Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-19@03:46:12 GMT

هواشناسی: دمای هوا تا 9 درجه کاهش می یابد

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۴۷۲۵۶

به گزارش صدای ایران، صادق ضیائیان در تشریح آخرین وضیعت جوی کشور اظهار داشت: روز چهارشنبه 6 مرداد با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر بارش در استان‌های ساحلی تشدید می‌شود. در این راستا در 2 روز آینده در استان‌های مازندران، گلستان و گیلان همچنین بخش‌هایی از اردبیل، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، خراسان شمالی و ارتفاعات سمنان، زنجان، تهران، قزوین و البرز بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرکل پیش‌بینی هشدار سازمان هواشناسی افزود: روزهای جمعه و شنبه پیش‌رو در برخی مناطق استان‌های مازندران، گلستان، گیلان، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و ارتفاعات سمنان و البرز مرکزی رگبار پراکنده، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت داریم.

وی افزود: از ا مروز تا پایان هفته در شرق، شمال شرق و جنوب شرق کشور استان سمنان و بخش‌هایی از مرکز وزش باد شدید و خیزش گردوخاک داریم که در نوار شرقی کشور به ویژه زابل و شرق خراسان جنوبی با توفان گردوخاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا همراه است.

مدیرکل پیش‌بینی هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز آینده سرعت وزش باد در جنوب غرب کشور افزایش می‌یابد، بنابراین خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا در خوزستان و غرب ایلام دور از انتظار نیست.

ضیائیان افزود: روز آینده در استان‌های ساحلی خزر و شمال غرب کشور دما 5 تا 9 درجه کاهش می‌یابد و روز پنج‌شنبه 7 مرداد در غرب و جنوب غرب کشور و نیمه شمالی کشور کاهش 2 تا 4 درجه‌ای دما را داریم.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا صاف، در بعدازظهر نیمه‌ابری همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 37 و 23 درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز آینده شهر کرد با کمینه دمای 12 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان و اهواز با بیشینه دمای 50 درجه گرم‌ترین مرکز استان خواهد بود.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: هواشناسی کاهش دما روز آینده پیش بینی وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۷۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دمای هوای استان گلستان برای روزهای پایانی هفته

مهدیه اصحابی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: الگوهای هواشناسی نشان می‌دهند تا پایان هفته جوی آرام را پیش رو خواهیم داشت و آسمان استان در اغلب ساعات صاف تا کمی ابری پیش بینی می‌شود.

وی افزود: برای امروز گاهی شاهد رشد ابر در مناطق کوهپایه ای و کوهستانی خواهیم بود.

کارشناس هواشناسی گلستان با اشاره به اینکه دمای هوا چهارشنبه از فردا تا پایان هفته روند افزایشی خواهد داشت، گفت: اوج افزایش دما برای روزهای پایانی هفته خواهد بود.

وی یادآور شد: پیش بینی می‌شود بیشینه دمای هوا برای دو روز پنجشنبه و جمعه به حدود ۳۰ درجه سانتی گراد هم برسد.

اصحابی دمای حداقل صبح امروز گرگان را ۱۰ درجه اعلام کرد و افزود: پیش بینی می‌شود حداکثر دمای امروز گرگان به ۲۵ درجه برسد.

کد خبر 6079516

دیگر خبرها

  • پیش بینی افزایش ۵ تا ۸ درجه‌ای دمای هوا در خراسان رضوی
  • دمای هوا در خراسان رضوی افزایش می‌یابد
  • خروج سامانه‌های ناپایدار از اصفهان همراه با باد و باران/ دمای هوای استان کاهش می‌یابد
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۲۹ و ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / بارش باران در نقاط اکثر استان ها
  • پیش بینی بارش خفیف باران در زنجان
  • آسمانِ یزد بارانی است
  • آغاز بارش‌ها در استان یزد/ تداوم بارندگی‌ها تا فردا + فیلم
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۲۸ و ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ / رگبار باران تا وزش باد شدید
  • افزایش دمای هوای استان گلستان برای روزهای پایانی هفته
  • شروع بارندگی در استان یزد