Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@08:24:21 GMT

جشنواره بین‌المللی عکس مزارات در مشهد پایان یافت

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۴۷۱۰۶

جشنواره بین‌المللی عکس مزارات در مشهد پایان یافت

دبیر جشنواره بین المللی عکس مزارات در آیین پایانی این رویداد گفت: مهلت ارسال اثر به این جشنواره از هفتم بهمن تا ۱۵ اسفند پارسال بود و شرکت کنندگان در ۲ بخش "نیایش" و "معماری مزارهای اسلامی" آثار خود را به دبیرخانه ارسال کردند.

امیرمهدی حکیمی افزود: در پایان هشت هزار و ۱۲۷ عکس از هزار و ۱۶۸ عکاس از ۳۳ کشور جهان به دبیرخانه رسید که از این تعداد ۶ هزار و ۲۹۴ عکس از ایران و بقیه از دیگر کشورها بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: از این تعداد سه هزار و ۹۴۵ اثر در بخش مزارات و چهار هزار و ۱۸۲ اثر مربوط به بخش نیایش بود که در پایان و با رای هیات داوران ۱۹۸ اثر از ۱۴۷ عکاس به عنوان آثار برتر شناخته شدند.

دبیر جشنواره بین المللی عکس مزارات ادامه داد: از این تعداد ۱۴۵ عکس از ۱۰۹ عکاس ایرانی و ۵۳ عکس از ۳۸ عکاس خارجی به عنوان اثرهای برتر انتخاب و معرفی شد.

آیین پایانی نخستین جشنواره بین المللی مزارات در نگارخانه رضوان مشهد برگزار شد.

برچسب‌ها مشهد عکاس آستان قدس رضوی اختتامیه جشنواره

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد عکاس آستان قدس رضوی مشهد عکاس آستان قدس رضوی اختتامیه جشنواره جشنواره بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۷۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«رد پا» مسافر ایتالیا شد

به گزارش قدس آنلاین از روابط عمومی، فیلم کوتاه «رد پا» به کارگردانی مصطفی اعلمی از تولیدات باشگاه فیلم رویش، محصول مرکز فیلم جوان سوره به بخش رقابتی بیست و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کوتاه کورتی دا سوگنی - آنتونیو ریچی (Corti da Sogni - Antonio Ricci) ایتالیا راه یافت.

بدین ترتیب این جشنواره ۱۶ تا ۲۰ آوریل برابر با ۲۸ فروردین تا یکم اردیبهشت ماه در شهر راونا ی ایتالیا برگزار می‌شود.

هدف از جشنواره بین‌المللی کورتی دا سوگنی - آنتونیو ریچی، ترویج فرهنگ سینمایی از طریق مناظره‌های فیلم، کنفرانس‌ها، نشریات و هر ابزار دیگری است که امکان انتقال ارزش‌هایی را که این جشنواره نمایندگی می‌کند، فراهم می‌آورد.

همچنین هیات داوران این جشنواره، افراد حرفه‌ای در زمینه سینما نیستند، بلکه سه متخصص از دنیای علمی هستند: جیووانا موریگی فیزیکدان، پیرلوئیجی رندی هواشناس و ونسا اسپاداوکیا دانشمند محیط زیست.

در این رقابت، از بین هزار فیلم کوتاه ارسالی، ۶۴ فیلم به نمایندگی از ۱۹ کشور از جمله ایتالیا، فرانسه، اسپانیا، ایران، بریتانیا، ترکیه، کانادا، استرالیا و... برای مرحله نهایی انتخاب شدند. 

«ردپا» که جایزه بهترین فیلم داستانی را از سیزدهمین جشنواره فیلم ۱۰۰ کسب کرد، پیش از این در هند و اسپانیا نیز به نمایش درآمده‌ و پخش بین‌المللی این فیلم کوتاه برعهده مرکز بین‌الملل سوره است.

محدثه رضایی

دیگر خبرها

  • مشهد؛ هفتمین ایستگاه جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد
  • جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد برگزار می‌شود
  • «آنیتا ...» بهترین کلیولند شد/ «رد پا» در ایتالیا
  • «رد پا» مسافر ایتالیا شد
  • «رد پا» مسافر ایتالیا شد
  • «ده سالگی» به جشنواره انیمیشن انیماتسیه لهستان رفت
  • راهیابی پویانمایی «پیچ تاریخی» به جشنواره مسکو
  • منتخبان اولین جشنواره عکس روستایی و عشایری رضوی معرفی شدند
  • «پیچ تاریخی» در راه جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو
  • «پیچ تاریخی» در راه جشنواره بین المللی فیلم مسکو