Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-23@05:32:29 GMT

جشن مدال طلای این ورزشکار سیاسی شد!

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۴۷۰۹۸

ادگار چونگ، شمشیر باز هنگ کنگ دست به کار بزرگی زده و موفق به کسسب مدال طلا شد.

به گزارش "ورزش سه"، مدال طلای ادگار چونگ در رشته شمشیربازی، اولین مدال طلای هنگ کنگ در 25 سال گذشته بود و شبی هیجان انگیز و فراموش نشدنی را برای مردم رقم زد. برخی مغازه ها سرویس رایگان به مردم می دادند و بسیاری از هواداران برای جشن این پیروزی بزرگ راهی خیابان شده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

چونگ 24 ساله دوشنبه شب موفق به غلبه بر دنیل گاروزو، قهرمان ایتالیایی شده و تبدیل به تنها دومین هنگ کنگی تاریخ شد بود که موفق به کسب مدال طلای المپیک شده است.

 

 

 

 

ببعد از این پیروزی کافه ها و رستوران ها روز سه شنبه قیمت ها را کاهش داده و تبلیغات ویژه ای به مناسبت این پیروزی تاریخی داشتند. در حالی که مدارس آموزش شمشیربازی از افزایش تقاضای مردم برای ثبت نام در کلاس ها خبر دادند.

 

آلان، پدر چونگ که بازیکن سابق رشته بسکتبال سابق بود در مورد موفقیت فرزندش گفت: "بیش از حد عصبی شده و برایم دشوار بود به طور مستقیم فینال 17 دقیقه ای را تماشا کنم، اما روز سه شنبه جشن گرفتم. دستاوردهای ادگار فراتر از تصور ما است. 25 سال از آخرین مدال طلای هنگ کنگ می گذرد و من مدت ها منتظر چنین روزی بودم."

 

البته این جشن کمی رنگ و بوی سیاسی نیز به خود گرفت. بسیاری از هواداران که در مراکز خرید سراسر شهر برای نمایش فینال بودند جمع شده بودند، با ابراز عدم رضایت خود از پخش سرود ملی چین فریاد می زدند: "ما هنگ کنگ هستیم". 

 

 

البته برای لحظاتی کوتاه و پس از هرج و مرج اعتراضات ضد دولتی 2019 و تحمیل قانون امنیت ملی در سال گذشته، بین مردم هنگ کنگ اتفاق نظر وجود داشت و همه از کسب این موفقیت خوشحال بودند.

 

یک شهروند هنگ کنگی بعد از این موفقیت گفت: "می توان امروز را به عنوان بهترین روز برای هنگ کنگ و اتفاقی شیرین در دو سال گذشته خطاب کرد. مدال طلا پس از 25 سال انتظار، این باعث آرامش قلب شکسته ما شده است.”

شمشیربازی المپیک 2020 توکیو

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: شمشیربازی المپیک 2020 توکیو مدال طلای هنگ کنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۷۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحاد ایران و پاکستان نقش بسیاری در مبارزه با اسرائیل دارد

حمیدرضا ترقی قائم مقام حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره اهمیت سفر رئیس‌جمهور کشورمان به پاکستان اظهار کرد: مردم پاکستان از ابتدای انقلاب علاقه بسیاری به جمهوری اسلامی پیدا کردند و اشتراک‌های فرهنگی و دینی میان مردم دو کشور وجود دارد.

او گفت: مردم این کشور هنگام سفر مقام معظم رهبری به پاکستان استقبال ویژه ای از ایشان به عمل آوردند و همواره دستاوردهای ایران را مورد تحسین قرار می‌دهند.

ترقی ادامه داد: سفر رئیس جمهور به این کشور باعث رفع تنش و ایجاد اتحاد و همبستگی میان دو کشور و ملتهای منطقه خواهد شد و می‌تواند به توسعه دستاوردهای اقتصادی و سیاسی بینجامد.

قائم مقام حزب موتلفه متذکر شد: دشمنان انقلاب اسلامی و گروهک های ضدانقلاب تلاش بسیاری دارند تا از وابستگی ارتش پاکستان به آمریکا برای نفوذ در مرزها و ضربه زدن به جمهوری اسلامی استفاده کنند بنابراین تحکیم روابط بین دو کشور نقش موثری خواهد داشت .

این فعال سیاسی افزود: سفر آقای رئیسی به پاکستان آثار و برکات بسیاری خواهد داشت و می‌تواند دو کشور را در جهت نابودی اسرائیل و گروهک‌های تروریستی همبسته تر کند.

او در پایان گفت: پاکستان در پیمان های مشترک بسیاری با جمهوری اسلامی قرار دارد و تقویت روابط با این کشور نقش بسیاری در افزایش تولید و بهبود شرایط اقتصادی و افزایش صادرات غیرنفتی خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • دیوید تیلور، عددی نبود!/ پیش‌بینی پارسال محقق شد
  • دیوید تیلور عددی نبود!
  • اتحاد ایران و پاکستان نقش بسیاری در مبارزه با اسرائیل دارد
  • حضور پُر شور در دور دوم انتخابات سبب تشکیل «مجلس کارآمد» می‌شود
  • شهدای ورزشکار الگو و سرلوحه ما هستند
  • پایان تلخ ۳ اسطوره کشتی آمریکا در انتخابی المپیک
  • «دیوید تیلور» المپیک پاریس را از دست داد
  • دست برتر مردم در حجاب
  • قهرمان آزمون ایثار و شهادت از خطه علویان
  • کشتی‌گیر افسانه‌ای المپیک را از دست داد