Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@21:28:55 GMT

آغاز واکسیناسیون ۲۰ هزار معلم در اردبیل

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۴۹۳۵۵

آغاز واکسیناسیون ۲۰ هزار معلم در اردبیل

احمد ناصری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: قرار است در مردادماه و با حضور معلمان در مرکز تجمیعی مشخص واکسیناسیون این گروه در دو مرحله و در فاصله ۲۰ روز انجام شود تا معلمان و مدیران خود را برای آغاز سال تحصیلی جدید آماده کنند.

وی تصریح کرد: تمام تلاشمان بر این است تا با اعلام ستاد ملی کرونا بازگشایی مدارس و تحصیل حضوری دانش‌آموزان را شاهد باشیم که در این زمینه قطعاً اطلاع‌رسانی و برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تر در مهلت باقی‌مانده از تابستان انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش و پرورش استان به گردهمایی مدیران مناطق و نواحی آموزش و پرورش همزمان با اجلاس سراسری مدیران کشوری آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: در این نشست‌ها آمادگی مدارس برای بازگشایی حضوری مورد بررسی قرار گرفت تا در صورت حضور نواقص در مهلت باقی‌مانده از تابستان سعی بر رفع ایرادات و بهبود شرایط تحصیل دانش‌آموزان در سال تحصیلی آینده به انجام برسد.

ناصری افزود: سعی می‌کنیم تا بر اساس سند بنیادین آموزش و پرورش بهترین امکانات و شرایط را برای تحصیل نسل آینده در سال تحصیلی پیش رو مهیا کنیم تا خانواده‌ها بدون دغدغه و نگرانی فرزندان خود را به مدارس سپرده و در سایه تلاش همکاران فرهنگی تحصیل و تهذیب نسل آینده به انجام برسد.

وی در مورد واکسیناسیون گروه سنی متوسطه دانش‌آموزان خاطر نشان کرد: هیچ‌گونه برنامه‌ای در واکسیناسیون دانش‌آموزان اعلام نشده و در صورت نیاز از طریق ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت در این زمینه اطلاع‌رسانی می‌شود.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در کنار معلمان و مدیران مدارس، رانندگان سرویس‌های مدارس نیز در شهریورماه واکسینه می‌شوند تا مقدمات تحصیل حضوری دانش‌آموزان در سال تحصیلی ۱۴۰۰ فراهم آید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل بیان کرد: در مهلت باقی‌مانده مدیران مدارس تمام تجهیزات، امکانات و شرایط تحصیلی را مورد ارزیابی قرار می‌دهند تا با کمترین مشکلات و با اعلام وزارت آموزش و پرورش و ستاد کرونا سال تحصیلی جدید به شکل حضوری، مجازی آغاز شود.

کد خبر 5267446

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا بازگشایی مدارس اردبیل واکسیناسیون معلمان ویروس کرونا واکسن کرونا آمار کرونا عید غدیر خم بوشهر کرمانشاه گرگان اردبیل ایلام خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا واکسیناسیون خشکسالی مجلس شورای اسلامی آموزش و پرورش دانش آموزان سال تحصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۹۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی ١۴٠٣

به گزارش خبرآنلاین، دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: طرح اصلاح تقویم آموزشی مدارس در نوبت بررسی و تصویب در صحن علنی مجلس است. پیش نویس طرح اصلاح قانون تقویم آموزشی توسط مرکز پژوهش ها در تعامل با کارشناسان دستگاه های مختلف و معاونت قوانین مجلس آماده شد.

محمود امانی طهرانی امروز در گفت‌وگو با ایرنا درباره تغییر زمان آغاز سال تحصیلی دانش‌آموزان اظهار کرد: یک طرح در مجلس شورای اسلامی برای اصلاح تقویم آموزشی تهیه شده بود که به شورای عالی آموزش و پرورش جهت بررسی ارجاع شد و در شورا اصلاحاتی روی این طرح به عمل آمد و سپس به مجلس بازگردانده شد.

