Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرعامل کلرپارس با اشاره به زیان ۱۶ میلیارد ریالی کلرپارس در سال ۹۵، گفت: سود خالص این شرکت از مبلغ  ۵۵ میلیارد ریال در سال ۹۶ به ۱۳۱۰ میلیارد ریال در سال ۹۹ رسیده که این امر نشان از تحقق افزایش سود ۲۲۷۳ درصدی در طی چهار سال گذشته است‌

ابوالفضل باباپور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: کلرپارس، یکی از شرکت‌های غیر دارویی تی‌پی‌کو بوده و از فعال‌ترین و موفق‌ترین شرکت‌های گروه دارویی شستا محسوب می‌شود که از آغاز شیوع کرونا، در تامین مواد شیمیایی گند زدا و انواع ضدعفونی‌کننده‌ها فعال بوده و نام‌آشنای صنعت دارو هم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در تشریح عملکرد این شرکت که در تامین مواد شیمیایی گند زدا و ضدعفونی‌کننده (کلر و مشتقات آن و آب اکسیژنه) فعال است، افزود: طی سه ماهه نخست سالجاری توانستیم به فروش ۸۳۹ میلیارد ریالی دست یابیم که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد ۵۰ درصدی را نشان می‌دهد.

وی که از آذر ماه ۹۷ به‌عنوان مدیرعامل شرکت کلرپارس سکان هدایت شرکت را بر عهده گرفته است، گفت: در این سال، زمزمه واگذاری شرکت کلرپارس شنیده می‌شد که دلیل آن، عدم سوددهی و غیر اقتصادی بودن فعالیت شرکت عنوان شده بود.

باباپور ادامه داد: کلرپارس در اوج دوران پاندمی کرونا و با وجود محدودیت‌های ایجاد شده در جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، از اسفند ماه سال ۹۸ در تامین مواد ضدعفونی‌کننده و گندزدای آب شرب کشور و مواد ضدعفونی دست و سطوح نقشی قابل توجه را در سطح کشور ایفا کرد.

وی تصریح کرد: میزان فروش این شرکت در سال ۹۹ بالغ بر ۲۷۷۰ میلیارد ریال و سود خالص شرکت نیز ۱۳۱۰ میلیارد ریال محاسبه شده که نسبت به سال گذشته به ترتیب حدود ۴۴ و ۳۸ درصد رشد داشته است.

وی متذکر شد: چشم‌انداز ما در کلرپارس، مطرح شدن به‌ عنوان یکی از دو شرکت اصلی صنعت کلر آلکلی با رویکرد سبز در منطقه است. 

مدیرعامل شرکت کلرپارس گفت: ما توانسته‌ایم دو محصول استراتژیک آب اکسیژنه و پارافین کلره را به‌ صورت انحصاری تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه کنیم که در این راستا از خروج ارز به مبلغ بیش از ۱.۸۰۰ هزار دلار از بابت خودکفایی پارافین کلره و بیش از ۴.۵۰۰ هزار دلار از بابت آب اکسیژنه جلوگیری شود.

وی بیان کرد: این شرکت بر اساس استراتژی خود در سال ۱۴۰۰، رویکرد خروج از تولید محصولات با حاشیه سود پایین و اصلاح سبد محصولات شرکت جهت کسب حداکثر سود را اتخاذ کرده و در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ با تولید آزمایشی پروژه افزایش ظرفیت کلر، ظرفیت اسمی تولید روزانه را از ۵۰ تن به ۸۵ تن در روز ارتقا داده است.

وی ادامه داد: هم‌چنین در طی این مدت، در جهت تکمیل صنایع پایین دستی، پروژه‌های واحد اسید کلریدریک جدید و واحد تغلیظ سود ۳۰ به ۵۰ درصد را مورد بهره‌برداری قرار داده است. 

باباپور گفت: با بهره‌ برداری از کلریناتور سوم پارافین کلره در خرداد ماه ۱۴۰۰،  عملا ظرفیت تولید این محصول استراتژیک را ۵۰ درصد افزایش و به ۱۰ تن در روز رسانده که نتیجه این امر تولید ۴۱۴ تن محصول پارافین کلره در  تیر ماه ۱۴۰۰ بود که رکوردی جدید در تولید ماهانه این محصول به‌شمار می‌رود.

وی افزود: با توجه به چشم‌انداز شرکت، پروژه‌های زیست محیطی در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ تعریف شده و با هزینه کردی بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت و بخش دیگری از پروژه‌ها نیز در حال اجرا است.

وی ادامه داد: با توجه به عدم سرمایه گذاری در حوزه مخازن انبار محصولات مایع طی سال‌های گذشته با تعریف پروژه افزایش ظرفیت مخازن در سال ۹۹ و خرید بالغ بر ۲۰ تن مخزن با هزینه بالای ۱۲۰ میلیارد ریال در حال اجرا است.

وی با بیان این‌که کلرپارس در بهمن ماه سال ۹۸ با ورود به فرابورس به‌ عنوان یکی از شرکت‌های بورسی شستا معرفی شد، گفت: از جمله مهم‌ترین شاخص‌های حوزه مالی، کاهش دوره وصول مطالبات از ۲۹ روز در سال ۹۷ به ۱۹ روز در سال ۹۹ رسیده است.

وی افزود: شاخص‌های بازده دارایی‌ها و بازده ارزش ویژه حقوق صاحبان سهام در سال ۹۹ نسبت به سال‌های قبل هم ارتقایی قابل توجه را نشان می‌دهد.

