Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس- خراسان‌جنوبی؛ شهرداری هر شهر برای ارائه خدمات مختلف به عنوان ارگانی نیمه دولتی ایجاد می‌شود و شهردار هر ۴ سال توسط اعضای شورای شهری که توسط مردم در طی انتخابات در دوره‌های چهار ساله انتخاب شده‌اند قبول مسئولیت می‌کند.

برای شهرداری وظایف مختلفی تعریف شده که مهم‌ترین آن ارائه خدمات شهری به مردم بوده که البته این خدمات بسته به بودجه شهرداری‌ها برنامه‌ریزی می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرداری‌ها براساس وظایفی که داشته دارای زیرمجموعه‌های مختلفی هستند که هر کدام بخشی از ارائه خدمات به مردم شهر بر عهده می‌گیرند.

آسفالت معابر، ایجاد فضای سبز شهری، خدمات اتوبوسرانی و تاکسیرانی، ارائه برخی خدمات فرهنگی و رفاهی، فعالیت‌های عمرانی مختلف در راستای زیبایی شهری و غیره از جمله خدماتی بوده که توسط شهرداری‌ها ارائه می‌شود.

ارائه خدمات شهرداری براساس بودجه‌ای بوده که در سال مالی برای شهرداری‌ها مشخص می‌گردد که بخشی از این بودجه از طریق مالیات‌هایی بوده که مردم پرداخت می‌کنند، بخشی از طریق عوارضی بوده که برای شهروندان هر ساله مشخص می‌شود و بخشی نیز توسط دولت برای کمک به عمران شهرها پرداخت می‌شود.

در همین راستا خبرگزاری فارس در خراسان‌جنوبی گفت‌وگویی با « افشین عابدینی شهردار اسدیه» انجام داده که مشروح گفت‌وگوی ما با شهردار اسدیه را در ادامه می‌خوانید.

فارس: خودتان را برای مخاطبان معرفی نمایید.

«افشین عابدینی: متولد سال ۱۳۶۵ و در حال حاضر دانشجوی ارشد مدیریت دولتی گرایش رفتار سازمانی هستم.

فارس: چگونه سمت شهردار اسدیه را پذیرفتید؟

عابدینی: اوایل سال ۹۶ شورای شهر اسدیه از بنده به عنوان پذیرفتن سمت شهردار این شهر تقاضا نموده و بنده این کار را پذیرفتم و برنامه‌های خود را ارائه داده که و مورد پذیرش شورای شهر اسدیه قرار گرفت. در آذرماه سال ۹۶ به عنوان شهردار اسدیه قبول مسئولیت نموده‌ام و تا به امروز همچنان پرشور و پرنشاط با مجموعه پرسنل شهرداری اسدیه کارها را انجام داده و هیچ اتفاقی سبب شانه خالی کردن در این مسئولیت نشده و تا روز آخر این دوره از کار شهرداری‌ها رویه‌ای که در پیش گرفته‌ام ادامه می‌دهم.

قریب به اکثریت مردم شهر اسدیه اهل سنت هستند و از تعداد ۵ نفر از اعضای شورای این شهر ۳ نفر جزو براداران اهل سنت و ۲ نفر تشیع هستند ولی گرایش مذهبی زیاد مدنظر نبوده و خواستار این بوده‌اند که فردی خارج از مجموعه مسئولیت شهرداری را عهده‌دار شود.

کار برای مردم فارغ از در نظر گرفتن مذهب

بعد از ۱۸ سال که شهر اسدیه شهردار اهل سنت داشته به عنوان نخستین شهردار شیعه انتخاب شدم و نگاهم، کار برای مردم فارغ از در نظر گرفتن مسائل مذهب بوده و تا به امروز هر فردی به شهرداری اسدیه مراجعه نموده تا جایی که توانسته‌ام تقاضایشان را جامه عمل پوشانده و از اینکه به مردم این شهر خدمت کرده‌ام راضی و خشنود هستم.

