Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

ناو هواپیمابر«ملکه الیزابت» انگلیس و ناو گروه آن روز سه شنبه بدون توجه به هشدارهای چین وارد آب‌های دریای چین جنوبی شد.

به نوشته وبگاه «یو کی دیفنتس جورنال» ناو گروه مذکور قبل از نقض حریم دریایی چین در آب‌های سنگاپور بود. این ناو گروه روز دوشنبه رزمایشی را با نیروی دریایی سنگاپور برگزار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چین هرگونه حضور قوای خارجی دراین منطقه حساس را ریشه تشدید تنش در منطقه می‌داند.

ناو گروه ملکه الیزابت انگلیس به نیرو‌های دریایی آمریکا و استرالیا پیوسته است. این سه کشور مدعی هستند که برای تردد امن دریایی در این منطقه حساس حاضر هستند.

به نوشته این نشریه، سخنگوی وزارت دفاع چین گفته است که چین معتقد است که دریای چین جنوبی نباید به منطقه رقابت قدرت‌های و کشتی‌های جنگی تبدیل شود و ارتش چین اقدامات لازم را برای حفاظت از حاکمیت، امنیت و توسعه خود و همچنین صلح و ثبات در دریای چین جنوبی انجام خواهد داد.

«ژائو لی‌جیان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین نیز پنجشنبه گذشته درخصوص قدرت‌نمایی نظامی انگلیس برای چین در حوزه آبی اقیانوس‌های هند و آرام هشدار داده بود.

لی‌جیان در نشستی خبری گفت، دولت چین به آزادی ناوبری و پرواز در مجاورت این کشور احترام می‌گذارد و هر کشوری می‌تواند در چارچوب قوانین بین‌المللی از آن بهره بگیرد. سخنگوی وزارت امور خارجه چین افزود، پکن «قویاً با اقدام به قدرت‌نمایی برای چین مخالف است» و ارسال کشتی جنگی به آب‌های آسیایی از سوی انگلیس «حق حاکمیت و امنیت چین را به خطر انداخته و صلح و ثبات منطقه را تهدید می‌کند».

«بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس فروردین امسال، طرح بازبینی در سیاست خارجی کشورش را به پارلمان تحویل داد که در آن بر تبدیل فزاینده حوزه هند-آرام به «مرکز ژئوپولیتیک جهان» تأکید شده است.

همچنین در این طرح اشاره شده که قدرت رو به افزایش چین، احتمالاً «مولفه ژئوپولیتیکی» اصلی دهه پیش رو خواهد بود و تطابق لندن با تأثیر فزاینده پکن بر مناسبات جهانی را خواستار شده است

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ناو انگلیسی چین دریای چین جنوبی ناو گروه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۷۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۱۴۵ میلیارد تومانی بارندگی به کشاورزی خراسان جنوبی

مدیرکل مدیریت بحران خراسان جنوبی از خسارت ۱۴۵ میلیارد تومانی بارندگی به بخش کشاورزی استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمدعلی آخوندی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بارندگی‌های اخیر در خراسان جنوبی به یک هزار و 362 هکتار اراضی زراعی، یک هزار و 218 هکتار باغی، 20 کیلومتر جاده بین مزارع، 46 رشته قنات، 450 مترمکعب استخر ذخیره آب و 10 کیلومتر کانال و لوله‌گذاری مزارع استان خسارت وارد کرده است. مجموع خسارت وارد شده به بخش کشاورزی استان خراسان جنوبی 145 میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران خراسان جنوبی، خسارت وارده به بخش عشایری را 4 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: بارندگی‌ها به یک هزار و 753 کیلومتر ایل راه، 10 اماکن دامی و 15 رأس دام عشایر خسارت وارد که است.

آخوندی بیان کرد: در بخش زیرساخت توزیع شبکه برق نیز سه میلیارد و 500 میلیون تومان خسارت به شبکه فشار متوسط وارد شده است. خسارت وارده به بخش راه در استان 530 میلیارد تومان بوده که دو هزار و 152 ابنیه شامل پل، آب نما و دیوار حفاظتی خسارت دیده‌اند.

وی عنوان کرد: این رقم برآورد اولیه است و خسارات عمرانی در حوزه شهری در حال جمع آوری است. خسارات با توجه به شدت بارندگی در بخش‌های راه، کشاورزی و زیرساختی متفاوت بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران خراسان جنوبی تصریح کرد: بارندگی‌ در تمامی شهرستان‌ها مشاهده شده که در برخی مناطق از جمله شهرستان‌ها سربیشه و درمیان بیشترین خسارت گزارش شده است و در بررسی‌های اولیه مجموع خسارت‌های بارندگی‌های رگباری، بارش تگرگ و رواناب هفته پایانی فروردین در خراسان جنوبی 680 میلیارد تومان در بخش‌های کشاورزی، زیرساختی و راه برآورد شده است.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • خسارت ۱۴۵ میلیارد تومانی بارندگی به کشاورزی خراسان جنوبی
  • جان باختن ۵ پناهجو در دریای مانش
  • دریای کاسپین: اهداف استراتژیک و چالش‌های جدید برای روسیه
  • هشدار به ساوتگیت: برای موفقیت این ستاره را حذف کن
  • سامان قدوس، گزینه بدون هزینه در نقل‌وانتقالات
  • مدیریت «پت و مت» در زاینده‌رود؟! / اعتراف مسوولان اصفهانی؛ آبی که از دریای عمان به اصفهان برسد وارد رودخانه نمی‌شود/ مدیریت یکپارچه تنها راه نجات زاینده‌رود (فیلم)
  • هشدار افزایش وزش باد و ارتفاع امواج در دریای خزر
  • آغاز رزمایش دریایی آمریکا-فیلیپین با حضور ۱۷ هزار نیروی نظامی
  • آغاز رزمایش نظامی آمریکا و فیلیپین
  • سامان قدوس، گزینه بدون هزینه برای میدلزبورو