Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-25@09:07:25 GMT

تزریق واکسن کرونا در پایتخت شتاب می‌گیرد

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۴۷۲۸۹

تزریق واکسن کرونا در پایتخت شتاب می‌گیرد

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، دوازدهمین پایگاه واکسیناسیون خودرویی و صد و ششمین مرکز واکسیناسیون تجمیعی صبح امروز در پارکینگ طبقاتی نمایشگاه بین المللی تهران  با همکاری دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) افتتاح شد.

این مرکز به عنوان نخستین مرکز واکسیناسیون پارکینگ طبقاتی کشور محسوب می شود که بهره گیری از ظرفیت این پارکینگ طبقاتی کمک شایانی به شتاب گرفتن فرایند واکسیناسیون گروه‌های مختلف سنی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از ابتدای هفته تا کنون ۵ مرکز تجمیعی جدید واکسیناسیون در تهران به مراکز تجمیعی واکسیناسیون افزوده شده است.

علیرضا زالی فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران، راه اندازی این مرکز را اولین تجربه کشوری تجهیز پارکینگ مستقر در فضای نمایشگاهی دانست و گفت: به علت فضای وسیع، ظرفیت بالای واکسیناسیون و پشتیبانی دستگاه های مختلف، این اقدام به تسریع روند واکسیناسیون کمک بسیاری خواهد کرد.

به گفته فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران، این مرکز با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و شرکت سهامی نمایشگاه بین المللی تهران و با مدیریت و اجرای دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله به پشتیبانی مرکز بهداشت و درمان شمیرانات تجهیز و راه اندازی شده است.

زالی تصریح کرد: به طور کلی روند واکسیناسیون با شتاب بیشتری در حال انجام است، اما همچنان در تلاش هستیم تا این روند را تسریع بخشیم. پاشنه آشیل این هدف، تامین لجستیک مکفی از سبد واکسن داخلی و خارجی با پشتیبانی مستمر و پیوسته دولت است.

وی با بیان اینکه نرخ واکسیناسیون در منطقه از شرایط خوبی برخوردار نیست، افزود: افتتاح مراکز بیشتر، گسترش شیفت های واکسیناسیون و همکاری دستگاه های مختلف برای بهبود شرایط کشور نقش بسزایی در بهبود عملکرد دارد.

زالی، مرکز تجمیعی واکسیناسیون خودرویی در فضای نمایشگاه بین المللی را صد و ششمین مرکز تجهیز شده در پایتخت اعلام کرد و گفت: در روز گذشته ۶۳ هزار دوز واکسن کرونا تزریق شده و راه اندازی هر مرکز، این آمار را به صورت چشمگیری افزایش خواهد داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1104666 برچسب‌ها واکسن کرونا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۷۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فشارخون و دیابت، بیماری شایع متقاضیان حج تمتع

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، نماینده مرکز پزشکی حج در هلال احمر خراسان رضوی امروز گفت: فشار خون و دیابت به عنوان شایع‌ ترین بیماری‌ ها میان متقاضیان حج تمتع امسال استان شناخته شده است.

  محمد رضا واحدی جو افزود: طبق بررسی های پزشکی انجام شده ۱۵ تا ۲۰ درصد متقاضیان حج امسال استان خراسان رضوی به فشار خون و ۱۰ تا ۱۵ درصد به بیماری دیابت مبتلا هستند.   وی شمار متقاضیان حج تمتع امسال استان خراسان رضوی را ۹ هزار و ۵۶۷ نفر اعلام کرد که چهار هزار و ۳۶۵ نفر از این متقاضیان مرد و پنج هزار و ۲۰۲ نفر زن هستند و در قالب ۶۷ کاروان راهی زیارت خانه خدا می‌ شوند.   نماینده مرکز پزشکی حج در هلال احمر خراسان رضوی با بیان اینکه متوسط سنی این متقاضیان ۵۶ سال است، گفت: معاینات پزشکی کلیه این متقاضیان انجام شده و ۱۸ نفر به دلیل عدم توانایی جسمی و مسائل پزشکی فاقد استطاعت بدنی تشخیص داده شده و با سایر متقاضیان جایگزین شدند.   وی بیان کرد: تزریق واکسن متقاضیان حج تمتع نیز از هفته آینده آغاز می شود که تزریق واکسن مننژیت برای کلیه افراد اجباری و سایر واکسن ها از جمله آنفلوانزا بر اساس توصیه پزشکان تزریق خواهد شد.   نخستین کاروان اعزام متقاضیان حج تمتع امسال خراسان رضوی از روز ۲۹ اردیبهشت ماه جاری آغاز می شود و تا ۱۲ خرداد جاری ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل
  • وزارت بهداشت ضرورتی برای تزریق واکسن گارداسیل نمی بیند
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل/ فعلا الزامی به تزریق همگانی نیست
  • فشارخون و دیابت، بیماری شایع متقاضیان حج تمتع
  • ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی خورانده و تزریق شد