Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@15:18:28 GMT

۵۲ هزار تن چغندرقند از مزارع سرپل‌ذهاب برداشت شد

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۴۸۷۴۴

۵۲ هزار تن چغندرقند از مزارع سرپل‌ذهاب برداشت شد

اردشیر نورمحمدی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به پیگیری کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی در سال زراعی جاری یک هزار و ۱۸۳ هکتار از مزارع این شهرستان به کشت چغندرقند اختصاص یافته بود

وی اظهار کرد: در سال‌های گذاشته ۲ بار چغندرکار نمونه کشوری از شهرستان سرپل ذهاب انتخاب شد و پیش بینی می‌شود امسال نیز چغندر کار نمونه با عملکرد  ۱۴۰ تن در هکتار از این شهرستان انتخاب شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس جهاد کشاورزی سرپل ذهاب گفت: با توجه به استراتژیک بودن محصول چغندرقند و درآمد زایی ۶۴۰ میلیارد ریال برای کشاورزان شهرستان در سال زراعی جاری، با هدف رفع مشکلات حمل و نقل و خرید محصول، احداث کارخانه قند در شهرستان مهم و ضروری است.

نورمحمدی اضافه کرد: با توجه به برنامه‌های این مدیریت جهت کشت چغندرقند در سال زراعی آینده، نیازمند تهیه بذر حداقل در سطح ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار هستیم.

وی یادآور شد: برای سهولت در امر برداشت محصول نیز نیازمند تامین اعتبار جهت خرید ۱۲ دستگاه ست برداشت چغندرقند هستیم که می‌تواند کمک شایانی به توسعه کشاورزی باشد.  

نورمحمدی با اشاره به افزایش بهره ‌وری آب و اهمیتی که کشت چغندرقند در تناوب زراعی دارد، افزود: افزایش کشت چغندرقند پاییزه را در سال زراعی جدید در دستور کار داریم، زیرا در کشت پاییزه نسبت به کشت بهاره مصرف آب کمتر، میانگین عملکرد بالاتر و جهت اصلاح خاک از کشت‌های مناسب  است و توسعه آن از سیاست‌های ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی است.

وی گفت: کاهش هزینه‌های تولید و جمعیت آفات و بیماری ‌ها از دیگر مزیت‌های کشت چغندرقند پاییزه است که کارشناسان پهنه، نکات فنی و لازم را در خصوص مبارزه با علف هرز، تغدیه و تنک کردن مزارع شهرستان در بازدیدهای دوره ای به کشاورزان چغندرکار ارایه می‌کنند.

از مجموع حدود ۵۵ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی در سرپل ذهاب، ۵۲ هزار و ۷۰۰ هکتار مزارع کشاورزی است که سالیانه ۱۵۰ تا ۱۷۰ هزار تن محصولات زراعی و از ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار باغ نیز سالیانه حدود ۱۴ هزار تن انواع میوه برداشت می‌شود.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت دارد.  

برچسب‌ها سرپل ذهاب وزارت جهاد کشاورزی چغندر برداشت محصول اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سرپل ذهاب وزارت جهاد کشاورزی چغندر سرپل ذهاب وزارت جهاد کشاورزی چغندر برداشت محصول اراضی کشاورزی جهاد کشاورزی کشت چغندرقند سال زراعی سرپل ذهاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۸۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بمپور گفت: کار برداشت گندم از دهه سوم فروردین ماه در شهرستان بمپور آغاز و تا اواسط خرداد ادامه خواهد یافت.
وی افزود: مهمترین ارقام کشت شده در منطقه مهرگان، سیروان، سارنگ و نارین است.
هودیانی گفت: بیش از ۳۰ دستگاه کمباین کار برداشت گندم آبی از سطح ۳۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی بخش‌های مرکزی و کلاتان برعهده خواهند داشت.
وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۱۱ هزار تن محصول گندم برداشت شود، افزود: امسال با هدف حمایت از کشاورزان صددرصد اراضی گندم در بمپور بصورت قراردادی کشت شده و بیش از هزار نفر در کار کاشت، داشت و برداشت گندم در بمپور مشغول به کار هستند.
بمپور از شمال به بخش بزمان شهرستان ایرانشهر، از مشرق به شهرستان سرباز و از جنوب به شهرستان نیک‌شهر و از مغرب به شهرستان دلگان محدود می‌شود.

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • حدود ۶۰ هزار تن چغندرقند از مزارع خوزستان برداشت شد
  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • برداشت نوبرانه گوجه سبز در سرپل ذهاب
  • برداشت محصول گوجه سبز در ۲ روستای پیران و کلاهمال