Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان سخنگوی شرکت آبفای استان اصفهان گفت: اگرچه شب گذشته خط لوله حادثه دیده انتقال آب به اصفهان بعد از آبگیری، وارد مدار شد، اما هنوز بخش های وسیعی از شهر اصفهان با افت فشار آب و بعضا قطعی آب مواجه هستند و این شرایط احتمالا تا فردا هم ادامه خواهد داشت.

مهرداد خورسندی در گفت‌‎وگو با ایسنا، در خصوص آخرین وضعیت تامین آب اصفهان بعد از حادثه شکستگی خط اصلی انتقال آب به اصفهان در محدوده فلاورجان طی روز گذشته، اظهار کرد: بعد از اینکه تعمیرات خط اصلی انتقال آب به اصفهان با قطر ۱۴۰۰ میلیمتر در ساعت ۱۱ روز گذشته (سه شنبه-۵ مردادماه) به اتمام رسید، این خط لوله شروع به آبگیری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه آبگیری این خط لوله بین ۶ تا ۱۰ ساعت به طول انجامید، گفت: شب گذشته بعد از آبگیری، این خط لوله وارد مدار شد و آب به سمت منابع جریان یافت.

سخنگوی شرکت آبفای استان اصفهان تاکید کرد: باید توجه داشت که اصفهان در روزهای معمولی گرم تابستان بین ۳۲۰۰ تا ۴۳۰۰ لیتر بر ثانیه کسری آب دارد، اما روز گذشته با خروج این خط لوله انتقال آب، کسری آب روی هم انباشته شد و بخش های وسیع تری از شهر اصفهان درگیر کم آبی شد.

وی با بیان اینکه اگرچه از شب گذشته این خط لوله وارد مدار شده بود، اما بسیاری از ساختمان ها و برج هایی که مخزن آب داشتند، مخازن آنها خالی و درگیر بی آبی شدند، گفت: شرایط آبی اصفهان تا جایی پیش رفت که در سمت دیگر رودخانه خیابان شیخ مفید، سپهسالار، ارباب، سجاد، ۲۲ بهمن، احمدآباد و ... دچار بی آبی شدند.

خورسندی با تاکید بر اینکه اگرچه این خط لوله وارد مدار شده است، اما افت فشار آب همچنان در اصفهان وجود دارد، توضیح داد: همین امروز در خیابان های بزرگمهر، احمد آباد، ۲۲ بهمن، سپهسالار، ارباب، سجاد، آتشگاه، میرزاطاهر، رهنان، کهندژ، لنبان، بابوکان، آیت الله کاشانی، نبوی منش، خمینی شهر، مناطق مختلف شاهین شهر از جمله بلوار منتظری، در نجف آباد مناطق یزدان شهر، صالح آباد و همچنین خیابان های صارمیه، خیام و .... با افت شدید آب مواجه هستند.

۱۹۱ هزار لیتر آبرسانی سیار در اصفهان طی یک روز 

وی گفت: ابتدای صبح امروز نیز یک تانکر ۱۲ هزار لیتری برای پادگان لشکر حمزه سید الشهدا سپاه آبرسانی سیار شد، همچنین در همین لحظه نیز تمام تانکرها در حال آبگیری برای اعزام و آبرسانی سیار به مناطق مختلف شهر هستند.

سخنگوی شرکت آبفای استان اصفهان تاکید کرد: از ابتدای روز گذشته تا پایان وقت آن، ۳۱ تانکر با ظرفیت ۱۹۱ هزار لیتر در شهرهای اصفهان، خمینی شهر، خورزوق، زیار بین شهروندان و روستاییان آبرسانی سیار انجام دادند.

وی تصریح کرد: از ۱۵ خرداد امسال که آبرسانی سیار در اصفهان کلید خورد تا پایان روز گذشته، ۵۴۰۰ تانکر و در مجموع ۵۸ میلیون لیتر آب بین شهروندان و روستاییان آبرسانی سیار شده است.

خورسندی همچنین ادامه داد: از ۱۵ خرداد ماه تا پایان روز گذشته نیز تنها ۵۹۹ تانکر در حدود ۴ میلیون و ۷۸۰ هزار لیتر آب بین شهروندان اصفهانی آبرسانی سیار انجام دادند که این آمار در تاریخ ۵۵ ساله شرکت آبفای استان اصفهان بی سابقه است.

اتکا به یک سامانه آبرسانی در اصفهان اشتباه است

وی درباره اینکه اگر سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ وارد مدار بود، شرایط بی آبی روز گذشته را تجربه می کردیم یا خیر، توضیح داد: حادثه روز گذشته نشان داد که اتکا به یک سامانه آبرسانی کاری بسیار اشتباه است و در هیچ جای دنیا تامین آب جمعیت ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری در ۵۷ شهر و ۳۸۰ روستا از طریق یک سامانه اشتباه است و این از نظر پدافند غیرعامل اقدامی نادرست است.