وی در خاتمه ضمن تقدیر از همکاران کلرپارس که این موفقیت‌ها را رقم زدند، از دکتر رضوانیفر مدیرعامل شستا در حمایت همه‌جانبه از کلرپارس و هم‌چنین از دکتر فرهت، در پشتیبانی از طرح‌های توسعه‌ای قدردانی کرد.

انتهای رپرتاژ 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی میلیارد ریال سال گذشته سال ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۵۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۳ درصدی درآمد پلیمر آریاساسول در ۱۴۰۲

مدیرعامل پتروشیمی آریاساسول با اشاره به افزایش ۲۳ درصدی درآمد این شرکت نسبت به پارسال گفت: استمرار پایداری تولید و فروش، تولید گریدهای جدید محصولات پلیمری و شناسایی بازارهای تازه صادراتی برای فروش مستقیم در سال ۱۴۰۳ هدف‌گذاری شده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پلیمر آریاساسول، محمدرضا حیدرزاده روز یکشنبه (۲۶ فروردین‌ماه) در مجمع عمومی سالانه و مجمع عمومی فوق‌العاده آریاساسول با تشریح عملکرد این شرکت در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: این شرکت با دریافت اتان از پتروشیمی پارس و تبدیل آن به اتیلن و تحویل به واحدهای عملیاتی، ظرفیت تولید سالانه ۳۷۵ میلیون تن محصول پلی‌اتیلن سبک و ۳۷۵ هزار تن پلی‌اتیلن متوسط و سنگین و ۱۰۰ هزار تن +C۳ (برش سه‌کربنه و سنگین‌تر) را فراهم می‌کند.

وی از تحویل ۱۷۵ هزار تن اتیلن به واحد EB پتروشیمی پارس خبر داد و افزود: مازاد اتیلن تولیدی شرکت به خط لوله اتیلن غرب تزریق یا با کشتی صادر می‌شود.

مدیرعامل شرکت پلیمر آریاساسول به افزایش تولید شرکت در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: این شرکت با تولید یک میلیون و ۹۶۰ هزار و ۹۵۶ تن محصول در سالی که گذشت، ۱۰ درصد از سال ۱۴۰۱ و ۳ درصد نسبت به رکورد تولید پیشین بیشتر تولید کرده است.

حیدرزاده همچنین با اشاره به فروش چشمگیر پلیمر آریاساسول در سال ۱۴۰۲ ادامه داد: این شرکت با فروش ۳۳۸ هزار و ۸۰۸ میلیارد ریال، رشد ۲۳ درصدی درآمد نسبت به سال ۱۴۰۱ را محقق کرده است.

به گفته وی، افزایش ۳۴ درصدی سود ناخالص و ۵ درصدی سود عملیاتی در سال ۱۴۰۲ برای شرکت رقم خورده است.

مدیرعامل شرکت پلیمر آریاساسول در تشریح عملکرد فعالیت‌های توسعه‌ای این شرکت تا پایان سال ۱۴۰۲ گفت: پیش‌بینی شده است واحد پلی‌اتیلن جدید با ۴۲ درصد در پایان شهریور ۱۴۰۴، واحد +C۳ با ۶ درصد در پایان شهریور ۱۴۰۵ و کوره دهم الفین با ۴۴ درصد در پایان اسفند ۱۴۰۳ به بهره‌برداری برسند.

حیدرزاده در تشریح سودآوری این پروژه‌ها افزود: سالانه ۱۰۰ میلیون دلار از واحد پلی‌اتیلن جدید و ۱۰ میلیون دلار از واحد +C۳ سودآوری برای شرکت محقق خواهد شد.

‌وی درباره اهداف پلیمرآریاساسول برای سال ۱۴۰۳ گفت: استمرار پایداری تولید و فروش شرکت، تولید گریدهای جدید محصولات پلیمری، شناسایی بازارهای جدید صادراتی برای فروش مستقیم و تعویض خط لوله آب خنک‌کننده به‌منظور پایداری در تولید از جمله اهداف سال جدید است.

مدیرعامل پلیمر آریاساسول در پایان اهداف بلندمدت شرکت را ایجاد سود پایدار، شفافیت مالی و تداوم کیفیت محصولات با محوریت عملکرد بدون حادثه و حداقل‌سازی آلایندگی‌های زیست محیطی برشمرد.

مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پلیمر آریاساسول روز یکشنبه (۲۶ فروردین‌ماه) با حضور ۹۴ درصدی سهامداران در محل اصلی شرکت واقع در عسلویه، منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس برگزار و در این مجمع با پرداخت ۷۲۰ تومان به ازای هر سهم موافقت شد.

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۳ درصدی درآمد پلیمر آریاساسول در ۱۴۰۲
  • افزایش ۲۳ درصدی تخصیص اعتبار طرح‌های آبرسانی مازندران
  • افزایش ۵۱ درصدی بودجه منطقه ۵ اصفهان در ۱۴۰۳
  • افزایش ۷.۶ درصدی تولید تخم مرغ در خراسان رضوی در سال گذشته
  • افزایش حدود ۱۰۰ درصدی بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی/ چرا خالص دارایی‌های خارجی بازارساز کاهش یافت؟
  • دستیابی متخصصان ایرانی به فن آوری نور‌های مصنوعی
  • رشد ۴۳ درصدی تولید مرغ در استان البرز
  • کاهش درآمد سومین بانک بزرگ آمریکا
  • سقوط درآمد بزرگترین بانک آمریکا
  • رشد ۵۲ درصدی وصول مالیات در خراسان رضوی طی سال گذشته