Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-28@19:46:52 GMT

آمریکایی‌ها دوباره ماسک می‌زنند

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۴۹۱۹۹

آمریکایی‌ها دوباره ماسک می‌زنند

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رسانه های آمریکایی، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ آمریکا گفت در پی افزایش موارد ابتلا به کرونا، مقررات استفاده از ماسک برای افراد کاملا واکسینه ‌شده، تغییر می‌کند.

این مرکز اعلام کرد شهروندانی نیز که دو دز واکسن را دریافت کرده‌اند در برخی موارد موظف خواهند شد در مراکز عمومی سرپوشیده از ماسک استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استفاده از ماسک برای دانش‎آموزان، معلمان و نیروهای آموزشی، در سال تحصیلی آینده، در سراسر آمریکا اجباری خواهد بود.

به گزارش سی ان ان، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه نیاز به واکسیناسیون را در سراسر دولت فدرال اعلام خواهد کرد. دولت بایدن در حال بررسی ملزم کردن کارکنان دولتی به تزریق واکسن کروناست.

بایدن مهمترین محافظت در برابر گونه دلتای کرونا را واکسیناسیون دانست و با ترغیب مردم آمریکا به رعایت دستور العمل مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا درباره ماسک زدن، آن را گام دیگری برای شکست ویروس کرونا دانست.

رئیس جمهوری آمریکا اضافه کرد امروز مرکز کنترل و پیشگیری بیماری دوباره تایید کرد که می توانیم با خیال راحت مدارس را در پاییز بازگشایی کنیم هر چند می دانم ماسک زدن برای دانش آموزان ناخوشایند است.

آنتونی فائوچی مدیر موسسه ملی بیماری های عفونی و آلرژی در آمریکا و مشاور بایدن به تازگی در گفتگو با سی ان ان گفت که ایالات متحده "در مسیر اشتباه" پیش می رود زیرا تعداد موارد کووید ۱۹ به ویژه در میان آمریکایی های واکسینه نشده همچنان افزایش می یابد.

آمریکا به علت سو مدیریت دولت قبلی، کانون شماره یک شیوع ویروس کرونا درجهان به شمار می رود و به رغم تلاش ها و وعده های دولت بایدن برای واکسیناسیون سراسری با مقاومت ها در برابر واکسیناسیون و افزایش تعداد مبتلایان مواجه شده است .

بر اساس جدیدترین آمار، تقریباً ۱۶۳ میلیون نفر ۴۹٪ از جمعیت واجد شرایط آمریکا واکسن کووید ۱۹ را تزریق کرده اند. آمریکا از آغاز همه گیری ویروس کرونا تاکنون همچنان بالاترین آمار ابتلا و مرگ و میر کرونایی را در جهان دارد.

نشریه آمریکایی لس آنجلس تایمز چندی پیش نوشت از زمان برداشته شدن محدودیت های اجتماعی دوران کرونا در ایالت کالیفرنیا اینک وضعیت ابتلای شهروندان سیاهپوست آمریکایی ساکن در ناحیه لس آنجلس به کووید-۱۹ و شمار بستری شدگان رنگین پوستان در بیمارستان ها وخیم گزارش می شود.

اگرچه این رسانه آمریکا در این گزارش به دلایل تفاوت شرایط کرونایی برای سیاهپوستان اشاره نکرده، اما موضوع هایی چون نوع کارهای و فعالیت هایی که به سیاهپوستان واگذار می شود، نحوه توزیع واکسن، برخوردار نبودن از شرایط یکسان با سفید پوستان در زمینه های گوناگون مرتبط با پروتکل های بهداشتی و قرنطینه و... از جمله دلایلی است که می تواند شرایط کرونایی را برای رنگین پوستان سخت تر کند.

از همین رو با شیوع گسترده کرونای دلتا در لس انجلس ماسک درداخل خانه اجباری شده است.