وی افزود: این طرح در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصویب شد و هم اکنون در نوبت بررسی و تصویب در صحن علنی مجلس است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: در صورتی که این طرح به مصوبه مجلس تبدیل شود، مصوبه قبلی که زمان شروع و پایان سال تحصیلی را دقیقا معین کرده، ملقی می‌شود و اختیارات بیشتری به سطوح اجرایی با توجه شرایط مختلف در جغرافیا کشور داده می‌شود.

آغاز و پایان سال تحصیلی با شرایط آب و هوایی مناطق

امانی طهرانی در پاسخ به این پرسش که آیا این طرح در برگزاری امتحانات نهایی خلل ایجاد می‌کند یا خیر، گفت: امتحانات نهایی امری است که در یک برنامه واحد کشوری قابل ارائه است اما در بسیاری از مناطق می‌توانند طول سال تحصیلی خود را با مقداری برنامه ریزی بهتر با توجه به شرایط آب و هوایی خود تنظیم کنند.

در تشریح دلایل توجیهی این پیش نویس بیان شده که تقویم آموزشی مدارس دارای مولفه های مختلفی از جمله شروع و پایان فعالیت مدارس در روزهای سال، شروع و پایان فعالیت مدارس، ساعات شبانه روز و تعطیلات پیش بینی نشده است که اتخاذ تصمیمات متمرکز یکسان در مورد آن ها، مشکلات و مسائل متعددی را ایجاد می کند.بر همین اساس مرکز پژوهش های مجلس معتقد است که با توجه به گستردگی شرایط اقلیمی و جغرافیایی کشور، تهیه یک چارچوب کلان ملی برای تدوین تقویم آموزشی ملی و واگذاری بسیاری از اختیارات به شوراهای آموزش و پرورش استان، مناطق و مدارس بسیار ضروری است.

همچنین شفافیت در حدود اختیارات هر یک از مراجع سیاست گذار و تصمیم گیر در مورد تقویم آموزشی مدارس و تعیین حیطه اختیارات حوزه های ستادی آموزش و پرورش، شورای عالی آموزش و پرورش، استان و شورای آموزش و پرورش استان، منطقه و شورای آموزش و پرورش شهرستان و نهایتا مدرسه و شورای مدرسه، یکی دیگر از راهکارهای موثر بر ساماندهی و متناسب سازی زمان آموزش است که در دلایل توجیهی این پیش نویس مورد تاکید قرار گرفته است.

در ادامه دلایل توجهی پیش نویس مرکز پژوهش ها، ناهماهنگی تعطیلات مدارس با تعطیلات اولیا شاغل که سبب می شود عملا تعطیلات مدارس چندان مورد استفاده مدارس و اولیا قرار نگیرد هم مورد توجه قرار گرفته است. چرا که تعطیلی مدارس، هم زمان با فعالیت ادارات و مدارس در ایام نوروز تا حد زیادی سبب می شود بخش عمده ای تعطیلات نوروزی مدارس برای استفاده خانواده مفید واقع نشود و دانش آموزان به دلیل اشتغال والدین به خوبی از این تعطیلات استفاده نکنند. تعطیلات مدارس در روز پنجشنبه و فعالیت و سازمان ها در این روز سبب شد عملا هدف اصلی این طرح که ایجاد شرایطی برای حضور فرزندان در کنار خانواده است، محقق نشود.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1894926

دیگر خبرها

  • آغاز طرح ملی مهارت آموزی رشته‌های ورزشی در مدارس شهرستان گناوه
  • اجرای طرح ماهر در مدارس استان مرکزی کلید خورد
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دستاوردی داشت؟
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دستاوردی داشت؟ / استعدادیابی تنها روی کاغذ
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دست‌آوردی داشته؟ / استعدادیابی تنها روی کاغذ
  • عملیات سخت شناور‌کردن تقویم آموزشی
  • احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی مدارس
  • تغییر زمان آغاز سال تحصیلی مدارس کشور
  • احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی ١۴٠٣
  • احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی