Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان استاندار زنجان به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسم ماه محرم تأکید کرد.

فتح‌الله حقیقی شامگاه دیروز (۵ مردادماه) در جلسه مراسم محرم، اظهار کرد: در زمان شیوع کرونا همه باید کمک کنیم که مردم آسیب نبینند و در این ۱۸ ماه که کشور درگیر کروناویروس شده، عملکرد استان قابل قبول بوده و کارهای بزرگی به‌ واسطه همکاری دستگاه‌ها، هیئت‌های مذهبی و مردم انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه اگر مدیریت مراسم یوم‌العباس در سال گذشته اتفاق نمی‌افتاد، ممکن بود شاهد فاجعه و درگیری بسیاری از افراد با ویروس کرونا باشیم، عنوان کرد: اکنون نیز باید پروتکل‌های بهداشتی در مراسم ماه محرم طبق رنگ‌بندی اعلام شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا رعایت شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه کرونا درمان ندارد، تصریح کرد: باید توجه کنیم واکسن نیز درمان و یا راه پیشگیری از کرونا نیست، بلکه واکسن مرگ و میر ناشی از این بیماری را کاهش می‌دهد. رعایت پروتکل‌های بهداشتی محور تأکیدات مقام معظم رهبری نیز هست و ایشان این موضوع را اولویت قرار دادند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان نیز در ادامه این جلسه، اظهار کرد: رسیدگی به مشکلات مداحان با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی مراسم تجمعی در دستور کار قرار گرفته و طبق بررسی‌های انجام شده ۴۰۰ نفر از بین ۱۵۰۰ مداح استان زنجان، دچار آسیب شدند.

حجت‌الاسلام سعید احمدی، موضوعاتی همچون تامین مسکن و پرداخت اجاره‌بها، پرداخت اقساط وام و بیماری را از عمده مشکلات و چالش‌های مداحان برشمرد و افزود: اختصاص دفتر نیز یکی از خواسته‌های این قشر است تا برای تصمیم‌گیری‌ها و پیگیری امور مربوطه در این مکان گرد هم بیایند.

وی با اشاره به اینکه زنجان با هیئت و هیئتی عجین شده است، عنوان کرد: برخی از هیئت‌ها مکان مشخصی دارند اما سال گذشته برخی از هیئت‌ها به‌ منظور رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مجبور شدند برای برگزاری مراسم محرم در فضای باز استقرار یابند که این کار هزینه‌های بیشتری از جمله تامین سیستم صوتی، تهیه ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده به آن‌ها تحمیل کرد و یکی از هیئت‌ها از سال گذشته بدهی میلیونی دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان، با اشاره به اینکه بیمه مداحان از طریق بنیاد دعبل انجام می‌شود، یادآور شد: نزدیک به ۱۹۰ نفر از مداحان زیر پوشش این بیمه هستند و تلاش داریم با افزایش سهم بیمه مداحان از ۷ درصد به ۱۵ درصد بتوانیم افراد بیشتری را زیر پوشش بیمه قرار دهیم و امسال بنا داریم ۶۰ نفر را اضافه کنیم، البته با مشکلات معیشتی، برخی قادر به پرداخت ۱۵ درصد حق بیمه نیستند.

وی از مسئولان درخواست کرد تا در صورت امکان مساعدت‌هایی را در خصوص بیمه، اعطای تسهیلات و یا استمهال در پرداخت حق بیمه و اقساط را داشته باشند تا با فروکش کردن شیوع کرونا و رونق مراسم مذهبی، این قشر بتوانند مثل گذشته فعالیت کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زنجان همه باهم علیه کرونا محرم پروتکل های بهداشتی هیئت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۸۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش زنده: فولاد ۰-۰ مس رفسنجان

به گزارش ورزش سه، از هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال ایران، دو تیم مس رفسنجان و فولاد خوزستان امروز به مصاف یکدیگر خواهند رفت که جدال نمایندگان صنعتی فوتبال ایران می‌تواند برای تیم‌های قعرنشین بسیار حائز اهمیت باشد.
فولاد در شرایطی باید پای به میدان این مسابقه بگذارد که با شش هفته دوری از برد، حال و روز خوشی در جدول رده‌بندی ندارد و اگر این‌چنین ادامه دهد به جمع تیم‌های فانوس به دست لیگ هم ممکن است اضافه شود. تیم اهوازی با سرمربی جدید خود یعنی عبدالله ویسی هم بردی به دست نیاورده و باید دید این سرمربی که روزهای خوبی را در نیم فصل اول با صنعت نفت پشت سر نگذاشت، با دیگر تیم خوزستانی چه نتیجه‌ای خواهد گرفت.

در سمت مقابل مس رفسنجان با تغییری که در کادرفنی خود در نیم فصل داشت، شرایط بهتری پیدا کرده و جالب اینکه بدانید محرم نویدکیا همچنان توانسته رکورد شکست‌ناپذیری خود در جمع نارنجی‌ها را حفظ کند. البته نکته عجیب نتایج مس اینکه این تیم سه بازی اخیر خود را با تساوی دو بر دو به پایان رسانده و باید دید شاگردان محرم بالاخره نتیجه دیگری کسب خواهند کرد یا نه.

گزارش لحظه به لحظه "ورزش سه" از دیدار تیم‌های فولاد و مس رفسنجان را در همین صفحه دنبال کنید:

هفته بیست و چهارم لیگ برتر؛ جمعه: 1403/01/31 ؛ ساعت 18:10 / ورزشگاه: شهدای فولاد اهواز
داوران: امیر ایار/ کمک‌ها: علی اکبر نوری و اسماعیل احمدی؛ داور چهارم: و یعقوب آشوری/ ناظر داوری: ابوطالب طاهریان

ترکیب فولاد خوزستان:
شهاب گردان، مجتبی نجاریان، موسی کولیبالی، جفرسون باهیا، علی شجاعی، حمید بوحمدان، سینا مریدی، محمدرضا غبیشاوی، محمد علی‌نژاد، محمد عسکری، ابراهیم حصار
سرمربی: عبدالله ویسی

ترکیب مس رفسنجان: 
حامد لک، محمد نژاد مهدی، رامتین سلیمان زاده، میثم تیموری، حسن جعفری، جلال الدین علی محمدی، فرشید باقری، مهدی ترکمان، سعید واسعی، محمد مهدی محبی و سجاد شهباززاده
سرمربی: محرم نویدکیا

دیگر خبرها

  • گزارش زنده: فولاد ۰-۰ مس رفسنجان
  • حرایم بهداشتی دامپروری نیاز به بازبینی دارد
  • تقلب در سرجلسه کنکور با کنترل فضای سایبری به صفر می‌رسد
  • واکسیناسیون طیور علیه بیماری «سالمونلا» اولویت سازمان دامپزشکی شد
  • ۴ تن فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف در زنجان معدوم شد
  • مراسم رژه روز ارتش در زنجان
  • رژه اقتدار نیروهای مسلح در زنجان
  • مراسم رژه روز ارتش در زنجان و بندرعباس
  • برطرف کردن نیازهای استراتژیک بهداشتی و درمانی از اولویت های برنامه ریزی کلان در کردستان است
  • تصاویری از مراسم رژه نیروهای مسلح در سراسر کشور | از رژه تیپ زرهیِ ارتش در زنجان تا رژه نیروی دریایی ارتش در ساری | ببینید