سخنگوی شرکت آبفای استان اصفهان گفت: حادثه شکستگی لوله انتقال آب شرایط سختی به اصفهانی ها تحمیل کرد و این شرایط حتی تا امروز ادامه خواهد داشت، اما در خواست داریم تا هر چه زودتر سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ وارد مدار شود تا علاوه بر جبران بخشی از کمبود آب سامانه اول آبرسانی اصفهان بزرگ، سامانه دوم در نقش پدافند غیرعامل در شرایط بحرانی و حوادث وارد عمل شود.

وی گفت: سال های گذشته اصفهانی ها نشت نفت به زاینده رود، نشت گازوییل به رودخانه، سیلابی شدن رودخانه و از مدار خارج شدن تصفیه خانه باباشیخعلی را تجربه کرده اند و حادثه روز گذشته نشان داد با اینکه تنها یکی از خطوط انتقال آب به اصفهان تنها ۲۵ درصد ظرفیت انتقال آب را بر عهده داشت، اما بعد از حادثه اصفهان ها روز سخت و بی آبی را پشت سر گذاشتند و این شرایط همچنان ادامه دارد.

خورسندی تاکید کرد: اگرچه روز گذشته تصفیه خانه باباشیخعلی به طور کامل تولید آب داشت، اما به دلیل حادثه روز گذشته در انتقال آب به اصفهان دچار مشکل شدیم و ۲۵ درصد ظرفیت انتقال آب به اصفهان از بین رفت و طی دو روز کلانشهر اصفهان و شهرهای اطراف همچون خمینی شهر، شاهین شهر، برخوار و ... شرایط سختی و بی آبی را تجربه کرده و خواهند کرد.

کمک سپاه و ارتش برای آبرسانی سیار در اصفهان

وی با بیان اینکه از روز گذشته شرکت آبفا با تمام توان از تانکرهای خود را برای آبرسانی سیار وارد مدار کرد، گفت: روز گذشته ارتش و به خصوص سپاه پاسداران با تانکرهای خود برای کمک به شرکت آبفا آبرسانی سیار انجام داده اند.

سخنگوی شرکت آبفای استان اصفهان همچنین درباره نگرانی اصفهانی ها نسبت به کیفیت آب بعد از این حادثه، گفت: خوشبختانه کیفیت آب اصفهان تغییری نکرده است، البته با توجه به اینکه برخی ساختمان ها از منابع اضطراری همچون پمپ های آتش نشانی استفاده کرده اند به دلیل راکد بودن آب، مزه و کیفیت آب آنها تغییر کرده است، در حالیکه آب مستقیم داخل لوله های آب شهروندان هیچ مشکلی بابت کیفیت و مزه ندارد.

وی از شهروندان خواست در صورتیکه مزه آب آنها تغییر کرده است، ابتدا تاسیسات و مخازن نگهداری آب خود را در منزل بررسی کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی آبرساني سيار اصفهان قطعی آب افت فشار آب انتقال آب به اصفهان آبرسانی سیار وارد مدار شد خط لوله هزار لیتر روز گذشته بی آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۰۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس‌جمهور طرح تکمیل آبرسانی به گرمسار را افتتاح کرد

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی پیش از سخنرانی آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در جمع مردم سمنان در مسجد امام(ره) این شهر گفت: مشکلات استان سمنان از جمله کمبود آب در مناطق مختلف در شورای اداری استان با حضور رئیس‌جمهور مطرح و پیگیری خواهد شد.

وی با اشاره به اقدام ارزشمند احیای واحدهای راکد در استان سمنان، ادامه داد: تامین آب مورد نیاز صنایع در راستای احیای واحدهای راکد در مناطق مختلف این استان در برنامه است.

وی با اشاره به حضور پرشور شهروندان در آیین استقبال از رییس جمهور بیان کرد: مردم ولایت‌مدار استان سمنان در عرصه‌های مختلف از جمله انتخابات با حضور پرشور خود به دشمنان تودهنی می‌زنند.

امام جمعه سمنان اظهار کرد: مردم استان هر جا که لازم باشد در پشتیانی و حمایت از نظام جمهوری اسلامی و در پاسخ به دشمنان در صحنه حضور دارند و رفع مشکلات وظیفه مسوولان در قبال این دلبستگی و پایندی است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان تاکید کرد: مسوولان در رفع دغدغه‌ها و مشکلات مردمی اهتمام ویژه داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • رفع ۴۸نقطه حادثه‌خیز شناسنامه‌دار از راه‌های استان
  • رفع ۴۸ نقطه حادثه‌خیز شناسنامه‌دار از راه‌های استان
  • رییس‌جمهور طرح تکمیل آبرسانی به گرمسار را افتتاح کرد
  • رفع ۴۸ نقطه پرتصادف جاده‌های استان اصفهان
  • رفع ۴۸ نقطه پرتصادف جاده های استان اصفهان در سال ۱۴۰۲
  • رگبار باران و رعدوبرق در نقاط مختلف کشور
  • هواشناسی ایران/ هشدار وزش باد شدید و رگبار باران در نقاط مختلف کشور
  • آب‌رسانی سیار به ۲۸۵ روستا در استان مرکزی
  • آب‌رسانی سیار به ۲۸۵ روستای استان مرکزی
  • علل ورم و پف کردن نقاط مختلف بدن