Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش رویترز، جف بزوس، بنیان گذار شرکت آمازون و ثروتمندترین فرد حال حاضر جهان، یک پیشنهاد 2 میلیارد دلاری را به آژانس فضایی آمریکا، ناسا، داده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس ؛ جف بزوس می‌گوید: به شرطی که ناسا با شرکت بلو اوریجین، که متعلق به وی است قرارداد طراحی یک فضاپیما برای سفر به ماه را امضا کند، متعهد می‌شود که 2 میلیارد دلار از هزینه‌های این پروژه را تأمین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چند روز پیش بزوس با فضاپیمای بلو اوریجن به مدت 5 دقیقه به فضا سفر کرد.

اخیراً ناسا با شرکت اسپیس ایکس متعلق به ایلان ماسک، دومین فرد ثروتمند جهان، 2.9 میلیارد دلار قرارداد امضا کرده تا فضاپیمایی را برای بردن چند فضاپیما به فضا طراحی کند.

شرکت‌های بلو اوریجن و چند شرکت بزرگ دیگر نظیر لاکهید مارتین، در بردن این قرارداد ناکام بودند.

ناسا گفته که برای اجرای پروژه‌های این چنینی با کمبود بودجه مواجه است.

بزوس طی نامه‌ای به بیل نلسون، مدیرعامل ناسا گفته که بخشی از کمبودهای بودجه ناسا تا سقف 2 میلیارد دلار در صورت بستن قرارداد تامین خواهد کرد.

پربیننده ترین احتمال رفع فیلتر تلگرام و توییتر طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی از دستور کار مجلس خارج نشده است / این طرح به جلسات آینده موکول شد مخالفت نماینده مردم تهران با طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی بزرگ ترین شرکت های جهان کدام است؟ دیوارکشی اینترنت با طرح مجلس

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: جف بزوس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۵۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان قرارداد با شرکت‌های دانش بنیان/ بومی سازی ۸۵ درصدکالا‌های مورد نیاز صنعت نفت

مدیرکل نظام تامین و تجاری‌سازی فناوری وزارت نفت گفت: مبنای فعالیت بخش مهندسی شرکت نفت در دولت سیزدهم حمایت از تولید است، چنانچه شرکت‌های دانش بنیان طرف قرارداد این وزارتخانه از ۱۵۰ به ۶۶۶ شرکت و مبلغ قراردادی آن‌ها نیز به ۳۸۶ میلیون دلار (هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان) رسید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از معاونت فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، غلامرضا خوانساری، مدیرکل نظام تامین و تجاری‌سازی فناوری وزارت نفت با اشاره به افزایش حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در دولت سیزدهم افزود: بنا داریم خرید‌های خارجی را کمرنگ کنیم و در این راستا واردات ۲۵۰ کالا ممنوع اعلام شد.

وی گفت: از شرکت‌های دانش‌بنیان نیز در توسعه میادین و احیای چاه‌های نفت استفاده شده است، چنانچه ۳۰ حلقه چاه کم‌بازده را به شرکت‌های دانش بنیان دادیم.

خوانساری خاطرنشان‌کرد: ۸۵ درصد از کالا‌های مورد نیاز صنعت نفت بومی‌سازی شده است و ۱۵ درصد باقی مانده نیز توجیه تجاری سازی ندارد.

این مقام مسوول وزارت نفت ادامه‌داد: در دولت، کارگروه صادرات خدمات فنی مهندسی شکل گرفته و سبب شده که از وارد کننده به صادرکننده تبدیل شویم و با کشور‌های مانند ونزوئلا، روسیه، چین، عراق و سوریه مبادلات تجاری داشته باشیم.

وی با اشاره به پالایشگاه‌های فرا سرزمینی گفت: در تلاشیم با پتروشیمی ونزوئلا قرارداد همکاری امضا و همچنین نسبت به بازسازی فاز ۲ پالایشگاه «ال پالیتو» ونزوئلا اقدام کنیم. در سوریه نیز پس از نتیجه رسیدن پالایشگاه «حمص»، دو پالایشگاه دیگر را نیز مد نظر داریم.

مدیرکل نظام تامین و تجاری‌سازی فناوری وزارت نفت اظهار داشت: همچنین در آفریقای جنوبی و عراق هم منتظر خبر‌های خوب در حوزه صادرات محصولات دانش بنیان هستیم.

دیگر خبرها

  • انعقاد ۷۲۰۰ میلیارد تومان قرارداد با شرکت‌های دانش‌بنیان
  • انعقاد هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان قرارداد با شرکت‌های دانش بنیان/ بومی سازی ۸۵ درصدکالا‌های مورد نیاز صنعت نفت
  • هر چیزی که باید درباره مزایده خودرو بدانید
  • پیشنهاد ۴۵ میلیاردی به ستاره پرسپولیس؛ شبیخون تیم متمول به سرخ‌پوشان پایتخت | مذاکره با ۴ چهره سرشناس تیم اوسمار
  • پیشنهاد ۴۵ میلیاردی به ستاره پرسپولیس؛ شبیخون تیم متمول به باشگاه سرخ
  • تحصن کارمندان گوگل در اعتراض به همکاری این شرکت با رژیم صهیونیستی
  • تمرکز ۴ستاره پرسپولیس با پیشنهاد نجومی به هم ریخت | تور بزرگ قبل از پایان لیگ پهن شد
  • نایکی پیشنهاد بالاتر می‌دهد؛ غول آمریکایی نمی‌خواهد بازار پرسود بارسلونا را از دست بدهد
  • باشگاه بارسلونا در دادگاه شکست خورد
  • امضای قراردادهای اجرایی طرح فشارافزایی میدان مشترک گازی پارس جنوبی