Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: اولین ویژگی کابینه، انقلابی بودن به معنی حقیقی کلمه است. یعنی کسی که دلداده نظام، ارزش ها و مقلد رهبری نظام باشد؛ انقلابی بودن ممکن است خیلی با جریانات و خطوط سیاسی نخواند و باید واقعا خواسته انقلاب را محقق کند.

حجت الاسلام و المسلمین"حسن علیدادی سلیمانی" در گفت و گو با خبرنگار ایسنا درباره ویژگی های کابینه دولت جدید اظهار کرد: آقای رئیسی امتحان خود را در عرصه های مختلف و مسئولیت هایی که نظام به عهده اش گذاشته، به خوبی پس داده و اکنون مردم وی را برای یک ماموریت بزرگ در راس قوه مجریه انتخاب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اولین گام در انتخاب اعضای کابینه دولت که باید مدنظر رئیس جمهور منتخب باشد، منویاتی است که نظام، انقلاب و امامین انقلاب درباره کابینه دولت ها دارند.

علیدادی سلیمانی تصریح کرد: اولین ویژگی کابینه، انقلابی بودن به معنی حقیقی کلمه است. یعنی کسی که دلداده نظام، ارزش ها و مقلد رهبری نظام باشد؛ انقلابی بودن ممکن است خیلی با جریانات و خطوط سیاسی نخواند و باید واقعا خواسته انقلاب را محقق کند.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه ویژگی دیگر، مردمی بودن است و باید مردمی ترین چهره ها به عنوان اعضای کابینه معرفی شوند، بیان کرد: با برنامه بودن اعضای کابینه در حوزه ماموریتیشان مسئله مهم دیگر است و باید این افراد با انگیزه باشند که این مقوله عنصر جهادی بودن را به تصویر می کشد و باید افرادی برای کابینه دولت جدید معرفی شوند که جهادی، میدانی و در صحنه باشند.

وی با اشاره به لزوم انتخاب افراد متخصص در دولت تصریح کرد: ویژگی دیگر افرادی که انتخاب می شوند، داشتن شناخت کافی در حوزه ماموریتی خود است، اینکه حوزه ماموریت خود را بشناسند تا بتوانند تصمیمات درست بگیرند و مطمئنا رئیس جمهور منتخب در حال مطالعه جدی و دقیق درباره اعضای کابینه است.

علیدادی سلیمانی در ادامه در پاسخ به اینکه اولویتی که دولت سیزدهم باید در استان کرمان دنبال کند، چیست؟ گفت: در استان کرمان طی ماه های اخیر شورای راهبردی شکل گرفته که مسئولان ارشد و تصمیم ساز و تصمیم گیر استان از جمله استاندار، نمایندگان مجلس، رئیس کل دادگستری، دادستان، مدیرکل اطلاعات، امام جمعه و ... در آن عضو هستند و یکی از وظایف دبیرخانه شورا این است مسائل اولویت دار استان را که نیاز به خرد جمعی و کمک همه قوا دارد، احصا کند و برای حل مشکلات هم افزایی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان بیان کرد: این شورا چند مسئله اولویت دار را در دستور کار قرار داده و نخستین مسئله که در حال تصمیم گیری در شوراست، بحث آب به ویژه در شهر کرمان است.

وی ادامه داد: در جای جای استان کرمان از جمله جنوب، شرق و شمال نیاز به آب داریم و در بحث آب شرب در شهرهای مختلف از جمله مرکز استان دچار مشکل هستیم که امیدواریم تصمیم درستی در این شورا برای این مسئله بگیریم.

علیدادی سلیمانی تصریح کرد: مسائل مهم استان کرمان یکی پس از دیگری به صورت منطقی، کارشناسی و دقیق در شورای راهبری مطرح و تصمیم گیری خواهد شد و اگر نیاز باشد در سطح کلان به دولت پیشنهاد می شود و انشاءالله شاهد یک جریان پویا، فعال و مطالبه گر منطقی از دولت آینده خواهیم بود و با نگاه مساعدت و همکاری کار را دنبال می کنیم و فکر می کنم استان کرمان دوران خوبی را در زمان فعالیت دولت جدید داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی دولت سیزدهم استان کرمان بحران آبي مدیریت جهادی علیدادی سلیمانی انقلابی بودن اعضای کابینه کابینه دولت استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۰۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات افزایش ویزیت پزشکان اعلام شد/ پزشک متخصص ۱۸۹ هزار تومان

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سعید کریمی، در حاشیه نشست شورای معاونین وزارت بهداشت با اشاره به تعرفه ویزیت پزشکان در بخش خصوصی، افزود: تعرفه پزشکان عمومی در سال جاری، ۱۲۶ هزار تومان، پزشکان متخصص، ۱۸۹ هزار تومان، پزشکان فوق تخصص و فلوشیپ ۲۴۱ هزار تومان، متخصصان روانپزشکی ۲۵۱ هزار تومان، پزشکان فوق تخصص روانپزشکی ۲۸۶ هزار تومان است.

