Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا، در تاریخ ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ در جریان گودبرداری محل پیشین دفن رضا شاه، جسدی مومیایی کشف شد که موجب حواشی بسیاری شد

هدایت‌الله جمالی‌پور فرماندار شهر ری درباره مومیایی  رضاشاه گفته است: وقت نداریم یک مرده‌ای که حالا پیدا شده را اینقدر پیگیری کنیم.این همه هر روز در کشور می‌میرند ضرورتی ندارد که جست‌وجو کنم قبر هر کدام کجاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جسد هم مثل مردگان دیگر است و فرقی نمی‌کند.

 تا آنجایی که من اطلاع دارم آن را در جای مناسبی دفن کردند.

رئیس کمیسیون میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر هم گفته بود :  مسوولان آستان این جنازه را دوباره در محل کشف دفن کرده‌اند تا کارشناسان سازمان میراث فرهنگی درباره سرنوشت آن نظر دهند. «احتمالا» جسد پیدا شده، جسد رضاشاه است.

محفظه، هنگام کار کارگران در «باغ توتی» آرامگاه عبدالعظیم پیدا شد و همان زمان، با نیروی انتظامی تماس گرفته می‌شود.

شکافتن این محفظه به‌سختی انجام شد… هنگام حفر آن برخی بناها و ساختمان‌های آستان می‌لرزید اما بالاخره کارگران موفق شدند و ما بعدا فهمیدیم که این محفظه بتنی همان محل جنازه رضاشاه بوده است..

برای دفن رضاشاه، جسد او را داخل محفظه‌ای بتنی گذاشته بودند، اما با اعتراض روحانیان مبنی براین‌که این روش با شرع مطابقت ندارد، رفتند و خاک آوردند و کف محفظه بتنی ریختند. سپس در عمق بسیار زیاد و به فاصله‌ای اندکی از هشت‌ضلعی مقبره به خاک سپردند

پیش از این عضو شورای شهر  تهران، نیز گفته بود که جسد مومیایی شده‌ای که اخیرا در جریان حفاری در نزدیکی حرم عبدالعظیم در شهرری در جنوب تهران پیدا شده بود متعلق به رضاشاه موسس سلسله پهلوی است.

منبع: فردا

کلیدواژه: جنازه مومیایی جنازه مومیایی رضاخان پیدا شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۷۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| عاقبت آزادی‌بیان درآمریکا؛ قرار دادن دانشجویان و اساتید اخراجی دانشگاه کلمبیا در لیست سیا و منع آنها از تحصیل و اشتغال

دریافت 13 MB

"دانشگاه کلمبیا با وال‌استریت و شرکت‌های اسلحه‌سازی حامی اسرائیل دارای روابط اقتصادی نزدیک است و دانشجویان و اساتید اخراج فرصت ادامه تحصیل در دیگر دانشگاه‌ها و ورود به بازار کار از دست می‌دهند."

دیگر خبرها

  • فیلم| عاقبت آزادی‌بیان درآمریکا؛ قرار دادن دانشجویان و اساتید اخراجی دانشگاه کلمبیا در لیست سیا و منع آنها از تحصیل و اشتغال
  • (تصاویر) پریناز ایزدیار همزداش را پیدا کرد؛ شباهت عجیب دو بازیگر زن ایرانی و ترکی!
  • شگرد عجیب کلاهبرداری مرد جوان از داخل زندان
  • عاقبت توجه نکردن راننده به قطار (فیلم)
  • عاقبت توجه نکردن راننده به قطار + فیلم
  • بررسی تأثیرپذیری الکترومغناطیسی در تجهیزات مخابراتی
  • «رضاخان را بهتر بشناسیم»
  • بررسی تأثیرپذیری الکترومغناطیسی تقویت کننده‌های توان کاربردی در تجهیزات مخابراتی توسط محققان کشور
  • بررسی تأثیرپذیری الکترومغناطیسی تقویت کننده‌های توان کاربردی در تجهیزات مخابراتی
  • آگوست لندمستر، کارگری که به هیتلر سلام نازی نداد / مِیِر لانسکی، حسابدار مافیا / دولیتل واکنش آمریکا پس از حمله به پرل هاربر / مراسم تشییع جنازه ژوزف استالین