده وزارت ورزش