Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان فرماندار شهرستان هامون سیستان وبلوچستان گفت: جهاد دانشگاهی این نهاد علمی مولود انقلاب اسلامی، توانسته پیوند میان صنعت و دانشگاه را به خوبی ایجاد نماید و خیلی از پیشرفت های ما در عرصه تکنولوژی بر اساس قابلیت ها و بهره گیری این نهاد از توان نیروهای متخصص و متعهدش بوده است.

جمشید رخشانی نسب در گفت وگو با ایسنا افزود: جهاد دانشگاهی توانسته با پتانسیلی که دارد نه تنها در بخش تئوری و برگزاری کلاس‌های آموزش عالی و دانشگاهی توانسته به خوبی عمل نماید، بلکه در زمینه کاربردی کردن علوم دانشگاهی نیز موفق بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی این نهاد علمی مولود انقلاب اسلامی، توانسته پیوند میان صنعت و دانشگاه را به خوبی ایجاد نماید و خیلی از پیشرفت های ما در عرصه تکنولوژی بر اساس قابلیت ها و بهره گیری این نهاد از توان نیروهای متخصص و متعهدش بوده است.

 فرماندار شهرستان هامون اضافه کرد: جهاد دانشگاهی به دلیل استقرار در دانشگاه‌ها توانسته از ظرفیت‌های علمی و پتانسیل‌های موجود به نحو شایسته استفاده نماید.

رخشانی نسب گفت: یکی از نکات مهم که در در جهاددانشگاهی باید مدنظر قرار گیرد این است که باید به صورت مستقل عمل کند و نباید در گروه‌ها و تشکل‌های سیاسی ورود پیدا کند چراکه هر مجموعه علمی که به جریانات و تشکل‌های سیاسی ورود پیدا کرد آسیب‌پذیری آن بالا می‌رود، زمانی که مستقل باشد و بر اساس علم و آگاهی توسعه منطقه و کشور گام بردارد می‌تواند از تمام پتانسیل‌ها و نیروهای متخصص استفاده کند.

وی ادامه داد: جهاددانشگاهی باید بر اساس اهداف سازمانی و منشوری که برایش تعریف شده گام بردارد چراکه گام برداشتن بر اساس اهداف سازمانی باعث رشد و تعالی این نهاد علمی پژوهشی و فرهنگی خواهد شد که تاکنون نیز اینگونه بوده است.

وی در ادامه افزود: جهاد دانشگاهی با در اختیار داشتن مراکز آموزش عالی و مراکز آموزش تخصصی کوتاه مدت خود با بهره‌گیری از توان و اساتید و متخصصین خود توانسته گام‌های بسیار خوبی در زمینه ‌های مختلف علمی، پژوهشی، فرهنگی و...در سطح کشور بردارد و بر این اساس تاکنون توانسته موفق تر از سایر مراکز عمل نماید چراکه در این نهاد بحث مدرک گرایی مطرح نیست بلکه بهره‌گیری از دانش فنی و علوم کاربردی در صنعت و سایر علوم مد نظر بوده است.

فرماندار هامون گفت: جهاد دانشگاهی در عرصه پژوهش از پیشروها می‌باشد چرا که این نهاد قبل از آموزش بحث پژوهش را در دستور کار قرار داده است.

رخشانی نسب با اشاره به موفقیت های جهاددانشگاهی در بحث سلول‌های بنیادین گفت: این کار یک حرکت بزرگی بود که توسط دانشمندان جهادی در این نهاد پایه گذاری شد و می‌توان گفت که این نهاد را به نحوه شایسته توانست در جامعه بشناساند.

وی بااشاره به مجهزبودن جهاددانشگاهی به تجهیزات روز دنیا در بخش‌های بهداشت و درمان، به آزمایشگاه های فوق تخصصی این نهاد در کشور اشاره کرد و افزود: باوجود اینکه مراکز آزمایشگاهی زیادی در کشور است ولی استقبال مردم از آزمایشگاههای این مجموعه نشان از عملکرد بسیارخوب آن دربین جامعه بوده که اوج مراجعه مردم حاکی از این امر می‌باشد.

وی ادامه داد: هرجایی که اعتمادسازی صورت گیرد و دانش و تخصص بدرستی بکارگرفته شود وجهه مردمی پیداخواهد کرد و جهاددانشگاهی توانسته بخوبی این اعتمادسازی را دربین مردم بوجود بیاورد.

وی ادامه داد: ارتباط ما با جهاددانشگاهی خوب است و تاحدامکان درزمینه‌های مختلف ازجمله پژوهش آماده همکاری هستیم.