فارس: برنامه‌ها و اقداماتی که به عنوان شهردار اسدیه داشته‌اید را بفرمایید؟

عابدینی: شهرداری‌ها نهاد عمومی غیردولتی بوده و نه دولت به عنوان یک مجموعه کاملا دولتی شهرداری‌ها را زیر نظر خود می‌پذیرد و نه ملت شهرداری را کاملا در کنار خود می‌پذیرد زیرا همیشه سایه دولت‌ها بالای سر شهرداری‌ها بوده است.

بخشی از بودجه شهرداری‌ها که ناچیز بوده توسط دولت تأمین شده و دولت براساس آن و گاهی بیش از آن از شهرداری‌ها انتظار خدمات داشته و مردم نیز با توجه به عوارضی که پرداخت می‌کنند از شهرداری‌ها انتظار ارائه خدمات را دارند که هر دو به حق بوده و به همین سبب شهرداری‌ها و اعضای شورای شهر تحت فشارهایی هستند که گاهی برخی از مصوبات شاید مورد تأیید مسئولان بالادستی نبوده و برخی نیز توسط مردم تأیید نشود ولی در مجموعه شهرداری اسدیه همیشه سعی کردیم تا میانه این قضیه را در نظر بگیریم.

اهم اقدامات انجام‌شده برای مردم

از زمان شیوع کرونا در اواخر سال ۹۸ کار ممیزی املاک در شهر اسدیه انجام شده اما به خاطر اینکه شرایط مالی مردم این شهر ضعیف بوده با هماهنگی شورای شهر قبض عوارض درب منازل این شهر توزیع نشده هر چند این مبلغ شاید ناچیز بوده ولی نخواسته‌ایم با گرفتن این عوارض فشار اقتصادی بر مردم بیشتر شود.

همچنین در موضوع مسکن ملی برای صدور پروانه ساخت با مصوبه شورای شهر اسدیه تا ۶۵ درصد تخفیف قرار داده شد که این موضوع در استان بی‌سابقه بوده و همچنین به مناسبت‌های مختلف دهه فجر و هفته دفاع مقدس نیز تخفیفاتی برای عوارض شهرداری داده شده است.

روزی که شهرداری را تحویل گرفتم میزان بدهی نقدی شهرداری اسدیه یک میلیارد و ۴۷۷ میلیون تومان و حدود ۵۰۰ تن قیر به اداره راهداری اسدیه، راه و شهرسازی اسدیه و شهرداری طبس مسینا بدهکار بوده که اگر با نرخ همان زمان تبدیل می‌شد با توجه به اینکه مجموع بودجه سالانه شهرداری اسدیه ۲ میلیارد تومان بود، باید همه این بودجه را برای این بدهی‌ها پرداخت می‌کردیم که به همین سبب سال نخست و نیمه سال دوم که این مسئولیت را عهده‌دار شدم بسیار سخت بود.

همچنین بخشی از بدهی‌های شهرداری اسدیه در این زمان مربوط به بخش خصوصی و بخشی مربوط به حقوق معوق پرسنل بود و مضاف بر این‌ها شورا انتظار کار با تغییر شهردار را داشتند که این موارد بخشی از مشکلات شهرداری اسدیه به ویژه در سال نخست بوده است.

از تسویه بدهی‌ها تا راه‌اندازی کارخانه قیر

کارخانه آسفالت این شهر در زمانی که مسئولیت شهردار این شهر را پذیرفتم تعطیل بود که باید احیا و بازسازی می‌شد و در شرایط بحرانی تحویل شهرداری گردید که این کارخانه بدهی چند صد میلیونی داشت که با برنامه‌ریزی‌های کوتاه‌مدت اولویت کار خود را پرداخت بدهی‌های دوره قبل شهرداری قرار دادیم تا بتوانیم از فشار مطالبات بخش خصوصی و غیر خصوصی خارج شویم.

سال اول توانستیم تمام بدهی ها را تسویه نموده و ابتدای سال دوم اولویت کاری خود را بر روی راه‌اندازی کارخانه آسفالت قرار دادیم که چند صد میلیون هزینه داشت این کارخانه از سال ۹۸ به سبب عدم پرداخت هزینه‌های لازم که باید توسط شهرداری پرداخت می‌شد در مقطعی تعطیل و به هیچ عنوان استعلام کارشناس و مصوبه شورای شهر را نداشت و که با نازل‌ترین قیمت قرارداد منعقد شده بود.