وی، جز حرفه‌ای اعمال جراحی و خدمات را در بخش خصوصی ۱۰۱ هزار تومان و برای تمام وقت جغرافیایی و بخش دولتی، ۳۰ هزار تومان دانست و گفت: تعرفه‌های پزشکی امسال نسبت به سال گذشته به طور متوسط ۳۵ درصد افزایش داشته که جای قدردانی از دولت دارد چراکه در دوران گذشته هیچ گاه شاهد رشد ۳۵ درصدی تعرفه‌ها نبوده‌ایم.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به عقب ماندگی تاریخی در تعرفه‌های پزشکی نسبت به نرخ تورم، خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۰، یک واحد جز حرفه‌ای در بخش خصوصی، ۳۶ هزار تومان بوده و بعد از گذشت یک دهه و در سال ۱۴۰۰ به ۵۲ هزار تومان رسیده در حالی که در آن دهه تورم و ارزش پول ملی، تغییرات زیادی داشته است.

کریمی از جبران عقب ماندگی‌های تعرفه پزشکی توسط دولت مردمی در دو سه سال گذشته در مسیر حفظ نخبگان و افزایش انگیزه‌های کاری آنها خبر داد و گفت: از نمونه‌های توجه دولت به جبران عقب ماندگی‌ها می‌توان به افزایش یک واحد جز حرفه‌ای در بخش خصوصی از ۵۲ هزار تومان در سال ۱۴۰۰ به ۱۰۱ هزار تومان در سال جاری اشاره کرد.

وی، افزایش ضریب K از ۲۰ به ۳۰ هزار تومان را مبنای تعرفه گذاری خدمات پرستاری نیز عنوان کرد و افزود: پرستاران دریافتی پایین‌تری داشتند و با این مساعدت، کارانه گروه پرستاری تا حدودی ترمیم می‌شود.

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به نرخ ۴۴ هزار تومانی ویزیت پزشکان عمومی در سال ۱۴۰۰، تاکید کرد: نرخ ویزیت پزشکان در سال جاری ۱۲۶ هزار تومان تصویب و نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود سه برابر افزایش یافته است، البته عدد ۱۲۶ هزار تومان نسبت به هزینه‌های کنونی، زیاد نیست، اما جبران عقب ماندگی‌ها در این دولت، قابل توجه است.

کریمی با بیان اینکه تعرفه‌های پزشکی ابتدا در شورای عالی بیمه تصویب می‌شود که افزایش ۴۶ درصدی در نظر گرفته شده بود، گفت: پس از بررسی و تأیید این مصوبه در سازمان برنامه و بودجه و طرح آن در هیأت دولت، در نهایت افزایش ۳۵ درصدی تعرفه‌ها ابلاغ شده که مورد حمایت و پوشش بیمه‌ها نیز قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: اعمال جراحی بر اساس ضریب K ثبت می‌شود که به عنوان نمونه عمل آپاندیسیت، ۳۱ K، آب مروارید ۳۲ K، سزارین ۴۰ K و زایمان طبیعی ۵۰ K است و K که واحد دستمزد و به جز حرفه‌ای معروف است و هر سال توسط هیأت دولت ابلاغ می‌شود که مبنای قانونی پرداخت است. در بخش خصوصی K از ۳۶ هزار تومان در سال ۱۳۹۰ به ۵۲ هزار تومان در سال ۱۴۰۰ و ۱۰۱ هزار تومان در سال جاری رسیده است.

معاون وزیر بهداشت، از ابلاغ سراسری تعرفه‌های پزشکی سال ۱۴۰۳ توسط معاونت درمان وزارت بهداشت، در روز جاری خبر داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتظار مردم از دولت ، کار جهادی و انقلابی است
  • رئیس جمهور: ساز و کارهای مشارکت مردم برای تحقق شعار سال فراهم شود / توسعه یافتگی همگام با نظام انقلابی
  • رئیسی: مسئولان عملکرد خود را با اقتضای انقلابی زیستن،‌ اندیشیدن و عمل کردن ارزیابی کنند
  • رئیس جمهور: تاثیر آمارها بر رضایت اجتماعی بررسی شود
  • فواید بی‌نظیر ریواس
  • دولت با حمایت از ساخت مردمی مسکن به دنبال تحقق شعار سال
  • از کشتن افراد عینکی به جرم روشنفکر بودن تا حذف پول و مذهب از مناسبات اجتماعی / فاجعه‌بارترین حرکت قرن بیستم برای ساخت اتوپیای روستایی
  • به افراد متخصص نیاز داریم
  • معاون حقانی: نظام اسلامی افغانستان به افراد متخصص نیاز دارد
  • جزییات افزایش ویزیت پزشکان اعلام شد/ پزشک متخصص ۱۸۹ هزار تومان