Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور آمریکا سه شنبه در اظهاراتی هشدار داده است که اگر ایالات متحده در نهایت وارد یک جنگ واقعی با یک قدرت بزرگ و مهم شود، این مساله احتمالا در نتیجه یک حمله سایبری بزرگ به این کشور خواهد بود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، به نقل از رویترز، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد: اگر ایالات متحده وارد یک جنگ واقعی با یک قدرت بزرگ و مهم شود، این جنگ احتمالا در نتیجه حملات سایبری به این کشور خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، اظهارات بایدن نشانگر نگرانی واشنگتن از افزایش تهدیدات سایبری ادعا شده از سوی روسیه و چین است.

پس از حملات گسترده سایبری اخیر علیه برخی شرکت های بزرگ آمریکایی که خسارات زیادی را به این شرکت ها وارد کرده است، مقام های کاخ سفید تمرکز ویژه‌ای را بر روی موضوع امنیت سایبری معطوف کرده‌اند.

برخی از این حملات سایبری موجب اختلال در روند عرضه مواد غذایی و سوخت در برخی مناطق آمریکا شد.

بایدن افزود: تصور می کنم اگر ما در نهایت وارد یک جنگ واقعی با یک کشور بزرگ و مهم شدیم، این مساله در نتیجه حملات سایبری به کشورمان خواهد بود.

نهادهای اطلاعاتی آمریکا اوایل امسال به این جمع بندی رسیدند که هکرهای دولت روسیه عامل اصلی حملات سایبری به شرکت سولارویندز در ماه دسامبر بوده‌اند.

بایدن نیز به بهانه این حملات سایبری، تحریم هایی را علیه روسیه اعمال کرده است. بایدن در نخستین دیدار خود با ولادیمیر پوتین، نگرانی های خود درباره حملات سایبری و هکری را مطرح کرده و به مسکو هشدار داده است.

کاخ سفید اعلام کرده است که از زمان دیدار روسای جمهور آمریکا و روسیه، تاکنون مقام های تیم امنیت ملی دولت بایدن تماس های مستقیم و مداومی با مقام های ارشد روسی درباره حملات سایبری به ایالات متحده داشته‌اند.

بایدن همچنین نسبت به حملات سایبری و تهدید ناشی از آن از سوی چین نیز هشدار داده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سیاسی رئیس جمهور آمریکا حملات سایبری روسیه چین جو بایدن حملات سایبری ایالات متحده بزرگ و مهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۰۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف یک بدافزار روسی توسط شرکت امنیتی در فنلاند

ایتنا - یک شرکت امنیتی فنلاندی بدافزار روسی را کشف کرده است که می‌تواند با نصب یک درب پشتی مجازی، به سیستم عامل ویندوز نفوذ کند. گفته شده که این بدافزار توسط سرویس اطلاعات نظامی روسیه اداره می‌شود.
شرکت امنیتی "WithSecure" بدافزار ناشناخته‌ای را کشف کرده است که یک "درب پشتی مجازی" در بعضی از سیستم‌های ویندوز نصب کرده و آنها را در برابر حملات سایبری آسیب‌پذیر می‌کند. این شرکت فنلاندی گفته که این بدافزار با نام رمز "کاپکا" می‌تواند با گروه هکری "کرم شنی" مرتبط باشد که توسط سرویس اطلاعات نظامی روسیه (GRU) اداره می‌شود. "کرم شنی" به ویژه برای حملات مخرب سایبری خود علیه اوکراین، شناخته می‌شود.

به گزارش ایتنا و به نقل از VOA، بنا بر اعلام این شرکت این بدافزار می‌تواند به مهاجمان دسترسی طولانی‌مدت به سیستم قربانی بدهد.

یافته‌های این شرکت امنیتی توسط شرکت مایکروسافت تایید شده است.

رودیگر تروست، کارشناس امنیتی WithSecure می‌گوید روسیه در نتیجه کشف این بدافزار، کارآیی خود را در جنگ سایبری علیه اوکراین از دست خواهد داد.

بر اساس اطلاعات WithSecure، این بدافزار به عنوان یک افزونه (ADD-In) خود را در برنامه "Microsoft Word" پنهان می‌کند.

محمدکاظم حسن‌نژاد، محقق امنیتی در WithSecure Intelligence، می‌گوید: «درب پشتی کاپکا احتمالاً یک ابزار سفارشی است که در حملات سایبری در مقیاس محدود استفاده می‌شود.»

مایکروسافت دی ماه ۱۴۰۲ نیز از هک ایمیل‌های گروهی از کارمندان این شرکت چندملیتی خبر داده بود. در میان کسانی که ایمیل‌شان هک شده بود، تعدادی از مدیران رده بالای مایکروسافت نیز دیده می‌شدند. مایکروسافت تاکید کرده بود که پشت این حملات یک گروه روسی قرار دارد که با نام‌های "کولاک نیمه‌شب" و "نوبلیوم" شناخته می‌شوند.

این شرکت روز چهارشنبه ۱۴ فوریه (۲۵ بهمن ۱۴۰۲) با انتشار بیانیه‌ای از افزایش حملات سایبری پنج گروه هکری از کشورهای چین، روسیه، ایران و کره شمالی با کمک هوش مصنوعی خبر داد و اعلام کرد که در همکاری با شریک تجاری خود شرکت "اوپن‌ای‌آی" این حملات را ردیابی کرده است. شرکت "اپن‌ای‌آی" نیز از حذف حساب‌های کاربری این هکرها خبر داد.

کارشناسان نظامی مدت‌هاست در مورد حملات سایبری روسیه برای تضعیف فناوری اطلاعات غرب یا انتشار اخبار جعلی هشدار می‌دهند.

دیگر خبرها

  • کشف یک بدافزار روسی توسط شرکت امنیتی در فنلاند
  • تحولات اوکراین|خشم زلنسکی از تفاوت برخورد غرب با اسرائیل
  • شورای آتلانتیک: حمله به اسرائیل مردم خشمگین ایران را خوشحال کرد
  • فارن پالیسی: نتانیاهو از جنگ تغذیه می‌کند
  • اسرائیل احتمالاً به داخل خاک ایران حمله نمی‌کند
  • ان‌بی‌سی؛ اسرائیل احتمالاً به داخل خاک ایران حمله نمی‌کند
  • روابط ما با آمریکا به نقطه حساسی رسیده است
  • روابط با آمریکا به نقطه حساسی رسیده است
  • ریابکوف: جنگ هسته‌ای هیچ برنده‌ای نخواهد داشت
  • بایدن: مصمم به جلوگیری از گسترش درگیری در خاورمیانه هستیم