بودجه را به جیب مردم گره نزدیم

با راه‌اندازی این کارخانه در سال نخست مسئولیتم توانستیم حجم زیادی از بدهی‌های دوره قبل شهرداری اسدیه را پرداخت و در سال نخست راه‌اندازی این کارخانه قریب به ۹۰۰ میلیون تومان آسفالت فروخته شد.

اولویت شهرداری این بوده که بتواند خارج از جیب مردم منابع درآمدی خود را تأمین کند

 

شهرداری اسدیه تنها شهرداری بوده که بودجه را بر مبنای وصول عوارض و جیب مردم نبسته و بودجه عمده خود را بر درآمد حاصله از فروش آسفالت، شن و ماسه، اجاره ماشین‌آلات شهرداری و درآمدهای جانبی بسته و اولویت شهرداری این بوده که بتواند خارج از جیب مردم منابع درآمدی خود را تأمین کند.

صرفه‌جویی در شهرداری اسدیه مدنظر بوده به این معنا که بودجه عملیاتی و هزینه‌های ضایعاتی که منفعتی برای مردم نداشت حذف و ماشین‌آلات شهرداری به‌هیچ عنوان رایگان به هیچ فردی داده نشده و این سبب نظام‌مندشدن درآمد شهرداری شده است.

سال ۹۸ برای شهرداری اسدیه با سفر آقای «فتاح» رئیس بنیاد علوی به استان سال بسیار خوبی بود و با استقرار این بنیاد در شهر اسدیه با نگاه محرومیت‌زدایی که این مجموعه داشته اولویت کارشان راه‌اندازی کارخانه آسفالت این شهر بود که در این راستا با بنیاد قرارداد ۲ میلیارد تومانی منعقد شد و قبل از اینکه اقدامی عمرانی انجام دهیم ۵۰۰ میلیون تومان به حساب شهرداری توسط بنیاد علوی پرداخت که با این مبلغ توانستیم لوازم مورد نیاز این کارخانه را تأمین و دست‌مزدهای معوق کارکنان این کارخانه که آن هم ۵۰۰ میلیون تومان بوده پرداخت و این کارخانه را راه‌اندازی نماییم. این اقدام شاخص‌ترین اقدام شهرداری بود و حجم خوبی از آسفالت در طی این ۲ سال توسط این کارخانه تأمین شد.

اراضی مردم را به خودشان برگرداندیم

یکی دیگر از اقدامات شهرداری اسدیه در این دوره مربوط به اراضی بوده که متعلق به مردم بوده و در سال ۸۵ از داخل محدوده خدمات شهری خارج و وارد حریم شهر شده بود که قریب به ۴۰۰ قطعه این وضعیت را داشتند، برای تعیین تکلیف این اراضی جلسات متعددی گرفته و این موضوع در کمیسیون ماده ۵ استان مورد بررسی قرار گرفت.

این اراضی توسط بنیاد مسکن به مردم واگذار شده بود و در سال ۹۵ با طرح تفصیلی شهر ۳۲ هکتار از اراضی شهر از حریم شهر خارج شده بود که با پیگیری‌های استاندار سابق و مدیرکل راه و شهرسازی استان موضوع حل و این ۳۲ هکتار اراضی در حال حاضر به شهر اسدیه الحاق شده که با الحاق این اراضی یک دهم از مجموع شهر دوباره ملحق به شهر شد که این بزرگ‌ترین میزان الحاق اراضی به شهرهای استان بوده است. همچنین در دل این قطعات ۶۷ قطعه تجاری وجود داشت که ۲۷ سال گذشته شهرداری فروخته بود که با مصوبه شورای شهر این زمین‌ها به شهر الحاق شد.

