Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سوژه ای با عنوان «درخواست مبارزه با زمین‌خواری دامنه کوه دراک شیراز» در سامانه فارس من خبرگزاری فارس استان فارس ثبت شده که در توضیحات آن آمده است: « در سالیان اخیر یکی از معضلات اصلی شهر شیراز عدم ساماندهی و نظارت بر ساخت و سازهای اطراف کوه دراک می باشد. به غیر از ساخت و سازهای ساختمانهای بلند در ارتفاعات دامنه دراک، متاسفانه اخیرا در دامنه کوه دراک برخی افراد اقدام به زمین خواری و به اصطلاح سنگ چین کردن زمین ها کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ارتفاعات بالا هم این مورد رایج شده اخیرا و نه شهرداری نه منابع طبیعی اصلا پیگیری نمی‌کنند.

این موضوع آنقدر مرسوم شده که برخی افراد در حال ساخت و سازهای غیرمجاز هستند و با قرار دادن نگهبان، از ورود کوهنوردان و افراد عادی به برخی مناطق جلوگیری می‌کنند.»

به منظور پیگیری این سوژه خبرنگار فارس به سراغ شهرداری شیراز و اداره کل منابع طبیعی استان فارس رفت.

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی استان فارس به عنوان نهاد متولی در این زمینه، پاسخگویی مناسبی نداشت و در پی بیش از 10 بار تماس و پیگیری خبرنگار فارس، هر بار با بهانه اینکه جلسه داریم، آتش سوزی شده و غیره از پاسخگویی طفره رفت.

حتی چندین بار قول ترتیب دادن مصاحبه با مدیرکل منابع طبیعی استان را داد که پس از گذشت یک ماه هنوز منتظر آن هستیم. در نهایت روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی فارس، توپ را به زمین شهرداری شیراز و اداره کل حفاظت محیط زیست استان انداخت تا خود را از پاسخگویی معاف نماید.

در ادامه پیگیری، روابط عمومی شهرداری شیراز در مورد دراک توضیح داد.

جورکش در گفت و گو با خبرنگار فارس گفت: بخش هایی از کوه دراک طی توافق‌نامه‌ای در اختیار شهرداری شیراز قرار گرفته که به صورت مداوم سرکشی و محافظت می شود و هیچ گونه تصرف و ساخت و ساز غیرمجاز در زمین های تحت اختیار و نظارت شهرداری شیراز صورت نگرفته است.

مدیرکل روابط عمومی شهرداری شیراز ادامه داد: به طور خلاصه در کوه دراک، تنها منطقه پارک تحت نظارت شهرداری شیراز می باشد.

به گفته وی از مجموعه هزار و 250 هکتار، 580 هکتار آن در اختیار شهرداری شیراز می باشد.

روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست نیز در خصوص کوه دراک عنوان کرد که هیچگونه ارتباطی با آن مجموعه نداشته و هیچ نقشی در آن منطقه ندارند.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: منابع طبیعی زمین خواری کوه دراک شهرداری شیراز کل منابع طبیعی شهرداری شیراز روابط عمومی کوه دراک اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۹۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توانمندسازی زنان روستایی، نقش مهمی در توسعه جوامع روستایی دارد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: کارگاه‌های آموزشی در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری در سال «جهش تولید با مشارکت مردم»، برگزار می‌شود.

اعظم ملائی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۶ کارگاه آموزشی توانمندسازی زنان روستایی در شهر‌های مختلف برگزار شده است، افزود: زنان در مدیریت پایدار منابع طبیعی نقش بسیار حائز اهمیتی دارند.

ملائی حفظ معیشت روستائیان را در گرو حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی دانست و گفت: زنان روستایی به عنوان پرچم‌داران پیشرفت جامعه، سهم بزرگی در حوزه اقتصاد و خانواده ایفا می‌کنند.

رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی افزود: همچنین نقش مشارکت زنان در راستای تحقق اهداف توسعه روستایی را تأثیرگذار دانست و گفت: توانمندسازی زنان روستایی علاوه بر تأثیر مستقیم بر معیشت خانواده، نقش مهمی در اقتصاد روستا و توسعه جوامع روستایی دارد.

ملائی جلب مشارکت زنان روستایی در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت و حفظ، احیا و توسعه منابع طبیعی را از دیگر اهداف برگزاری این کارگاه‌ها دانست و گفت: زنان به عنوان مربیان نسل آینده و مدیر خانواده می‌توانند منشأ اثر فراوانی در امر حفظ و احیا منابع طبیعی در جامعه باشند.

وی با بیان اینکه در این کارگاه‌ها علاوه بر آموزش چگونگی تولید نهال با استفاده از بذر و قلمه، قلمه و بذر گونه‌های مختلف جنگلی و مرتعی نیز بین حاضرین توزیع می‌شود، افزود: این کارگاه‌ها با همکاری شورای همیاران طبیعت خراسان رضوی، جمعیت هلال‌احمر، مدیریت هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی و اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی برگزار می‌شود.

رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال ۱۴۰۳، کارگاه‌های توانمندسازی بانوان را در شهرستان‌های مختلف استان با هدف آموزش کاشت نهال‌های گونه‌های مختلف جنگلی و مرتعی بومی هر شهرستان برگزار کنیم و در سال ۱۴۰۳ این برنامه با جدیت پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه این کارگاه‌ها با حضور بانوان شامل مسئولین خانه‌های هلال روستایی، تسهیلگران بخش کشاورزی، کارآفرینان کمیته امداد و بانوان بسیجی شهرستان‌ها برگزار می‌شود، مشارکت مردم را به‌عنوان پایه و اساس فعالیت‌های بخش منابع طبیعی برشمرد و یکی از سیاست‌های کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی را بها دادن به مشارکت بهره‌برداران و عموم مردم در حفظ، احیاء و توسعه منابع طبیعی دانست.

 

 

دیگر خبرها

  • کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • رفع تصرف ۳۰۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی کرمانشاه
  • توانمندسازی زنان روستایی، نقش مهمی در توسعه جوامع روستایی دارد
  • رفع تصرف ۱۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • جلوگیری از ورود دام مازاد به مراتع همدان
  • سبزی کوهی؛ نچینیم و نخریم؛ چرا؟
  • دامداران ضوابط قرق مراتع را رعایت کنند
  • رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان قائم شهر
  • همایش بزرگداشت روز جهانی زمین پاک در کرج برگزار می‌شود
  • آزادسازی ۳ هکتار از اراضی ملی ساری