Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها: یکی از اعیاد بزرگ شیعیان جهان، عید غدیر خم است؛ عیدی که در آن روز ولی و امام پس از پیغمبر اکرم بر مردم معرفی شد و به عبارتی رسالت پیامبر به اتمام رسید.

عید غدیر خم یکی از ارزشمندترین روزها برای شیعیان است که دلیل آن را می‌توان روایات مختلف ائمه از این روز دانست.

در بسیاری از روایات، تاکید شده در این روز لباس نو و زیبا بر تن کرده و به یکدیگر عیدی دهید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اطعام نیازمندان نیز یکی دیگر از تأکیدات ویژه ائمه اطهار بوده است.

گروه‌های دانشجویی و جهادی خراسان شمالی به همین مناسبت اقدام به پخت غذا برای نیازمندان کرده‌اند؛ هر کسی به حد توان خود سعی داشته قدمی برای امیرالمومنین علی (ع) بردارد.

دانشجویان پیشتاز فعالیت‌های جهادی

در یکی از این موارد سید حسن مرتضوی، دانشجو فعال دانشگاه آزاد بجنورد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: دانشجویان گروه جهادی شهید فیروز احمدی دانشگاه آزاد بجنورد پویش اطعام علوی را به مناسبت عید غدیر راه‌اندازی کردند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد بجنورد ادامه داد: دانشجویان گروه جهادی شهید فیروز حمیدی زاده قرار است همزمان با عید غدیر ۳ هزار وعده غذای گرم را بین خانواده‌های نیازمند و کم برخوردار بجنورد توزیع کنند.

وی از مردم نیز خواست تا در این کار خیر مشارکت داشته و در حد توان خود به گروه جهادی شهید فیروز حمیدی زاده کمک کنند.

دانشگاه پیام نور بجنورد نیز از قافله عقب نماند. علی جعفری، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور بجنورد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور بجنورد با توجه به فرارسیدن عید غدیر و نیز اهمیت بزرگداشت این عید، در نظر دارد با کمک خیرین محترم تعداد ۵۰۰ وعده غذای گرم پخت و در محله کم برخوردار احمدآباد توزیع کند.

وی افزود: اطعام نیازمندان یکی از کوچک‌ترین فعالیت‌هایی است که می‌تواند دانشجویان را با درد محرومیت آشنا کرده و آنها را نسبت به اتفاقات پیرامون خود دغدغه مند سازد.

سید محمد جعفری، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بجنورد نیز در گفتگو با مهر از توزیع هزار وعده غذای گرم بین مردم منطقه ناظرآباد خبر داد و گفت: این اقدام با کمک خیران، هیأت دانشگاه علوم پزشکی و گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی رقم خواهد خورد.

وی افزود: شب گذشته نیز به مناسبت عید غدیر جشن ویژه در منطقه ناظرآباد بجنورد برگزار شد و حدود ۳۰۰ نفر حاضر در مراسم اطعام شدند.

هیأت‌های مذهبی وارد گود اطعام علوی شدند

حجت الاسلام علیرضا ولی زاده، طلبه جهادی فعال در منطقه جوادیه بجنورد نیز به خبرنگار مهر گفت: با کمک گروه‌های جهادی و خیران همزمان با عید غدیر ۲۷ دیگ غذا پخت خواهد شد.

وی افزود: روز عید غدیر مردم منطقه جوادیه تا حد توان اطعام خواهند شد.

حجت الاسلام ولی زاده بیان داشت: اطعام علوی اجر و پاداش ویژه‌ای دارد لذا از خیران تقاضا داریم در این کار خیر و بزرگ شرکت داشته و نام خود را در لیست محبان حضرت علی (ع) و خیران ثبت کنند.

عباس جهانی، مسئول هیأت یا فاطمه الزهرا دانشگاه پیام نور بجنورد نیز در گفتگو با مهر اظهار کرد: دانشجویان جهادی این هیأت با هدف پخت ۵ هزار وعده غذای گرم اقدام به جمع‌آوری نذورات کرده‌اند.

وی افزود: به مناسبت دهه امامت و ولایت طی ۴ روز متوالی پخت غذا انجام می‌شود.

جهانی در انتها گفت: آخرین روز پخت غذا مصادف با روز عید غدیر خواهد بود که حدود هزار و ۵۰۰ غذای گرم به دست نیازمندان خواهد رسید.

یکی از فعالان هیأت حسین جان بجنورد نیز به خبرنگار مهر گفت: طبق فرموده امام صادق (ع)، اطعام هر فرد در روز عید غدیر مساوی با سیر کردن یک میلیون پیامبر و صدیق است.

وی افزود: از این رو با کمک خیران و مردم در روز عید غدیر اقدام به پخت ۲۰ هزار وعده غذای گرم و توزیع آن بین نیازمندان خواهیم کرد.

این تنها گوشه‌ای از فعالیت جهادی دانشجویان، طلاب و سایر اقشار مردم برای روز عید غدیر است؛ فعالیتی که نشان می‌دهد حب به امام علی (ع) در رگ‌های مردم استان جاری است.

کد خبر 5267433

منبع: مهر

کلیدواژه: گروههای جهادی عید غدیر خم اطعام غدیر بجنورد ویروس کرونا واکسن کرونا عید غدیر خم آمار کرونا بوشهر کرمانشاه گرگان اردبیل ایلام خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا واکسیناسیون خشکسالی مجلس شورای اسلامی دانشگاه پیام نور بجنورد بسیج دانشجویی دانشگاه هزار وعده غذای گرم روز عید غدیر خبرنگار مهر بجنورد نیز اطعام علوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۹۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردو عهد خدمت و گروه های جهادی شهرستان سروآباد

دریافت 33 MB کد خبر 6084348

دیگر خبرها

  • میزبانی دانشگاه آزاد بجنورد از داوطلبان آزمون سراسری در سه گروه آزمایشی اصلی
  • عرضه نان کامل در نانوایی‌های آزاد پز بجنورد
  • پخت نان کامل در نانوایی‌های آزاد پز بجنورد
  • یک فوتی بر اثر واژگونی خودروی پراید در محور شیروان به بجنورد
  • برگزاری اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی خراسان‌ شمالی+فیلم
  • کلاهبرداری ۳۸ میلیاردی در بجنورد
  • ۸۰ خاور زباله از یک منزل کشف شد
  • باران مهمان آسمان خراسان شمالی است/ کاهش ۱۰ درجه‌ای دمای هوا
  • خدمت رسانی هزارو ۵۷۲ گروه جهادی خراسانی
  • اردو عهد خدمت و گروه های جهادی شهرستان سروآباد