Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود جهانسیر غروب سه‌شنبه در آئین افتتاحیه مرکز مشاوره و خدمات روان‌شناختی راد ضمن بیان اینکه وجود مشکلات روان‌شناختی و معضلات اجتماعی به‌عنوان یکی از مقوله‌های سلامت اجتماعی را نمی‌توان انکار کرد، ابراز داشت: در حال حاضر در شهرستان شاهرود هفت مرکز مشاوره وجود دارد که مرکز مشاوره راد هفتمین مرکز مشاوره‌ای که از امروز شاهد فعالیت‌های آن خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن بیان اینکه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از وظایف سازمان است که شامل فعالیت‌های متفاوتی مثل خدمات مشاوره‌ای می‌شود، افزود: این مراکز در سطوح مختلف خدمت‌رسانی می‌کنند.

رئیس اداره بهزیستی شاهرود بابیان اینکه سه دفتر مشاوره‌ای یکی در بسطام و دو مورد در شاهرود فعالیت لازم را به شهروندان ارائه می‌دهند، ابراز داشت: مرکز مشاوره تخصصی، تربیتی و تحصیلی و دو مرکز مشاوره عمومی نیز در شاهرود فعال هستند.

۲۵ درصد جمعیت تحت پوشش دچار اختلالات روان پزشکی

مدیرمسئول مرکز مشاوره راد نیز در این نشست ضمن بیان اینکه پیمایش مربوط به سال ۹۰ در کل کشور انجام شد و دانشگاه علوم پزشکی شاهرود (شهرستان شاهرود و میامی) نیز تحت پوشش این مطالعه بود، ابراز داشت: آمار منتشرشده مربوط به این پیمایش نشان می‌دهد که در جمعیت ۱۵ تا ۶۴ ساله حدود ۲۵ درصد شیوع اختلالات روان‌پزشکی وجود دارد یعنی به ازای هر چهار نفر، یک نفر درگیر اختلالات روان‌پزشکی است و یک‌سوم از این افراد دسترسی به خدمات درمانی و تخصصی نداشتند.

محمدی راد در ادامه با اشاره به حمایت‌ها و اقدامات صورت گرفته در اداره بهزیستی شهرستان در راستای افزایش دسترسی به خدمات تخصصی مشاوره تصریح کرد: شاید مردم هنوز نسبت به این خدمات اطلاع دقیقی ندارند و امیدواریم که بااطلاع رسانی و آموزش شاهد افزایش سطح سواد سلامت روان جامعه و دسترسی عموم مردم به‌ویژه گروه‌های آسیب‌پذیر و نیازمند به خدمات مشاوره‌ای و روانشناسی در راستای پیشگیری از اختلالات روانی و آسیب‌های اجتماعی در منطقه باشیم.

وی با اشاره به فرهنگ‌سازی‌های صورت گرفته طی دهه‌های اخیر افزود: باوجود تمام اقدامات مثبتی که شاهد آن بوده‌ایم، اما نیازمند برنامه‌ریزی لازم در خصوص آگاه‌سازی و توانمندسازی در زمینهٔ مهارت‌های اساسی زندگی، مهارت‌های فرزند پروری در سطح جامعه هستیم.

به گزارش مهر، در مراسم افتتاحیه مرکز مشاوره راد از همکاری و حمایت همه‌جانبه خبرگزاری مهر استان سمنان تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 5267273

منبع: مهر

کلیدواژه: بهزیستی استان سمنان شاهرود مراکز مشاوره ویروس کرونا واکسن کرونا عید غدیر خم آمار کرونا بوشهر کرمانشاه گرگان اردبیل ایلام خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا واکسیناسیون خشکسالی عکس استانها اختلالات روان مرکز مشاوره مشاوره ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۷۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاع‌رسانی سبد خدمات سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری اصفهان در آینده نزدیک

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان با بیان اینکه سبد خدمات شهرداری متنوع است و پروژه‌ها صرفاً ساختمانی نیست، گفت: سبد متنوعی از خدمات که مورد نیاز شهر است را در دستور کار داریم که اطلاع‌رسانی آن در هفته‌های آینده انجام و بسته‌های مختلفی از آن ارائه خواهد شد.

مسعود حیدری در گفت‌ وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به پروژه‌های سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری اصفهان در سال جاری اظهار کرد: مدیریت شهری برای پیشگیری و کاهش فشار مالی، همچنین برآورده کردن انتظارات شهروندان در راستای ایجاد یک زیبا شهر همیشگی، تلاش کرده است اداره تمام امور شهر را از مشارکت شهروندان و با مشورت از اقشار مختلف مردم تعریف کند.

وی افزود: بودجه شهر در ۱۴۰۳ نیز به‌طور مشارکتی تنظیم و تصویب و تأمین مالی طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی از مسیر سایر بازارهای مالی به‌ویژه مشارکت با فعالان اقتصادی بازتعریف شده است.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان تصریح کرد: در نخستین هفته‌های سال جدید در این سازمان چندین فراخوان سرمایه‌گذاری در حوزه‌های تجاری، اداری، حمل‌ونقل و ترافیک و دیگر حوزه‌ها با عناوینی همچون پل عابر پیاده در خیابان آتشگاه واقع در منطقه ۹، هایپر شمال شرق در منطقه ۱۴ و احداث سردخانه در میدان میوه و تره‌بار اصفهان و عناوینی از این قبیل آماده و فراخوان آن اطلاع‌رسانی شده است.

حیدری ادامه داد: از شهروندان تقاضا داریم با مراجعه به سایت سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان از این فراخوان‌ها مطلع و ما را در رسیدن به اهداف مطلوب خود یاری کنند.

وی با بیان اینکه سبد خدمات متنوع است و پروژه‌ها صرفاً ساختمانی نیست، افزود: سبد متنوعی از خدمات که مورد نیاز شهر است را در دستور کار داریم که اطلاع‌رسانی آن در هفته‌های آینده استمرار خواهد داشت و بسته‌های مختلفی از آن ارائه خواهد شد.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان گفت: یکی از برنامه‌هایی که از قبل وجود داشته است، اما در حال حاضر به‌طور جدی تری پیگیر آن هستیم، رفع مشکلات بسیاری از پروژه‌های مشارکتی در مناطق و سازمان‌ها است که هر هفته با حضور در یک منطقه یا سازمان و شنیدن صحبت‌های سرمایه‌گذار سعی در رفع این مشکلات خواهیم داشت.

کد خبر 747111

دیگر خبرها

  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • حلقه مفقوده مدیران عدم پیگیری و نظارت بر تصمیمات است
  • فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان
  • اطلاع‌رسانی سبد خدمات سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری اصفهان در آینده نزدیک
  • دانشمندان حلقه‌ مفقوده بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان را کشف کردند
  • مشاوره به جای مجادله، گام مهم انتظامی استان کرمانشاه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • نشست اعضای شورای اطلاع رسانی استان با دستور کار تبیین شعار سال
  • لینک‌های ثبت‌نام در تذکر لسانی کشف حجاب از طرف پلیس نیست
  • آغاز طرح غربالگری سلامت روان دانشجویان دانشکده پزشکی در مشهد
  • چه زمانی برای تست روانشناسی به مراکز مشاوره مراجعه کنیم