دکتر مونتو دیویس مسئول اداره بهداشت لس انجلس چندی پیش در نشستی خبری اعلام کرد همه اعضای خانواده در خانه هنگامی که در فاصله یک متری هم هستند باید ماسک بزنند حتی اگر هر دو دز واکسن کرونا را هم زده باشند!

منبع: تابناک

کلیدواژه: المپیک 2020 توکیو موج پنجم کرونا جواد فروغی نازنین ملایی طرح ساماندهی فضای مجازی آمریکا ویروس کرونا گسترش کرونا ویروس دلتا ماسک المپیک 2020 توکیو موج پنجم کرونا جواد فروغی نازنین ملایی طرح ساماندهی فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۹۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنرانی بایدن از سوی معترضان حامی فلسطین مختل شد

معترضان حامی فلسطین بار دیگر سخنرانی رئیس‌جمهور آمریکا را در اعتراض به سیاست‌های وی در جنگ غزه مختل کردند.

به گزارش مشرق، جو بایدن،رئیس‌جمهور آمریکا در پاسخ به معترضان حامی فلسطین که سخنرانی او در مورد مراقبت‌های بهداشتی در آمریکا را برای لحظاتی قطع و مختل کردند،عنوان کرد: اعتراض آنها نکته‌ای دارد. زمانی که بایدن در سخنرانی‌ خود بر اهمیت مراقبت‌های بهداشتی تاکید می‌کرد، دو نفر از معترضان صحبت‌های وی را قطع کرده و با فریاد از وی نظرش را در مورد مراقبت‌های بهداشتی در غزه پرسیدند.

بایدن در حالی که معترضان به نشانه اعتراض فریاد می‌زدند که بیمارستان‌های غزه در حال بمباران شدن هستند و وی را متهم به همدستی در نسل‌کشی در غزه کردند، ادعا کرد: همه سزاوار مراقبت‌های بهداشتی هستند و از معترضان خواست صبور باشند. پس از آنکه معترضان از مراسم سخنرانی رئیس‌جمهور بیرون برده شدند، بایدن گفت: اعتراض آنها نکته‌ای دارد. اینکه ما باید توجه بیشتری به غزه داشته باشیم. معترضان حامی فلسطین حتی در خارج از محل سخنرانی وی تجمع کرده‌ بودند و شعار می‌دادند. اتفاقی که در ماه‌های اخیر برای دولت بایدن تحت تاثیر سیاست‌هایش در جنگ غزه بسیار اتفاق افتاده است.

از زمان آغاز جنگ غزه در تاریخ 7 اکتبر، اعتراضات ضدجنگ متعددی علیه دولت بایدن شکل گرفته است و معترضان خواستار اقدامات وی برای جلوگیری از گسترش تلفات غیرنظامیان فلسطینی شده‌اند. بسیاری از اعضای حزب دموکرات در آمریکا نیز بایدن را تحت فشار قرار داده‌اند تا کمک‌های بشردوستانه به غزه را با شدت بیشتری ادامه دهد و به رژیم صهیونیستی جهت توقف جنگ فشار وارد کند با این حال بایدن هنوز هم با طرح توقف فروش تسلیحات آمریکا به رژیم صهیونیستی موافقت نکرده است.

بی‌توجهی بایدن به درخواست‌ها برای فشار بر رژیم صهیونیستی در حالی ادامه پیدا می‌کند که شمار شهدای فلسطینی جنگ غزه از مرز 32 هزار نفر گذشته است و هزاران نفر دیگر هم تحت تاثیر این جنگ آواره و مجروح شده‌اند.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • «بازگرداندن آمریکا» به سبک بایدن
  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • مک‌کال:بایدن برای آزادی زندانیان از افغانستان کاری نکرده است
  • آخرین پیش‌بینی‌ها درباره انتخابات آمریکا
  • بایدن باز هم به پوتین توهین کرد
  • توهین دوباره بایدن به پوتین
  • حامیان فلسطین سخنرانی بایدن را قطع کردند
  • سخنرانی بایدن از سوی معترضان حامی فلسطین مختل شد
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • اسرائیل گوشه رینگ گیر افتاد