Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قم جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان قم با اشاره به اینکه 25 روستای این استان با مشکل جدی آب مواجه است، گفت: این قرارگاه با حمایت قرارگاه محرومیت زدایی سپاه، بنیاد خیریه ابراهیمی و با تعامل با شرکت آب و فاضلاب، از ابتدای سال آبرسانی به 7 روستا را به اتمام رسانده و مابقی در دست اقدام است.

سرهنگ محمود داودآبادی امروز در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه کم آبی مشکلات زیادی را برای مردم به ویژه در گرمای تابستان ایجاد کرده است، اظهار کرد: سپاه پاسداران به عنوان اولویتی مهم در موضوع آبرسانی به روستاها ورود کرده و رفع این مشکل را جزء ماموریت های خود قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: با رصد و مطالعاتی که در استان قم انجام دادیم بالغ بر 25 روستا با مشکل جدی کمبود آب مواجه هستند که مشکل برخی روستاها فرسودگی شبکه انتقال آب و برخی دیگر از جمله روستاهای جاده قدیم قم تهران نبود شبکه است.
جانشین فرماندهی قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان قم افزود: پیگیری هایی از سوی قرارگاه محرومیت زدایی سپاه و سپاه استان قم انجام شد و با هماهنگی و تعامل با شرکت آب و فاضلاب استان قم و حمایت خیری که در این عرصه ورود کرد قرار شد این 25 روستا را به عنوان روستاهای هدف انتخاب کرده و گام به گام برای آبرسانی به مردم این مناطق حرکت کنیم.
داودآبادی گفت: چهار روستای قره سو، نایه، جیریک آغاج و اسپید نیازمند حفر چاه بودند که با تعامل با شورای برنامه ریزی استان این کار به عنوان پروژه های بسیج سازندگی تعریف شد. برای حفر سه روستا از خیر نیک اندیش آقای ابراهیمی کمک گرفتیم که حفر چاه دو روستای قره سو و جیریک آغاج به اتمام رسیده و روستای اسپید در حال اجراست.
وی با بیان اینکه در روستاهایی که شبکه انتقال آب آنها نیازمند اصلاح بود نیز ورود کردیم، ابراز کرد: در روستاهای قمرود، حسین آباد میش مست، ایلیخ بلاخی و ورزنه اصلاح شبکه انجام شده و برای روستاهای چاهک و ونارچ نیز تامین لوله شده که در حال پیگیری برای اصلاح شبکه این دو روستا نیز هستیم.
مسئول بسیج سازندگی استان قم با اشاره به اینکه کمک خیر در قالب تامین لوله از سایز 20 تا 125 به میزان بیش از 20 میلیارد ریال و کمک نقدی به مبلغ بیش از یک میلیارد ریال برای اجرای پروژه بوده است، خاطرنشان کرد: ایجاد شبکه انتقال آب در روستاهای حد فاصل جاده قدیم قم تهران از جمله فیض آباد، قوجه داغی و خیر آباد در دست اجراست که در صورت تامین قطعات و لوازم مورد نیاز این سه روستا نیز در اسرع وقت به شبکه آبرسانی متصل خواهند شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منطقه قم استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۰۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ همت تسهیلات توسط صندوق های حمایت از بخش کشاورزی پرداخت شد

ایسنا/خراسان شمالی مدیر توسعه سرمایه گذاری شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری بخش کشاورزی گفت: در سال گذشته سه همت تسهیلات از طریق این صندوق به متقاضیان بخش کشاورزی پرداخت شد.

ابراهیمی در جمع مسئولان کشاورزی بخش کشاورزی در بجنورد در هفتم فروردین ماه اظهار کرد: میزان تسهیلات پرداخت شده به کشاورزان در سال گذشته توسط نظام بانکی ۲۷۳ همت بوده است.

وی افزود: انتظارات از صندوق های کشاورزی فراتر رفته و باید شیوه های سنتی تامین مالی کنار گذاشته شود و باید به دنبال شیوه های نوین باشیم.

ابراهیمی با اشاره به تورم ۴۰ درصدی سال گذشته ادامه داد: میزان تسهیلات اعطایی در سال گذشته نسبت به سال قبل تر از آن کمتر بوده است.

وی بیان کرد: یکی از نقاط قوت حوزه کشاورزی این است که زنجیره ها در صندوق کشاورزی عضو بوده و تمام آن ها سهامدار هستند.

ابراهیمی تاکید کرد: زنجیره های ارزش باید شناسایی شوند و یک تقویم کشاورزی در استان وجود داشته باشد که در چه زمانی چه نیازهایی وجود دارد که باید آن نیازها پوشش داده شود.

وی گفت: باید جست و جو شود که از کدام ابزار مالی در بخش کشاورزی استفاده کنیم تا نفع مالی بیشتری برای کشاورز داشته باشد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از توسعه کشاورزی نیز در این جلسه گفت: بخش کشاورزی یکی از حوزه های مهم اقتصادی کشور است و نقش بسزایی در بخش های تولید، صادرات، اشتغال و تامین امنیت غذایی در کشور دارد.

علیزاده مقدم افزود: مسئله سرمایه گذاری و مشارکت مردمی نقش محوری در تحقق اهداف و عملیاتی شدن و اجرای طرح ها و ایده های توسعه ای در بخش کشاورزی دارد.

وی با بیان اینکه خراسان شمالی جزو چهار استان کشور است که تمام شهرستان های آن‌ دارای صندوق حمایت توسعه کشاورزی است، اظهار امیدواری کرد: با مشارکت مردم، توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی و استقرار زنجیره های تولید ارزش در بخش کشاورزی در استان محقق شود.

علیزاده مقدم گفت: ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی در کشور ۷۰ میلیارد دلار است که ارزش اقتصادی محصولات خراسان شمالی به ۴۵ هزار میلیارد تومان می رسد.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۴۵ درصدی طرح آبرسانی به ۲۴ روستای شهرستان فریدونشهر
  • برگزاری اردو‌های نذرشفا در مشهد الرضا
  • بهره‌مندی ۱۳ هزار نفر از اهالی روستاهای کردستان از آب سالم
  • قرارگاه آب‌رسانی هرسین کرمانشاه برگزار شد
  • ۳ همت تسهیلات توسط صندوق های حمایت از بخش کشاورزی پرداخت شد
  • آبرسانی به روستای جنجال آباد خراسان شمالی با همکاری گروه جهادی رویش‌های انقلابی و اهالی روستا
  • رفع مشکل شبکه آبرسانی روستای زاویه حسن خان در خوی
  • سردار تنگسیری: تامین آب پایدار قشم در اولویت قرارگاه محرومیت‌زدایی نیروی دریایی سپاه است
  • ۱۳۰۰۰ نفر در طرح جهاد آبرسانی به روستاهای کردستان از آب شرب بهره مند شدند
  • تنگسیری: تامین آب پایدار قشم در اولویت قرارگاه محرومیت‌زدایی نیروی دریایی سپاه است