Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از پایگاه خبری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، امیر زاغیان اظهار کرد: با توجه به رویکرد نوسازی و بهسازی محلات هدف در بافت فرسوده شهری و ایجاد مشوق‌ها و امتیازات ویژه در پلاک‌های فرسوده شهری، سقف تسهیلات نوسازی در این مناطق افزایش یافته است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: اعطای تسهیلات در بافت‌های فرسوده از محل قرارداد عاملیت توأم با بدون سپرده و اوراق ممتاز به اشخاص حقیقی، حقوقی و شرکت‌های تعاونی مسکن تولیدی جهت احداث واحدهای مسکونی انفرادی و مجتمع (دو واحد و بیشتر) با لحاظ نوع ساخت و صلاحیت حرفه‌ای سازنده متفاوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه اذعان داشت: اشخاص حقیقی (ساکنان در بافت فرسوده شهری) که بخواهند برای نوسازی مسکن خود در کلان‌شهر اصفهان اقدام کنند می‌توانند علاوه بر تسهیلات از محل قرارداد عاملیت ۵۰ میلیون تومانی با نرخ ۹ درصد، ۳۰ میلیون تومان از محل منابع بدون سپرده با نرخ ۱۸ درصد و ۱۲۰ میلیون تومان اوراق ممتاز با نرخ سود ۱۶ درصد استفاده کنند.

زاغیان با بیان اینکه تسهیلات نوسازی مسکن در بافت فرسوده برای اشخاص حقیقی در کلان‌شهر اصفهان به ازای هر واحد ۲۰۰ میلیون تومان است، گفت: این وام برای ساکنان در بافت فرسوده شهرستان‌ها ۱۴۰ میلیون تومان بوده که شامل تسهیلات از محل قرارداد عاملیت به مبلغ ۴۰ میلیون تومان با نرخ ۹ درصد، ۵۰ میلیون تومان از محل منابع بدون سپرده با نرخ ۱۸ درصد و ۵۰ میلیون تومان اوراق ممتاز با نرخ ۱۶ درصد است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه سقف تسهیلات اعطایی به سازندگان حرفه‌ای جهت نوسازی مسکن در بافت‌ فرسوده به ۳۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است، عنوان کرد: سازندگان حرفه‌ای که بخواهند با استفاده از فناوری‌های نوین برای ساخت واحد مسکونی در مناطق بافت فرسوده کلان‌شهر اصفهان اقدام کنند می‌توانند علاوه بر ۱۲۰ میلیون تومان تسهیلات بافت فرسوده با نرخ ۹ درصد، از محل منابع بدون سپرده تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان با نرخ ۱۸ درصد و ۸۰ میلیون تومان از محل اوراق ممتاز با نرخ ۱۶ درصد استفاده کنند.

وی همچنین بیان کرد: متقاضیان جهت بهره‌مندی از این تسهیلات می‌توانند با مراجعه به سامانه تسهیلات بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری به آدرس http://facility.udrc.ir اقدام به ثبت‌نام کنند.

زاغیان خاطرنشان کرد: متقاضیان باید از قرار داشتن ملک مورد نظر در محدوده بافت فرسوده اطمینان حاصل کرده که این اقدام را می‌توانند از قسمت «استعلام موقعیت ملک در بافت فرسوده» با استفاده از کد جام (کد نوزده رقمی مندرج در سندهای تک‌برگی) و یا کد پستی انجام دهند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: پس از ثبت کامل اطلاعات ملک و مالک آن و دریافت کد رهگیری ثبت نام اولیه با موفقیت انجام شده و حداکثر تا یک هفته پیامک بانک مسکن جهت تکمیل پرونده برای شماره تلفن ثبت شده ارسال می‌شود.

وی در ادامه مطرح کرد: پرونده الکترونیک متقاضی به صورت برخط به شعبه انتخاب شده بانک عامل ارسال می‌شود تا ادامه فرایند در سامانه تسهیلات بانک مسکن انجام شود.

زاغیان در پایان تصریح کرد: تمامی مراحل ثبت‌نام در سامانه بدون مراجعه حضوری، به صورت بر خط و از طریق اینترنت قابل انجام و پیگیری است، همچنین در صورت بروز هرگونه مشکل در هنگام ثبت نام امکان ارتباط با پشتیبان در سامانه فراهم شده است.

