Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@21:25:28 GMT

مصرف زیاد کلم چه عوارضی دارد؟

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۴۷۳۳۶

متخصصان می‌گویند زیاده روی در مصرف کلم می‌تواند باعث به خطر افتادن سلامت بدن شود. ناطقان: به نقل از اچ تی وی، حقایق تاریکی درباره کلم وجود دارد. مصرف این سبزیجات پرطرفدار که به طور گسترده در انواع سالاد مورد استفاده قرار می‌گیرد، دارای عوارض جانبی زیادی برای سلامتی بدن است. کمتر کسی می‌داند که کلم دارای قند غیرقابل هضم است که می‌تواند برای انسان کشنده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این مطلب به عوارض جانبی مصرف کلم می‌پردازیم:

۱- افزایش گاز و نفخ: مصرف کلم باعث افزایش تولید گاز و نفخ در دستگاه گوارش می‌شود. این موضوع می‌تواند زندگی اجتماعی افراد را تحت الشعاع قرار دهد. مانند سایر سبزیجات مانند کلم بروکلی و سبزیجات چلیپایی، بدن آنزیم‌های لازم برای هضم کلم را ندارد. به همین دلیل زمانی که سبزیجات به روده بزرگ می‌رسد فرد احساس نفخ می‌کند.

۲- ایجاد مشکل برای غده تیروئید: مصرف حجم بالایی از کلم می‌تواند تاثیر مخربی بر عملکرد غده تیروئید داشته باشد. در حقیقت کلم باعث کمبود عنصر ید در بدن شده و این موضوع باعث اختلال در کار تیروئید می‌شود. زیاده روی در مصرف کلم در بلند مدت می‌تواند مشکلاتی مانند پرکاری غده تیروئید را به همراه داشته باشد.

۳- اسهال: برخی از افراد دارای مشکلات گوارشی بوده و از سندرم روده تحریک پذیر رنج می‌برند. به دلیل آنکه کلم دارای قند غیرقابل هضم است، این موضوع می‌تواند این افراد را بیشتر مورد آزار قرار دهد. فیبر موجود در کلم برای دستگاه گوارش بسیار مفید است، اما زیاده روی در مصرف آن می‌تواند نتایج معکوس داشته باشد. زیاده روی در مصرف کلم به دلیل فیبر بالایش موجب بروز اسهال می‌شود.

عوارض کلم

۴- کاهش دهنده قند خون: تنظیم قند خون در بدن بسیار مهم است و برهم خوردن این موضوع می‌تواند باعث بروز بیماری دیابت شود. خوشبختانه کلم از جمله مواد غذایی است که می‌تواند به کنترل سطح قند خون و جلوگیری از ابتلا به دیابت کمک کند. با این حال، زیاده روی در مصرف سبزیجات برگی شکل می‌تواند منجر به کاهش خطرناک قند خون در فرد شود.

۵- کولیک نوزاد: اگر از جمله مادرانی هستید که به نوزاد خود شیر می‌دهید باید به این نکته توجه داشته باشید که همانطور که مصرف کلم در بزرگسالان باعث تولید گاز می‌شود، تحقیقات نشان داده است مصرف کلم در مادر می‌تواند نوزاد را نیز تحت تاثیر قرار دهد. این موضوع می‌تواند باعث بروز کولیک نوزاد (قولنج نوزاد) شود. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: مصرف زیاد ، کلم ، عوارض

منبع: ناطقان

کلیدواژه: مصرف زیاد کلم عوارض موضوع می تواند زیاده روی در مصرف مصرف کلم قند خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۷۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه نماینده ولی فقیه در هرمزگان در رابطه با مدیریت مصرف

دریافت 25 MB

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، گفت: مصرف نعمت، آب، برق، گاز و … نباید بی حساب و کتاب باشد

کد خبر 6086257

دیگر خبرها

  • صنعت خودرو، قربانی زیاده خواهی مسئولان و دلالان
  • صنعت خودرو، قربانی زیاده‌خواهی مسئولان و دلالان
  • رئیس لالیگا: 5 میلیون یورو برای تکنولوژی گل زیاده!
  • مصرف ماهانه شکر به ۲۴۰ هزار تن رسید
  • قارچ خودرو نخورید
  • توصیه نماینده ولی فقیه در هرمزگان در رابطه با مدیریت مصرف
  • مرغ‌های زنبورخوار قربانی زیاده خواهی برخی از زنبورداران سودجو شدند + تصاویر
  • مرغ‌های زنبورخوار قربانی زیاده خواهی برخی از زنبورداران سودجو + تصاویر
  • ۲۴ آزادراه به عوارضی الکترونیکی مجهز شد
  • ترافیک سنگین در آزاد راه کرج - تهران