Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@11:37:56 GMT

نماز جمعه عامل اتصال دین و نظام اجتماعی است

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۵۰۴۲۵

نماز جمعه عامل اتصال دین و نظام اجتماعی است

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام غلام حسین حقانی با اشاره به نقش مهم و محوری امامان جمعه در جامعه، گفت: ائمه جمعه فرمانده قرارگاه فرهنگی در هر شهری هستند.

حجت الاسلام حقانی با بیان اینکه میعاد گاه‌های نماز جمعه متولی حقوق مردم در سطح حاکمیت است، بیان کرد: نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب همواره محلی برای هوشیاری و آگاهی بخشی به مردم و نیز مکانی برای تزکیه نفس و خشوع و خضوع در برابر ذات خداوندی بوده است

وی با اشاره به هراس دشمنان دین و انقلاب از نماز جمعه، افزود: نقش و جایگاه نماز جمعه در جامعه اسلامی بسیار مشهود است که نماز جمعه و امام جمعه حلقه وصل میان مردم و حاکمیت هستند

وی با بیان اینکه ائمه جمعه پدران معنوی و مدیران فرهنگی جامعه هستند، اظهار داشت: نمازجمعه ابزاری قوی برای حضور مردم در صحنه نظام است که هم مشکلات مردم در آن بحث می‌شود و هم ترویج دینی که مردم وابسته به آن هستند، صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام حقانی با اشاره به اهمیت نماز جمعه و آثار و برکات معنوی آن، افزود: نقش نماز جمعه در ترغیب و تشویق مردم به حضور در صحنه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی کشور و نظام به ویژه دفاع از اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام راحل عظیم الشان و شهدای گرانقدر بارز و برجسته است.

وی نماز جمعه را یکی از سه اجتماع مهم و تأثیرگذار و بزرگ اسلام دانست که به صورت هفتگی و با شرایط خاص برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: طبق روایتی از رسول گرامی اسلام (ص)، هر کس این کار بزرگ و عبادت جمعی و اجتماعی عمومی را از روی بی تفاوتی و انکار و کم اعتنایی ترک کند، خداوند امور زندگی او را سامان نمی‌دهد و برکت و معنویت در زندگی اش ایجاد نمی‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به اینکه یکی از مهمترین مراکز برای جلب مساعدت و مشارکت مردم در دوران کرونا جهت کمک به اقشار آسیب دیده و نیازمند پایگاه‌های نماز جمعه است، اظهار داشت: ائمه جمعه محور رزمایش مواسات و همدلی و کمک‌های مومنانه بودند.

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان در پایان با اشاره به اینکه پایگاه‌های نماز جمعه از ساختارها مردمی استفاده می‌شود، گفت: خطبه‌های نماز جمعه فرصتی برای بیان انتقادات و پیشنهادات مردم از دست اندرکاران حاکمیت است.

کد خبر 5267548

منبع: مهر

کلیدواژه: خطبه های نماز جمعه سازمان تبلیغات اسلامی کرمان غلامحسین حقانی ویروس کرونا واکسن کرونا عید غدیر خم آمار کرونا بوشهر کرمانشاه گرگان اردبیل ایلام خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا واکسیناسیون خشکسالی عکس استانها نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۰۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت همه جانبه مردم آبادان و خرمشهر از عملیات «وعده صادق»

به گزارش خبرنگار مهر، مردم آبادان پس از اقامه نماز جمعه با سر دادن شعارهایی مانند «خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست»، «این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده»، «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند» و با در دست داشتن پرچم کشور عزیزمان و حزب الله اقتدار جمهوری اسلامی ایران را به جهانیان گوشزد کردند.

در خرمشهر هم نمازگزاران پس از اقامه نماز جمعه و راهپیمایی در مسیر مصلی نماز جمعه تا چهار راه مسجد جامع خرمشهر شعارهای ضد صهیونیستی سر دادند و تاکید کردند در تنبیه رژیم متجاوز صهیونیستی و محکومیت استمرار جنایات علیه مردم مظلوم و شجاع غزه در صحنه هستند و دنیا بداند کوچک‌ترین اشتباه آنان بر علیه جمهوری اسلامی ایران پاسخ کوبنده‌تری خواهد داشت.

آنها همچنین حمایت خود را از عملیات وعده صادق اعلام کردند.

کد خبر 6082472

دیگر خبرها

  • ضرورت بیداری امت اسلامی در برابر توطئه های دشمنان
  • حمایت همه جانبه مردم آبادان و خرمشهر از عملیات «وعده صادق»
  • برگزاری راهپیمایی حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق
  • راهپیمایی همبستگی با مردم غزه فردا در هرمزگان برگزار می‌شود
  • برگزاری راهپیمایی حمایت از غزه و عملیات سپاه در آذربایجان شرقی
  • راهپیمایی مردم آبادان و خرمشهر در حمایت از اقدام مقتدرانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
  • راهپیمایی حمایت از غزه و عملیات سپاه در آذربایجان شرقی
  • راهپیمایی جمعه خشم در همه شهر‌های لرستان برگزار می‌شود
  • برگزاری تظاهرات حمایت از سپاه بعد از نماز جمعه
  • برگزاری راهپیمایی جمعه خشم، ۳۱ فروردین در لرستان