۱۵ پله ارتقا طی یک سال

یکی از فرمایشات امام(ره) تحقق عملی مرگ بر آمریکا و خدمت به مردم بوده که این فرمایش امام سرلوحه کار ما در شهرداری اسدیه است. بخشی از برنامه‌های شهرداری اسدیه وصول مطالبات بوده که این میزان در زمان مسئولیتم ۱۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان مطالبه از ادارات دولتی بود که نتوانستیم هنوز این مطالبات را وصول نماییم. بنیاد مستضعفان ۷۵ هزار متر اراضی در اختیار شهرداری اسدیه با مصوبه سفر آقای «فتاح» رئیس بنیاد علوی قرار داد که اهدای این اراضی تأثیر فراوانی در فعالیت شهرداری اسدیه داشت.

همچنین بعد از ۲۴ سال نخستین سند به نام شهرداری اسدیه با اخذ سند کارخانه آسفالت گرفته شد. بنیاد مستضعفان با مدیریت جدید مساعدت بیشتری با شهرداری اسدیه داشتند به طوری که از زمین‌هایی که این بنیاد در گذشته واگذار نموده بود ۱۰ درصد آن براساس قانون مربوط به شهرداری بوده محاسبه و در قالب ۲۴ قطعه زمین به شهرداری این شهر واگذار شد.

در حال حاضر شهرداری اسدیه ۴۰ قطعه زمین مسکونی دارای سند و یک کارخانه و یک زمین ۱۲ هزار متری دارد

 

همچنین ۱۶ قطعه زمین دیگر بنیاد مستضعفان به سبب تغییر کاربری به شهرداری واگذار و در حال حاضر شهرداری اسدیه ۴۰ قطعه زمین مسکونی دارای سند و یک کارخانه و یک زمین ۱۲ هزار متری که با مساعدت آقای «فرهادی» معاون عمرانی استانداری با تغییر کاربری به فضای سبز اختصاص یافته و ۱۲۶ قطعه تجاری دارد.

روزی که شهرداری را بر عهده گرفتم شهرداری اسدیه در بین شهرداری های استان رتبه ۲۳ را داشت و نخستین سال حضورم رتبه هشتم را کسب نمود که در طی یک سال ۱۵ پله ارتقا به لحاظ عملکرد یافت.

جداسازی آب شرب از فضای سبز

فارس: شاخص‌ترین اقدامات شهرداری اسدیه چه بوده است؟

عابدینی: شاخص‌ترین اقدامات شهرداری بحث جداسازی آب شرب از فضای سبز سال بوده به طوری که از سال ۹۳ با این اقدام شهرداری اسدیه نخستین شهرداری در استان بوده که به طور ۱۰۰ درصد آب شرب از فضای سبز جدا کرد که در این راستا از ۱۱ انشعاب آب که در پارک‌های این شهر وجود داشته تعداد ۸ انشعاب حذف و در حال حاضر آبیاری فضای سبز در شهر اسدیه به صورت قطره‌ای انجام می‌شود و این سبب کاهش مصرف آب شهرداری این شهر شده است.

از دیگر اقدامات شهرداری می‌توانیم به گسترش فضای سبز شهری در شهر اسدیه با کاهش مصرف آب، انجام ۱۰۰ هزار متر مربع آسفالت در شهر اسدیه با شرایط سخت و اجرای پروژه پارک وحدت با ۲ میلیارد تومان اعتبار از محل کمک‌های بنیاد علوی و استانداری در ۲ فاز اجرایی اشاره کرد.

فارس: رابطه شما به عنوان شهردار اسدیه با اعضای شورای این شهر چگونه است؟

عابدینی: به عنوان شهردار اسدیه تاکنون در ۹۰ درصد جلسات شورای این شهر حضور یافته‌ام و رابطه شورا و شهرداری اسدیه طی این چهار سال خوب بوده و حمایت دوطرفه صورت گرفته است.

رابطه رئیس و کارمند نداریم

فارس: آیا در طرح برنامه‌های شهرداری اسدیه از نظر کارشناسان استفاده شده یا به عنوان شهردار خود برنامه‌ها را طراحی کرده‌اید؟

عابدینی: اکثر برنامه‌های شهرداری اسدیه با نظر کارشناسان بوده و رابطه‌ام با کارکنان شهرداری رابطه رئیس و کارمندان نبوده بلکه رابطه بردارانه بوده و اعتقاد دارم که باید اینگونه ارتباطی بین کارکنان برقرار و نباید به پرسنل سخت‌گیری شود. طرحی در شهرداری اسدیه وجود نداشته که غیر کارشناسانه باشد.

