Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - استاندار کردستان گفت: ثبت جهانی اورامان تاثیر زیادی در رونق و توسعه گردشگری خواهد داشت. - اخبار استانها -

بە گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، بهمن مرادنیا امشب در حاشیه مراسم جشن و سرور مردم که به‌مناسبت ثبت جهانی اورامان در عمارت خسروآباد سنندج برگزار شد، در جمع خبرنگاران با تبریک به همه مردم کشور و استان اظهار داشت: ثبت جهانی منظر فرهنگی اورامان در یونسکو تاثیر بسیار زیادی در رونق و توسعه گردشگری کردستان خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امروز یکی از بخش‌های مهم درآمدی کشورها از‌ بخش توریسم و گردشگری حاصل می‌شود، گفت: بی‌گمان ثبت جهانی اورامان می‌تواند در افزایش درآمد مردم منطقە نقش زیادی ایفا کند.

استاندار کردستان افزود: ثبت جهانی اورامان بە‌عنوان میراث فرهنگی در یونسکو می‌تواند ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های منطقە اورامانات و کردستان را بە دنیا معرفی کند.

وی با یادآوری اینکە اورامان میان دو استان کردستان و کرمانشاە واقع و بخشی از آن نیز در خاک اقلیم کردستان عراق است، اظهار کرد: ما آمادگی داریم تا تجربیات خود را در زمینە ثبت جهانی اورامان در اختیار اقلیم کردستان عراق قرار دهیم تا این اتفاق مبارک نیز در آن منطقە روی دهد.

اورامان ثبت جهانی شدشادی مردم استان کردستان بعد از ثبت جهانی اورامان/ظرفیت‌های گردشگری نهفته‌ای که شکوفا شد+تصاویر

مرادنیا با ذکر اینکه امروز خبر مسرت‌بخش ثبت جهانی منظر فرهنگی اورامان موجب خوشحالی اقشار مختلف مردم شد، تصریح کرد: بی‌گمان از هم‌اکنون منطقە هورامان برای همە مردم دنیا، منطقه‌ای شناخته شده و در آینده نه چندان دور شاهد رونق گردشگری و توسعه در این منطقه خواهیم بود.

استاندار کردستان یادآور شد: همه ما باید در حفظ و پاسداری از این میراث ارزشمند تاریخی و فرهنگی کوشا باشیم تا همچنان نام اورامان و کردستان در جهان باقی بماند.

انتهای پیام/481/ش

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ثبت جهانی اورامان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۷۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه پایدار گردشگری در یزد، مستلزم تعامل دو جانبه شهرداری و اداره میراث فرهنگی

رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد گفت: همدلی و هم‌افزایی سازنده اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و کمیسیون گردشگری شورای شهر و شهرداری یزد در توسعه پایدار گردشگری شهر میراث جهانی یزد، افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از شورای اسلامی شهر یزد، بی بی فاطمه حقیرالسادات در خصوص جلسه کمیسیون گردشگری شورا که با حضور سیدمحمد رستگاری مدیرکل اداره میراث فرهنگی برگزار شد، اظهار کرد: بر برگزاری شب‌های فرهنگی یزد در موزه تهران تاکید شد.

وی ادامه داد: در حوزه خواهر خوانده‌ها نیز اداره کل میراث فرهنگی برای همکاری با هدف بهبود ارتباط خواهرخوانده‌ها، اعلام آمادگی کرد.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد گفت: یزد به عنوان یکی از مقاصد اصلی کشور و تنها شهر میراث جهانی ایران، اهمیت بسیاری دارد و باید به ظرفیت گردشگری داخلی آن نیز توسط ارگان‌های مربوطه توجه شود.

حقیرالسادات تصریح کرد: همچنین در این جلسه همکاری میراث فرهنگی و شهرداری در خصوص ساماندهی فاضلاب بافت تاریخی نیز مطرح شد تا با این اقدام بافت تاریخی از خطرهای احتمالی حفظ شود.

وی گفت: خلاقیت و نوآوری در حوزه گردشگری شهری و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان با مشارکت نهادها و حمایت از بخش خصوصی از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

کد خبر 746732

دیگر خبرها

  • روستا‌های ایران در فهرست جهانی شدن
  • اصفهک، روستایی کویری که در مسیر جهانی شدن است
  • اصفهک؛ سفری به عمق زیبایی در دل کویر/ روستایی مطرح در سطح جهانی
  • توسعه پایدار گردشگری در یزد، مستلزم تعامل دو جانبه شهرداری و اداره میراث فرهنگی
  • روستای هجیج جزو روستا‌های کاندیدای ثبت جهانی
  • تعامل شهرداری و میراث فرهنگی به منظور توسعه پایدار گردشگری
  • نمایشگاه کتاب تهران محل رونق اقتصادی نشر است
  • ظرفیت های ویژه کرمانشاه در بحث گردشگری بافت تاریخی و خوراک
  • لزوم حمایت از بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری در حوزه گردشگری
  • آمار آتش سوزی میراث جهانی ایران در ۳۰ سال گذشته