Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@02:06:29 GMT

رعایت الگوی مصرف در رفع تنش آبی موثرترین راهکار است

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۵۰۲۲۵

رعایت الگوی مصرف در رفع تنش آبی موثرترین راهکار است

احمد احمدی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با باین اینکه منبع تامین آب  شهر سرپل‌ذهاب از محل چشمه سراب گرم با ۲۲۰ لیتر در ثانیه است،  افزود: تعداد مشترکین در این شهر حدود ۱۸ هزار مشترک با جمعیت ۵۲ هزار نفر است.

وی اظهار کرد: سرانه مصرف آب برای هر نفر براساس نُرم کشوری ۲۲۰ لیتر در روز و الگوی مصرف نیز ۲۲ مترمکعب در ماه برای هر خانوار شهری تعیین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره آب و فاضلاب سرپل‌ذهاب با بیان اینکه کشور در حال طی کردن تنش آبی است و مردم باید در مصرف آب صرفه جویی کنند، یادآور شد: صرفه جویی به معنای مصرف نکردن نیست بلکه درست مصرف کردن است.

او گفت: استفاده از آب به عنوان مایه حیات بخش، حق همگان است و کسی نمی‌تواند از مصرف آب توسط مردم جلوگیری کند ولی مصرف کنندگان می‌توانند تا رفع تنش آبی از برخی کارها که باعث هدر رفتن آب لوله کشی می‌شود از جمله شستشوی خودرو، حیاط، فرش و دیگر امور غیر ضرور، خودداری کنند.

احمدی اضافه کرد: سرپل‌ذهاب از مناطق گرمسیری است که مدیریت مصرف آب در آن بسیار مهم است لذا مشترکینی که در شهر و روستا فاقد کنتور اندازه گیری هستند باید نسبت به نصب کنتور برای مدیریت مصرف اقدام کنند زیرا آب یک ماده بدون جایگزین است که باید برای داشتن همیشه آن نهایت دقت و توجه را در مصرف داشته باشیم.

شهرستان سرپل‌ذهاب دارای ۱۸ هزار مشترک شهری و ۱۱ هزار و ۵۰۰ مشترک آب روستایی است که در ۲ بخش مرکزی و قلعه شاهین زندگی می‌کنند،  این شهرستان در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها سرپل ذهاب صرفه جویی در مصرف آب آب و فاضلاب سرانه مصرف آب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سرپل ذهاب صرفه جویی در مصرف آب آب و فاضلاب سرپل ذهاب صرفه جویی در مصرف آب آب و فاضلاب سرانه مصرف آب سرپل ذهاب مصرف آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۰۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رزمایش، علت صدای ضدهوایی در پادگان ابوذر سرپل ذهاب

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی کرمانشاه: شلیک ضدهوایی از پادگان ابوذر مربوط به رزمایش و تمرین پدافندی بوده است.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، علی شعبانی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه با اشاره به شنیده شدن صدای شلیک ضدهوایی در پادگان ابوذر سرپل ذهاب گفت: شلیک ضدهوایی در شامگاه چهارشنبه از پادگان ابوذر مربوط به رزمایش و تمرین پدافندی در این پادگان بوده است.

دیگر خبرها

  • علت صدای شلیک ضدهوایی در پادگان ابوذر سرپل ذهاب چه بود؟
  • تمرین پدافندی و رزمایش؛ علت شنیده شدن صدای تیراندازی در سرپل‌ذهاب
  • مانور پدافندی پادگان ابوذر علت صدا‌های شدید در سرپل ذهاب بود
  • ببینید | علت شلیک ضدهوایی در پادگان ابوذر سرپل ذهاب رزمایش بوده
  • استانداری کرمانشاه : علت شلیک ضدهوایی در پادگان ابوذر سرپل ذهاب رزمایش بوده
  • رزمایش، علت صدای ضدهوایی در پادگان ابوذر سرپل ذهاب
  • مانور پدافندی پادگان ابوذر علت صداهای شدید در سرپل ذهاب بود
  • شلیک ضدهوایی در پادگان ابوذر سرپل ذهاب؛ ماجرا چیست؟
  • شنیده شدن صدای شلیک ضدهوایی در پادگان ابوذر سرپل ذهاب /علت چه بود؟
  • شنیده شدن صدای ضدهوایی در پادگان ابوذر سرپل ذهاب