درآمدزایی؛ مهم‌ترین اولویت شهردار آینده

فارس: به نظرتان مهم‌ترین اولویتی که باید توسط شهرداری آینده در نظر گرفته شود باید در چه حوزه‌ای باشد؟

عابدینی: به نظرم با توجه به اهمیت موضوعات مالی باید اولویت شهردار آینده در حوزه درآمدی باشد و تا زمانی که از لحاظ مالی نتوانیم خود را تقویت نماییم ضعیف هستیم. برای اینکه شهرداری قوی شود نیاز به پول دارد و اگر تأمین مالی نباشد نمی‌تواند ارائه خدمات به مردم نماید بنابراین تقویت بنیه مالی باید اولویت شهرداری باشد تا دغدغه پرداخت حقوق کارکنان را نداشته و بتواند به مردم ارائه خدمت کند.

در حال حاضر تعداد پرسنل شهرداری اسدیه ۵۳ نفر بوده که ۲۷ نفر از پرسنل مازاد بر نیاز براساس چارت سازمانی بوده و حقوق پرسنل هر ماه ۳۷۰ میلیون تومان با بیمه و غیره است.

از اقدامات خوبی که شهرداری اسدیه در برنامه‌های آینده خود داشته طرح احداث ۲ بازارچه و یک مجموعه تجاری بوده که اجرای این پروژه‌ها باید بخشی از طریق فروش زمین‌ها و بخشی از طریق پرداخت تسهیلات توسط سازمان شهرداری‌های کشور تأمین گردد

 

از اقدامات خوبی که شهرداری اسدیه در برنامه‌های آینده خود داشته طرح احداث ۲ بازارچه و یک مجموعه تجاری بوده که اجرای این پروژه‌ها باید بخشی از طریق فروش زمین‌ها و بخشی از طریق پرداخت تسهیلات توسط سازمان شهرداری‌های کشور تأمین گردد. همچنین در حال حاضر میزان بدهی شهرداری اسدیه یک میلیارد تومان و میزان طلب این مجموعه ۴ میلیارد تومان است.

دلبستن به آمریکا کار اشتباهی است

فارس: به اعتقاد شما کدام یک از این نگاه‌های اقتصادی که یکی از این نگاه‌ها اتکا به کشورهای توسعه‌یافته به عنوان لوکوموتیو و وابستگی کشورمان به عنوان یک واگن و دیگر نگاه اتکا به توان داخلی بوده که می‌تواند اقتصاد کشور را بهبود ببخشد، می‌تواند علاج مشکلات اقتصادی کشورمان باشد؟
عابدینی: اگر بخواهیم به این دل ببندیم که آمریکا می‌خواهد به ما کمک نماید سخت در اشتباه هستیم زیرا اگر مشکلات کشور علاجی در خارج از کشور داشت تا به امروز نتیجه آن را می‌دیدم و آمریکا تنها خواستار تغییر نظام بوده و کمک‌هایش را منوط به این امر نموده ولی همچنان که در گذشته مردم ایران تجربه کرده‌اند با وابستگی کامل شاه به کشورهای غربی و به ویژه آمریکا مردم ایران در آن دوران نیز در رفاه نبودند و آمریکا با نظام اسلامی مشکل دارد.

مشکلات کشور اگر با آمریکا و انگلیس و کشورهای اروپایی حل می‌شد در طی این ۴ سال مراعات زیادی با این کشورها صورت گرفت ولی مشکلات افزوده شد و اگر نگاه به توان داخلی تقویت می‌شد امروز دچار این مشکلات متعدد نبودیم.

