Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  خبرگزاری رویترز امروز (سه‌شنبه) از برگزاری یک رزمایش نظامی از سوی اوکراین و با همکاری لیتوانی، لهستان و آمریکا، خبر داد و آن را بخشی از یک رزمایش نظامی بزرگتر دانست.

این تمرینات نظامی با نام «سه شمشیر ۲۰۲۱» برگزار شد و بیش از هزار و ۲۰۰ سرباز و بیش از ۲۰۰ تجهیزات جنگی در آن حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رزمایش بخشی از رزمایش‌هاییست که از ۱۷ تا ۳۰ ژوئیه (۲۶ تیر تا ۸ مرداد) در اوکراین در حال برگزاریست.

فرمانده نیرو‌های هوایی اوکراین در این باره گفت:« تاکنون چندین رزمایش ما برگزار شده است، سطح بالای آمادگی ما را دیده‌اید.»

این رزمایش در حالی برگزار می‌شود که تنش‌های میان مسکو، کی‌یف و ناتو بالا رفته است. اوایل ماه گذشته وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ناوگان دریای سیاه روسیه همراه با سرویس مرز کنترل فدرال امنیت از نقض مرز‌های روسیه در نزدیکی کیپ فیولنت در کریمه توسط ناوشکن HMS Defender انگلیس جلوگیری کردند.

ناوشکن انگلیسی سه کیلومتر در عمق آب‌های سرزمینی روسیه حرکت کرده بود و وزارت دفاع روسیه اقدام کشتی انگلیس را به عنوان نقض کنوانسیون حقوق دریای سازمان ملل متحد ارزیابی کرد.

همچنین در سال ۲۰۱۴ شبه جزیره کریمه طی یک همه پرسی از اوکراین جدا و به روسیه الحاق شد. شبه جزیره کریمه مدتهاست با الحاق به روسیه به یکی از موارد مورد مناقشه میان روسیه و اوکراین و همچنین رقیبان بین المللی از جمله آمریکا و متحدان اروپایی‌اش تبدیل شده است. مقامات مسکو می‌گویند هرگونه دخالت در امور داخلی این شبه جزیره به منزله دخالت در امور داخلی روسیه است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رزمایش نظامی تنش روسیه و اوکراین اخبار اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۷۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسکو: رئیس اطلاعات نظامی اوکراین یک هدف مشروع برای ارتش روسیه است

رئیس سرویس فدرال روسیه می‌گوید مقام ارشد اطلاعات نظامی اوکراین یک هدف مشروع برای این کشور است.

به گزارش ایسنا، «الکساندر بورتنیکوف» رئیس سرویس فدرال روسیه تهدید کرد «کریل بودانوف» رئیس اطلاعات نظامی اوکراین یک هدف مشروع برای نیروهای نظامی روسیه است.

یک دادگاه در مسکو در دسامبر ۲۰۲۳ بودانوف را به راهبری بیش از ۱۰۰ «حمله تروریستی» از جمله حملات پهپادی به زیرساخت‌های غیرنظامی روسیه متهم کرد.

راشاتوی نوشته بودانوف به صورت آشکار از حملات به خاک روسیه حمایت کرده، از جمله مناطقی که روسیه آن‌ها را تصرف کرده است.

بورتنیکوف روز سه‌شنبه و با اشاره به بودانوف و مقام‌های اطلاعاتی دیگر اوکراین گفت: «آن‌هایی که مرتکب جنایت علیه روسیه و مردم روسیه شده اند، یک هدف مشروع هستند».

این مقام روسیه در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره اینکه چرا تاکنون علیه آن‌ها اقدامی صورت نگرفته هم گفت این امکان «در پیش است».

یک دادگاه در مسکو روز سه‌شنبه نیز برای «واسیلی مالیوک» رئیس سرویس امنیتی اوکراین به اتهام راهبری حمله به پل کریمه دستور بازداشت صادر کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پوتین: جنگنده‌های اف-۱۶ را خواهیم زد
  • پوتین: به ناتو حمله نمی‌کنیم اما جنگنده‌های اف-۱۶ را خواهیم زد
  • پوتین: هزینه دفاعی آمریکا و روسیه قابل مقایسه نیست
  • آمریکا ۶ فرد و ۲ نهاد مرتبط با کره شمالی را تحریم کرد
  • بلینکن هفته آینده به اروپا می‌رود/ دیدار با مکرون درباره اوکراین در دستور کار
  • شروط روسیه برای مذاکره با آمریکا درباره اوکراین/قرار گرفتن رئیس اطلاعات نظامی اوکراین در لیست ترور روسیه
  • کی‌یف: احتمال استقرار نظامیان اروپایی در اوکراین وجود دارد
  • مسکو: رئیس اطلاعات نظامی اوکراین یک هدف مشروع برای ارتش روسیه است
  • اوکراین ۸۸۰ میلیون دلار از صندوق بین‌المللی پول دریافت کرد
  • ناتو در حال بررسی ساقط کردن موشک‌های روسیه در آسمان اوکراین