انتهای پیام/۶۳۰۸۸/ح/

منبع: فارس

کلیدواژه: بافت فرسوده اصفهان مسکن وام اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان بافت فرسوده میلیون تومان اوراق ممتاز بدون سپرده ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۷۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۱۲ طرح زیربنایی و بازآفرینی شهری در استان اردبیل

محبوب حیدری گفت: محلات هدف بازآفرینی شده شامل ۴۰۶ هکتار در پارس آباد، ۲ هزار و ۱۷۳ هکتار در اردبیل ، ۱۸۲ هکتار در نمین و ۲۰۵ هکتار در گرمی است که با تامین اعتبار لازم عملیات بازآفرینی شهری در این شهر ها انجام شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: طی سال‌های اخیر در اردبیل ۱۸ طرح باز آفرینی با زیر بنای ۵۹ هزار و ۲۲۹ متر مربع و با اعتبار ۶۱۷ میلیار ریال ، در مشگین شهر پنچ طرح بازآفرینی با زیر بنای هفت هزار و ۸۸۲ متر مربع و با ۹۸ میلیارد ریال اعتبار ، در پارس آباد مغان پنج طرح با زیر بنای ۱۴ هزار و ۹۵۸ متر مربع و ۶۱ میلیارد ریال اعتبار و سه طرح بازآفرینی در خلخال با پنج هزار متر مربع و ۸۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسیده است.

او با اشاره به برنامه ابلاغ شده در بافت فرسوده شهری استان گفت: طی سال‌های اخیر ساماندهی و نوسازی ۶ هزار و و ۴۵۲ واحد مسکونی در استان ابلاغ شده بود که میزان پیشرفت فیزیکی آنها به ۷۵ درصد رسیده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل از مساعدت و کمک‌های دولتی در بازآفرینی و نوسازی مسکن، بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری استان اردبیل خبر داد و افزود: این حمایت‌ها جزو حقوق مالکان املاک و سازندگان در بافت‌های فرسوده و ناکار آمد شهری بوده و آنها حق دارند از این مشوق‌ها بهره‌مند شوند که لازمه آن واقع شدن ملک افراد در محدوده بافت‌های فرسوده می‌باشد.

حیدری گفت: در گام اول شهروندان می‌توانند با ورود به سامانه اینترنتی مربوط به تسهیلات بافت فرسوده به آدرسwww.facility.udrc.ir از قرارگیری ملک خود در محدوده بافت‌های فرسوده مطلع و در صورت تایید از حمایت‌هایی همچون صدور مجوزها و انشعابات، وام و تسهیلات بانکی، کمک‌های کالبدی (شهرسازی) و یا واحد مسکونی در مقابل زمین بهره‌مند شوند.

او بیان کرد: در قالب مشوق‌های اعمال شده با هماهنگی و هدایت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل صدور پروانه ساختمانی (با تخفیف)، انشعابات شامل آب و فاضلاب، برق، گاز و تلفن و همچنین ارائه پایان کار ساختمان در کوتاه‌ترین زمان و خارج از نوبت توسط دستگاه‌های مربوطه انجام می‌گیرد.

حیدری افزود: همه مسئولان دستگاه‌های خدمات‌رسان استان شامل شرکت آب و فاضلاب، مخابرات، شرکت گاز، شرکت برق و شهرداری‌ها در این خصوص اعلام آمادگی کرده‌اند که در کمترین زمان ممکن نسبت به راه‌اندازی کار مالکان و سازندگان واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری اقدام نمایند.

او به ارائه تسهیلات بانکی برای نوسازی بافت‌های فرسوده شهری اشاره کرد و گفت: پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای مرکز استان ، سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای سایر شهرها با سود ۲۳ درصد و زمان بازپرداخت ۲۰ ساله در قالب وام نهضت ملی (ساخت)، همچنین یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال وام بدون سود در دوران مشارکت و بازپرداخت در زمان اتمام دوران مشارکت و مبلغ سه میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال با سود ۲۳ درصد با زمان بازپرداخت هفت ساله در قالب وام نوسازی مسکن (ساخت) به متقاضیان پرداخت می‌شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • ۲۵ هزار واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده تکمیل شدند
  • بهره برداری از ۲۵ هزار واحد مسکونی با پرداخت تسهیلات ساخت و مشارکت‌های مردمی
  • ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده به بهره‌برداری می‌رسد
  • اجرای ۱۲ طرح زیربنایی و بازآفرینی شهری در استان اردبیل
  • آغاز نوسازی بیش از ۲۶۰ هزار واحد در کشور
  • نوسازی بیش از ۲۶۰ هزار واحد فرسوده در کشور با همت مالکان کلید زده شد
  • آغاز نوسازی ۲۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور
  • نوسازی ۲۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده است
  • نوسازی ۲۶۰ هزار واحد در کشور آغاز شده است
  • ارائه تخفیف ۴۰ درصدی برای اجرای طرح کلید به کلید