گره خوردن اقتصاد کشور به کشورهای آمریکا و اروپایی تفکر غلطی بوده که در دوره ریاست جمهوری آیت‌الله «رئیسی» وجود ندارد. با تغییر دولت امیدواریم که تغییر خوبی در تمام بخش‌ها به ویژه در بخش اقتصاد انجام و کشور از بن‌بستی که در آن قرار گرفته رهایی یابد. در بحث ولایت‌پذیری آیت‌الله «رئیسی» شاخص بوده و نگاه کاری که دارند می‌توانند کشور را از مشکلات رهایی دهند.

سخن پایانی

۴ سال در شهرداری اسدیه و قریب ۲ سال هم نهاد نماز جمعه در این شهر حضور یافته‌ام. مردم اسدیه از نظر شاخص‌های فرهنگی در سطح بالایی قرار داشته و این امر سبب کاهش هزینه‌های فرهنگ‌سازی شهرداری شده است.
میزان مشارکت مردم شهر اسدیه در برنامه‌های مناسبتی شهرداری نسبت به جمعیت شهر بیش از انتظار بوده است. مردم این شهر با محبت، با ایمان و قدردان بوده و مشکلات را درک می‌کنند.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خراسان جنوبی شهردار اسدیه کارخانه قیر شهردار جوان فضای سبز جداسازی آب شرب از فضای سبز خدمت به مردم اهل تسنن شیعه برنامه های شهرداری درآمدزایی مشکلات کشور علاج مشکلات کشور آیت الله رئیسی راه اندازی کارخانه شهرداری اسدیه شهرداری اسدیه شهرداری اسدیه شهرداری اسدیه اقدامات شهرداری کارخانه آسفالت میلیارد تومان اولویت شهردار میلیون تومان شهر اسدیه بخشی از طریق ارائه خدمات اعضای شورای حال حاضر بنیاد علوی شهرداری ها برای مردم شورای شهر برنامه ها قطعه زمین جیب مردم فضای سبز سال نخست زمین ها بدهی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۹۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهپیمایی مردم بیرجند در حمایت از عملیات وعده صادق و مردم غزه+ فیلم و عکس

مردم استان خراسان جنوبی در حمایت از عملیات وعده صادق و مردم مظلوم غزه راهپیمایی کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، مردم همیشه در صحنه شهرستان‌های خراسان جنوبی در ادامه حمایت‌های خود از عملیات وعده صادق و مردم غزه، ظهر امروز _جمعه سی‌ویکم فروردین_ همزمان با سراسر کشور بعد از اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه با حضور در راهپیمایی، حمایت خود را از عملیات وعده صادق و مردم مظلوم غزه اعلام کردند.


در بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی هم در حالی که استاندار، فرماندهان نظامی و انتظامی و مردم متدین بیرجند در این راهپیمایی حضور داشتند، گروه‌های مختلف مردم پلاکاردهای در محکومیت اقدامات رژیم خبیث اسرائیل و حمایت از مردم مظلوم غزه و تصاویر تعدادی از شهدای دفاع از حرم در دست داشتند، با سر دادن شعارهای مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا، در حالی که پرچم فلسطین را در دست داشتند، حمایت خود را از عملیات وعده صادق و مردم مظلوم فلسطین و به ویژه مردم غزه یک بار دیگر اعلام کردند.

کد خبر 745963

دیگر خبرها

  • راهپیمایی مردم بیرجند در حمایت از عملیات وعده صادق و مردم غزه+ فیلم و عکس
  • تحقق بودجه شهرداری ارومیه در سال ۱۴۰۳ منوط به مشارکت مردم است
  • می‌خواستند تعطیل شویم اما ۸۴۰۰ کارخانه احیا کردیم
  • پرداخت ۶۴۴ میلیارد تومان عوارض مالیاتی در خراسان جنوبی
  • پرداخت بیش از ۶ هزار میلیارد عوارض مالیاتی در خراسان جنوبی
  • وضع برخی از قوانین، موجب سنگ اندازی در تولید می‌شود
  • وضع برخی قوانین موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود
  • جزییات بودجه شهرداری همدان در دسترس مردم قرار گرفت
  • «ابوطالبی» مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان شد
  • افزایش ۴۸ درصدی ایجاد اشتغال با راه اندازی تعاونی‌های جدید