فرماندار هامون گفت: جهاددانشگاهی علاوه براینکه باید با دستگاه های تصمیم ساز هماهنگ باشد باید ثابت کند که گذر از وضعیت موجود و برون رفت از بحران با پژوهش امکان‌پذیراست واین پژوهش باتوجه به بهره‌گیری ازنخبگان جهادی به بهترین وجه انجام می‌گیرد.

رخشانی‌نسب بابیان اینکه ویروس کرونا طی این مدت آسیب‌های زیادی وارد کرده، گفت: اگراز ظرفیت‌های مجموعه جهاددانشگاهی به خوبی استفاده می‌شد چه بسا در بحث تولید واکسن تاکنون خیلی جلوتر بودیم.

وی در پایان گفت: درمجموعه جهاددانشگاهی باتوجه به وجود نیروهای جهادی و مخلص، پژوهش به معنای واقعی انجام می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فرماندار استانی سیاسی جهاد دانشگاهی بهره گیری بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۷۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخی امور اقتصادی همچون صنعت خودرو را به مردم بسپارید

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: اعتماد به مردم و واسپاری برخی امور به مردم همچون صنعت خودرو و خیلی از مسائل اقتصادی دیگر می‌تواند گره‌گشا باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش و رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان قم و رئیس سازمان نوسازی مدارس استان، ضمن تشکر و قدردانی از جامعه بزرگ خیرین که پیرامون مسائل مربوط به آموزش و پرورش از بعد سخت افزاری همیشه در میدان هستند، گفت: همیشه و در عرصه‌های مختلف خطاب به دستگاه‌ها و نهادهای متعدد تأکید داشته‌ام که باید نسبت به نهاد تعلیم و تربیت یک نگاه ویژه و اولویت‌دار داشته باشند و آموزش و پرورش اولویت اولشان باشد.

آیت الله اعرافی افزود: در برنامه هفتم توسعه و مسائل مربوط به بودجه مدافع دائمی آموزش و پرورش بودیم، زیرا حمایت از این نهاد را برای خود تکلیف می‌دانیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه سه اصل سعادت جامعه اسلامی هستند و نقش آموزش و پرورش در این اصل بسیار پررنگ‌تر و مؤثرتر است، لذا هر چه برای این نهاد سرمایه گذاری کنیم، ضرر نکرده ایم و بلکه آینده ایران اسلامی را با تربیت جوانان مؤمن، متعهد و انقلابی تضمین کرده ایم.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به جامعه خیرین، گفت: بعد از انقلاب اسلامی و حتی پیش از آن، شاهد مشارکت مردمانی خیرّ در عرصه‌های مختلف مدرسه سازی بوده‌ایم که این مهم بعد از استقرار حکومت اسلامی توسط حضرت امام خمینی(ره) رنگ و بوی جدّی تری به خود گرفت. تا به امروز هر جا که کار را به مردم سپردیم و آنان مشارکت کردند، نتیجه اش مطلوب نظام اسلامی شد.

آیت الله اعرافی بیان کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی، شعار امسال را «جهش تولید با مشارکت مردم» نامیدند، مشارکت مردم یک راهبرد کلان و اساسی در عرصه‌های مختلف است و نقش سرچشمه‌ای دارد؛ اعتماد به مردم و واسپاری برخی امور به مردم همچون صنعت خودرو و خیلی از مسائل اقتصادی دیگر می‌تواند گرهگشا باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور بیان کرد: اصل مشارکت، اصلی راهبردی است و در امر آموزش و پرورش سرآمد این مشارکت حضور خیرین عزیز است که امید است علاوه بر مشارکت سخت‌افزاری در عرصه‌های نرم افزاری ورود کنند و کمک رسان نهاد تعلیم و تربیت باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی رشته اینترنت اشیاء در قوچان
  • رشد صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • پتروشیمی ارومیه صدر نشین جدول افزایش درآمد سالانه در صنعت پتروشیمی
  • مسلمی نائینی: ارائه آموزش‌های تخصصی، مهارتی و دانش‌بنیان توسط جهاددانشگاهی
  • برخی امور اقتصادی همچون صنعت خودرو را به مردم بسپارید
  • خسرویان: جهش تولید با جهش مهارت در کشور محقق می‌شود
  • جهش تولید با جهش مهارت در کشور محقق می‌شود
  • با هم افزایی بسیج اساتید و نهاد نمایندگی اهداف نظام بیش از پیش محقق می‌شود
  • سال جاری ۹۰ رویداد دانشگاهی در دانشگاه تهران برگزار می‌شود
  • بیمار مرگ مغزی در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید